Gå til innhold

No er det like før eg bikkar over til å bli kjerring....hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei dame på litt over 40...ikkje klarer eg å sette sammen et antrekk som ser bra ut,og går eg inn på en skobutikk finn eg kun joggesko eg kan tenke meg....huda er gusten,finn ikkje fram i sminkejungelen.....puh...er det nokon som kan kome med nokre gode råd? Det positive er at eg er glad i frisk luft og trene.....eit godt utgangspunkt:)

Anonymkode: f76e3...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra det du skriver, får jeg for meg at du liker en litt casual, ujålete stil og at du foretrekker at klær og sko er behagelige å ha på. Nå vet jeg ikke hvilken stil du foretrekker og om du har en kleskode å forhold deg til på jobb, men jeg kan jo alltids komme med noen forslag. Her er noen antrekk fra Pinterest'en min som jeg gjerne kunne ha brukt, jeg er også i 40-årene:

New Street Style Outfits to Try in 2015 (8)

winter grey blazer

all in black

✧・゚. angrydinosaurx ✧*

Pencil midi skirt

Det finnes en masse flotte og behagelige sneakers/joggesko, og trendy er de også, så du kan godt bruke dem. Ellers er Chelseaboots/ankelstøvletter et pent, behagelig og klassisk valg som passer til mye. 

Når det gjelder hudpleie, gjør det enkelt. Rens, fukt, serum, øyekrem. Kan anbefale produktene til Lumène, de er rimelige og bra. Er spesielt glad i c-vitaminserumet deres, det gir glød til gusten hud. Andre hudpleiefavoritter er Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk (rens) og REN Omega 3 serum.  C-vitaminserumet kan med fordel brukes under dagkrem, mens serumet fra REN bør brukes om natten, da det er et oljeserum. 

Når det gjelder sminke, synes jeg ofte det enkleste er det beste her også. En god BB- eller CC-krem hvis du ikke trenger mye dekkevne, bruk eventuelt en concealer til å skjule små ujevnheter og fargeforskjeller. IKKE pudder, med mindre du har fet hud. En nøytral øyeskygge, mascara, kremrouge og en farget lypsyl eller kremete lipgloss. Og få gjerne profesjonell hjelp til å forme og farge øyebrynene.

Håper dette kan være til hjelp :)

• Liker 2
Skrevet

Finn en shampoo som gjør en bra jobb med håret ditt. Sminke trenger du ikke nødvendigvis. Om du trener mye har du sannsynligvis en glød i ansiktet som er naturlig og sjarmerende. Rufsete hår kan raskt dra ned helhetsinntrykket, derimot. 

Når det gjelder klær og sko synes jeg du burde ta utgangspunkt i hva du liker og hvordan du lever. Er joggesko praktiske og det du liker å gå med- gå med det. Klær burde sitte bra på kroppen. Ikke bruk for store klær, eller klær der evt magefett stikker ut som en sår tommel. Utenom det kan du ta utgangspunkt i den stilen du liker. Klesstil varierer mye melleom mennesker, for eks ville jeg aldri gått med klærne avbildet over

Når du er på klesbutikk kan det også lønne seg å ta med klær i prøverommet som du vanligvis aldri ville prøvd. Noen ganger liker man klær bedre og synes de ser bedre ut på kroppen, enn på hengeren. Det er grstia å prøve, så ta med ulike plagg selv de du synes er artige men merkelige og prøv dem i ulike kombinasjoner

Anonymkode: 1cbf1...119

Skrevet

Kle deg etter alder, da blir det alltid bra

Anonymkode: 3c9d3...53e

Skrevet
6 timer siden, Roci skrev:

Ut fra det du skriver, får jeg for meg at du liker en litt casual, ujålete stil og at du foretrekker at klær og sko er behagelige å ha på. Nå vet jeg ikke hvilken stil du foretrekker og om du har en kleskode å forhold deg til på jobb, men jeg kan jo alltids komme med noen forslag. Her er noen antrekk fra Pinterest'en min som jeg gjerne kunne ha brukt, jeg er også i 40-årene:

New Street Style Outfits to Try in 2015 (8)

winter grey blazer

all in black

✧・゚. angrydinosaurx ✧*

Pencil midi skirt

Det finnes en masse flotte og behagelige sneakers/joggesko, og trendy er de også, så du kan godt bruke dem. Ellers er Chelseaboots/ankelstøvletter et pent, behagelig og klassisk valg som passer til mye. 

Når det gjelder hudpleie, gjør det enkelt. Rens, fukt, serum, øyekrem. Kan anbefale produktene til Lumène, de er rimelige og bra. Er spesielt glad i c-vitaminserumet deres, det gir glød til gusten hud. Andre hudpleiefavoritter er Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk (rens) og REN Omega 3 serum.  C-vitaminserumet kan med fordel brukes under dagkrem, mens serumet fra REN bør brukes om natten, da det er et oljeserum. 

Når det gjelder sminke, synes jeg ofte det enkleste er det beste her også. En god BB- eller CC-krem hvis du ikke trenger mye dekkevne, bruk eventuelt en concealer til å skjule små ujevnheter og fargeforskjeller. IKKE pudder, med mindre du har fet hud. En nøytral øyeskygge, mascara, kremrouge og en farget lypsyl eller kremete lipgloss. Og få gjerne profesjonell hjelp til å forme og farge øyebrynene.

Håper dette kan være til hjelp :)

Tusen takk for langt og utfyllande svar...med mange tips. TS:)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kle deg etter alder, da blir det alltid bra

Anonymkode: 3c9d3...53e

Og det vil si?

• Liker 4
Skrevet

Ja hva er å kle seg etter alder...?

Foruten at kanskje vi på 40 ikke ville tatt på oss magetopp, minikjole og sånne lårhøye støvletter. (for så vidt en dame på 30++ med leopardkåpe kort variant, minikjole i skinn og lårhøye støvletter på bussen idag... Og en veskehund! Men selv synes jeg det var mest stilig at hun alltid har sin stil, jobber sikkert i klesbutikk)

---

Håret synes jeg er viktig, men det kanskje du er fornøyd med? Litt maskara og pudder rekker jo langt i hverdagen for de fleste. Ev fylle i øyenbrynene litt for litt fresh farge.

Klær må du jo ta utgangspunkt i hva du liker. De eksemplene ovenfor er jo stilige, men jeg hadde aldri tatt på meg det, det er ikke min stil. Liker mer rocka stil eller 50-talls influencer. 

Og joggesko er da bra det, men er jo forskjell på de billigste joggeskoa på nærmeste Coop og noen tøffe moderne varianter!

Jeg går mest med Adidas, New Balance og DocMartens (vinrøde) imed 6 hull eller 3 hull (sko). Jeans til hverdags og heller ulike topper etter hva jeg kjenner for, fin bluse en dag, pikétrøye og cardigan en annen dag, etc. Og andre dager er jeg mer kjærring, orker ikke kle opp meg, eller klær til vask. :P 

Skrevet

40 er ikke gammelt, så ingen grunn til å ta på seg strikkekofta og fotformsandalene ennå. Jeg er 38, og nyter det - da jeg var yngre var det mye slitte jeans det gikk i, studentstilen, mens som voksnere dame med ordentlig jobb så er det lettere å kle seg elegant. Generelt så kan man bruke alle klær man har brukt før, men det er noen ting som gjerne er greit å roe ned - veldig tenåringsaktige ting som magetopper og for mye blonder og rosa f.eks... Angående sneakers så synes jeg 40-åringer er finere i noe annet, selv om jeg selv bruker det innimellom. Kommer litt an på modellen. Herreinspirerte oxfords og støvletter med litt hæl gjør et hverdagsantrekk mer elegant etter mitt syn.

Det viktigste er å velge plagg du er komfortabel i, som samsvarer med din personlighet og livsstil, og som får frem det beste i deg. Dine mest kledelige farger, snitt og materialer. Som 40 har du gjerne økonomi nok til å velge kvalitetsplagg som ikke blir slitt etter noen få vask. Ikke vær redd for å kjøre på med fine farger og mønstre, og angående det å føle seg gusten så har litt leppestift og diskret solpudder aldri skadet noen.

Har klistret inn noen bilder under av voksne damer som kler seg fresht, uten å være kjerring, og en type klær som kan funke med klimaet vi har i Norge (med unntakk av stiletthæler og solbriller på vinteren, da.. det er hollywood-damer tross alt :P)

rose-byrne-coat.png

article-2424250-1BE5EFD5000005DC-101_306

1.jpg

eva-mendes-easy-living-19apr13_pa_b_426x

6c113b7dc4d1934119e04a8abba3a928.jpg

Anonymkode: eacfd...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...