Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har veldig lyst på noen venninner, men aner ikke hvordan jeg går frem. Nesten alle vennene mine er gutter, og jeg trives forsåvidt med det. Synes det er litt vanskelig å være med jenter siden venninnekvelder ofte ender med at vi snakker dritt om de som ikke er der. Synes det er veldig mye enklere å være med gutter. Er heller ikke spesielt interessert i typiske jenteting som sminke og klær. Er forsåvidt heller ikke særlig interessert i typiske gutteting som biler eller spill. Har blitt fortalt at mange jenter tror jeg er med gutter fordi jeg ligger med de, og derfor ikke vil være venninne med meg. Det er IKKE tilfellet.

Noen som har tips? Eventuelt hva jeg kunne finne på med venninner?

Anonymkode: 34ef8...1d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å oppsøke nye miljøer? Noe politisk? Natur og ungdom? Melde deg på en teatergruppe eller begynne på gitarkurs? Eller bare spør en du liker om å bli med på kino, konsert eller liknende.

Anonymkode: 41973...f73

• Liker 1
Skrevet

Har du noen hobbyer/interesser som du kan treffe venninner gjennom? Dans, trening, håndarbeid, brettspillklubb etc.? Ofte lettere å knytte bånd og treffes jevnlig dersom en har en felles aktivitet :) 

At venninnekveldene ender i baksnakking sier mer om individene som er tilstede enn akkurat typen tilstelningen eller kjønn, tenker jeg. Folk som er så snare med å baksnakke er neppe venner å ta vare på uansett.

Anonymkode: 05250...768

Skrevet

TS kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver. Hvis du legger ut nick, sender jeg gjerne en PM. Kanskje vi har noe til felles? 

Anonymkode: 5843a...475

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver egentlig :) Hvorfor finnes det ingen gode "dating" apper for å få venner? :P En app hvor målet kun er vennskap og ikke noe annet enn det. Det hadde  vært noe!

Skrevet

Slik har jeg hatt det hele livet. Tenkte ikke mye over det som ung, men da kompisene mine fikk seg seriøse forhold etter studenttida ble jeg som regel nedprioritert til fordel for kompiser. Og nå som jeg har samboer, kan jeg ikke like enkelt skaffe nye kompiser uten at det virker rart for sambo. Gutter er så mye enklere å forholde seg til, og jeg vet liksom ikke hva jeg skal prate med jenter om. Liker verken mote, sminke, treningssenter eller interiør. Ikke liker jeg å lage mat, strikke, hekle eller nippe til vin. Shoppingweekend med jentene fremstår som et mareritt, mens telting, spille minigolf, ta en kanotur eller se sport er mer min greie. Liker å være litt aktiv utendørs uten at det handler om toppidrett. Hvor finnes det slike jenter?

Anonymkode: 072a7...b67

Skrevet
18 timer siden, altflyter skrev:

Kjenner meg godt igjen i det du skriver egentlig :) Hvorfor finnes det ingen gode "dating" apper for å få venner? :P En app hvor målet kun er vennskap og ikke noe annet enn det. Det hadde  vært noe!

Det finnes jo  :P Hey! Vina heter den.

Skrevet

Det er komplisert å ha jentevenner. Du må pugge regelboka til du kan den ut og inn. Og sørge for å ikke bryte noen av dem uten at du har en gjennomtenkt plan. Å bryte jenteregler vil vise seg å medføre strenge sanksjoner. Men om du kommer dit at du behersker denne verdenen, og dermed er "inne", vil du få en opplevelse de fleste vil misunne deg. 

Anonymkode: 692c8...bf4

Skrevet

"Hey! VINA"

En relativt ny app som er laget for å finne jentevenner. Fungerer litt som tinder. 

Anonymkode: ff2ca...cc8

Skrevet

Venninnene mine og jeg spiller brettspill sammen på venninnekvelder, ser film, lager god mat og har koselig prat sammen. Vi er såpass modne at vi ikke snakker dritt om andre, så du må bare finne riktige folk til venninner. Mulig jeg har vært heldig og fått ganske avslappede venninner, har aldri vært drama med oss, og vi har vært gode venninner i 10 år. 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Er det en app man kan søk nye jente venner på? hva heter den??

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 9.2.2018 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Slik har jeg hatt det hele livet. Tenkte ikke mye over det som ung, men da kompisene mine fikk seg seriøse forhold etter studenttida ble jeg som regel nedprioritert til fordel for kompiser. Og nå som jeg har samboer, kan jeg ikke like enkelt skaffe nye kompiser uten at det virker rart for sambo. Gutter er så mye enklere å forholde seg til, og jeg vet liksom ikke hva jeg skal prate med jenter om. Liker verken mote, sminke, treningssenter eller interiør. Ikke liker jeg å lage mat, strikke, hekle eller nippe til vin. Shoppingweekend med jentene fremstår som et mareritt, mens telting, spille minigolf, ta en kanotur eller se sport er mer min greie. Liker å være litt aktiv utendørs uten at det handler om toppidrett. Hvor finnes det slike jenter?

Anonymkode: 072a7...b67

Hvor har du vært hele mitt liv? 

Anonymkode: 9040b...a55

Gjest Ingrid78
Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i det. Nå har jeg fått et par venninner, mye fordi jeg har barn tror jeg. Men vi snakker egentlig veldig lite om typiske jenteting. Selvfølgelig kan vi snakke om det hvis en av oss har kjøpt noe nye klær eller møbler eller noe. Men jevnt over, så går det i livet og alt vi driver med bare. Det hender vi drar på shopping, men mesteparten av tida bare surrer vi rundt eller sitter og spiser sammen og koser oss. Lite shopping sånn egentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...