AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Min samboer har to barn fra før 13 og 16.. og vi har ett felles barn på 5.. vi har bodd sammen i 7 år... Før jeg kom inn bildet, så reiste de mye til syden og på dyre ferier.. etterpå har vi prioritert å pusse opp huset, bygd større veranda og lignende.. Vi har dratt på ferier, men vi har dratt på besøk til min tante og onkels feriehus, og dratt på fornøyelsesparker og lignende. derifra.. billigere det.. De størte barna har utrykt til sin mor at våre ferier er kjedelige, og at sydenturer med henne er tingen.. I går fikk min samboer mail med denne moren, om at barna klager over kjedelige ferieturer, og at i år bør vi planlegge noe mer spennende.. Jeg KOKER! Hva er det som gjør at ferien blir kjedelig?? De har tilgang til båt, bading, andre ungdommer... De får dra på tusenfryd, bø i Telemark.... vi kan gjøre mye gøy, men de velger å sitte med nesen i en ipad og klage over hvor kjedelig det er... ja, slik kan ungdom være... Men hva i alle dager har moren med hvor vi reiser på ferie? Anonymkode: 86d3e...00e 22
Sillyline Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Snakk med barna og moren, enkleste måte å finne ut av det på. Så får du og far, i samråd med barna, bli enige om en grei ferie der dere kan ha like forventninger. Det er godt mulig at deres definisjon på "kjedelig" er noe annet enn din definisjon. Man trenger i alle fall ikke ha en dyr ferie for å ha det morsomt Moren har egentlig ingenting med det, hun tar vel bare opp det barna hennes forteller henne. 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Fornøyelsesparker er kanskje ikke det helt store for mange tenåringer, og det er vel ikke så gøy å reise til samme sted hvert år heller. Men moren har ikke noe med det, det har du rett i. Anonymkode: 44028...7bf 29
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer har to barn fra før 13 og 16.. og vi har ett felles barn på 5.. vi har bodd sammen i 7 år... Før jeg kom inn bildet, så reiste de mye til syden og på dyre ferier.. etterpå har vi prioritert å pusse opp huset, bygd større veranda og lignende.. Vi har dratt på ferier, men vi har dratt på besøk til min tante og onkels feriehus, og dratt på fornøyelsesparker og lignende. derifra.. billigere det.. De størte barna har utrykt til sin mor at våre ferier er kjedelige, og at sydenturer med henne er tingen.. I går fikk min samboer mail med denne moren, om at barna klager over kjedelige ferieturer, og at i år bør vi planlegge noe mer spennende.. Jeg KOKER! Hva er det som gjør at ferien blir kjedelig?? De har tilgang til båt, bading, andre ungdommer... De får dra på tusenfryd, bø i Telemark.... vi kan gjøre mye gøy, men de velger å sitte med nesen i en ipad og klage over hvor kjedelig det er... ja, slik kan ungdom være... Men hva i alle dager har moren med hvor vi reiser på ferie? Anonymkode: 86d3e...00e Kle på deg noe lett, og ta deg en tur ut i vinterkulden og kjøl deg ned. Blodtrykket ditt har ikke godt av at du koker. Vær ute til du er så nedkjølt at du er et godt stykke under kokepunktet. Anonymkode: 23077...e58 14
likning Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Vær så snill å slutte å skrive ".." etter hver setning. Du virker dopet når du gjør det. For øvrig: Nei, hun har ikke noe med det, og det er helt vanlig at ungdommer på 13 og 16 år synes at familieferier er kjedelig. Lite å gjøre med det 40
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fornøyelsesparker er kanskje ikke det helt store for mange tenåringer, og det er vel ikke så gøy å reise til samme sted hvert år heller. Men moren har ikke noe med det, det har du rett i. Anonymkode: 44028...7bf Vi tok med tenåring til syden I fjor (gutt) og det blir siste gangen, han var sur når vi vekte han til frokost og ville på stranda, han var sur for han fikk ikke fikle med telefonen overalt, var sur fordi det var varmt, var sur for maten smakte ikke etc etc Kanskje på tide å ikke dra med tenåringene på ferie men at de får sommerjobber istedet?! Anonymkode: 360c8...e9e 38
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Moren har ikke noe med det. Men jeg ville også syntes det var dritkjedelig å reise på denslags ferie du skisserer. Spesielt om de er vant med "sydenferier". Så jeg synes moren har et poeng, selv om jeg er helt enig i at hun ikke har noe med å legge seg opp i det. Anonymkode: a1ff7...3e6 18
Gjest NotNaomi Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 Bortskjemte,fantasiløse ungdommer.Som en skrev over:be de skaffe seg sommerjobb,så har de noe å gjøre :-) Og moren er på bærtur.Hadde bare ignorert hele greia.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 Gratulerer, dere har tenåringer - klaging, humørsvingninger og kjedsomhet hører med... At 16-åringen ikke synes det er så stas å sitte i feriehuset til andres slektninger og dra i fornøyelsesparker skjønner jeg forsåvidt - det høres ut som ferier som tar mer hensyn til minsten enn de to store. Ferier skal være gøy for alle - hva med å inkludere barna i planlegging og bestemmelser? Nei, mor har i utgangspunktet ikke noe med deres ferier, men hvis barna gjentatte ganger gir uttrykk for misnøye ovenfor henne tenkte hun kanskje at det var greit å informere dere om det. Anonymkode: f4061...a65 35
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 mange bortskjemte barn her.. Så lenge vi betaler ferien, så er det vi voksne som bestemmer hvor vi drar.. Men å tilrettelegge barnas ønsker på det stedet vi skal er greit.. Men de har jo fri tilgang til båt, de kan dra dit de vil.. og dersom de hadde kommet med ideer, så hadde vi selvfølgelig gitt etter for de ideene.. men å reise til syden fordi barna kjeder seg på "vårt" feriested blir feil.. for oss.. og de har jo valget om å være hjemme.. hos besteforeldrene eller sin mor om det passer.. Anonymkode: 86d3e...00e 17
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 Moren har ikke noe som helst med dette å gjøre. Det var kanskje et lite gjennomtenkt forsøk på å gjøre ferien bedre for barna. For selvfølgelig synes tenåringene feriene du beskriver er dødskjedelige. Særlig når man kommer tilbake på skolen og alle andre har vært i utlandet. Husker selv hvor mye jeg elsket familieferier, feriehus og fornøyelsesparker i barneskolealder, hatet det i tenårene, for så igjen finne gleden ved det i voksen alder. Men, det er opp til dere som foreldre. Og har dere tatt deres valg om ferie er det jo bare å ignorere slike mail fra barnas mor, og stå for eget valg. Anonymkode: 7dc62...542 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Moren har ikke noe som helst med dette å gjøre. Det var kanskje et lite gjennomtenkt forsøk på å gjøre ferien bedre for barna. For selvfølgelig synes tenåringene feriene du beskriver er dødskjedelige. Særlig når man kommer tilbake på skolen og alle andre har vært i utlandet. Husker selv hvor mye jeg elsket familieferier, feriehus og fornøyelsesparker i barneskolealder, hatet det i tenårene, for så igjen finne gleden ved det i voksen alder. Men, det er opp til dere som foreldre. Og har dere tatt deres valg om ferie er det jo bare å ignorere slike mail fra barnas mor, og stå for eget valg. Anonymkode: 7dc62...542 de er jo i syden med sin mor hvert år.. de trenger ikke to sydenturer! Men vi prøver å lære barna at det ikke blir kjedeligere enn hva man gjør det selv Anonymkode: 86d3e...00e 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 Populært innlegg #13 Skrevet 9. februar 2018 Før reiste de til Syden med pappa i ferier. Etter at du kom inn i bildet begynte pengene å gå til materielle ting, mens kjipe norgesferier ble normen. Man må jo ikke være rakettforsker for å skjønne at tenåringer ser sammenhengen og er misfornøyde ... Anonymkode: a3292...d94 58
Gjest NotNaomi Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, dere har tenåringer - klaging, humørsvingninger og kjedsomhet hører med... At 16-åringen ikke synes det er så stas å sitte i feriehuset til andres slektninger og dra i fornøyelsesparker skjønner jeg forsåvidt - det høres ut som ferier som tar mer hensyn til minsten enn de to store. Ferier skal være gøy for alle - hva med å inkludere barna i planlegging og bestemmelser? Nei, mor har i utgangspunktet ikke noe med deres ferier, men hvis barna gjentatte ganger gir uttrykk for misnøye ovenfor henne tenkte hun kanskje at det var greit å informere dere om det. Anonymkode: f4061...a65 Greit å informere? Ved å si at de bør finne på noe mer spennende? Haha,joda.Hun har ikke en SMULE med hva de gjør i feriene.Makan.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 God ide om sommerjobb for tenåringene Så kan de jobbe og spare opp til en mer kostbar ferie til neste sommer Anonymkode: c14cb...060 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Før reiste de til Syden med pappa i ferier. Etter at du kom inn i bildet begynte pengene å gå til materielle ting, mens kjipe norgesferier ble normen. Man må jo ikke være rakettforsker for å skjønne at tenåringer ser sammenhengen og er misfornøyde ... Anonymkode: a3292...d94 ja.. før så fikk barna være en måned i syden hvert år.. Nå får de bare to uker i syden og to uker på Sørlandet.. og så har de fått kjellerstue til seg selv og muggfritt bad.. Stakkars barn altså.. Anonymkode: 86d3e...00e 39
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 Helt enig at moren ikke har noe med det, men om du blir så sinna over dette at du koker, ligger det kanskje mer grums i forholdet enn bare denne e-posten? Forventer barna å få to sydenferier per år? Synes jo det holder i massevis om de drar med mor. Ungene virker bortskjemte. Anonymkode: b4b05...3a1 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #18 Skrevet 9. februar 2018 nye rom også.. Anonymkode: 86d3e...00e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #19 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt enig at moren ikke har noe med det, men om du blir så sinna over dette at du koker, ligger det kanskje mer grums i forholdet enn bare denne e-posten? Forventer barna å få to sydenferier per år? Synes jo det holder i massevis om de drar med mor. Ungene virker bortskjemte. Anonymkode: b4b05...3a1 jeg er selvfølgelig drittlei av t mor blander seg.. og dette har hun ivertfall ingenting med! Anonymkode: 86d3e...00e 4
Gjest NotNaomi Skrevet 9. februar 2018 #20 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Før reiste de til Syden med pappa i ferier. Etter at du kom inn i bildet begynte pengene å gå til materielle ting, mens kjipe norgesferier ble normen. Man må jo ikke være rakettforsker for å skjønne at tenåringer ser sammenhengen og er misfornøyde ... Anonymkode: a3292...d94 Og moren går i bresjen for to bortskjemte tenåringer.Hun er vel voksen og vet at en ikke får det som en ønsker hele tiden? Hun tar de jo med hun,så da får de være glade for det da.Hadde følt meg som en idiot om jeg skrev det samme til mine barns far og konen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå