Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Oslo, møter veldig mye folk. nå er ikke jeg opprinnelig sett norsk da, selv om jeg er født i Norge. Så mitt inntrykk av nordmenn som er høye på seg selv, spesielt folk fra vestkanten ( gjelder ikke alle). Både menn og kvinner- Ung alder 22-29.Ofte når jeg snakker med de så finner jeg lett ut at de ikke kan noen ting, det eneste de snakker om er bilene og husene deres osv. 

Hvorfor er det sånn? 

Jeg tror at de tenker de viser høy selvtillit på den måten. Men for meg så ser jeg det bare som en overlegen,idiotisk oppførsel og ler av det. 

Anonymkode: 054c9...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo, møter veldig mye folk. nå er ikke jeg opprinnelig sett norsk da, selv om jeg er født i Norge. Så mitt inntrykk av nordmenn som er høye på seg selv, spesielt folk fra vestkanten ( gjelder ikke alle). Både menn og kvinner- Ung alder 22-29.Ofte når jeg snakker med de så finner jeg lett ut at de ikke kan noen ting, det eneste de snakker om er bilene og husene deres osv. 

Hvorfor er det sånn? 

Jeg tror at de tenker de viser høy selvtillit på den måten. Men for meg så ser jeg det bare som en overlegen,idiotisk oppførsel og ler av det. 

Ler du av det? Eller blir du irritert og må skrive nedsettende om andre av det? ;)

Anonymkode: baac4...9f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg merker dette selv, mange av de jeg snakker med tror at de er bedre enn det de egt er. 

Har ikke så mye i mot det, men om det skulle gå ut over meg ville jeg prøvd å gjort noe med saken.

Selvom at mange i det moderne samfunnet er høye på pæra, så burde man absolutt ikke forvente dette av alle man møter. 

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, nordmenn er veldig overlegne de har en sånn, ser ned på de som ikke har flott bil, hus osv, og jeg er bedre enn deg holdning. Jeg takler ikke slike personer. Men selvfølgelig finnes det unntak.

Skrevet (endret)

Hva sier de om huset da? Der jeg kommer fra, snakket man om husene sine og hva som burde vært gjort, på lik linje som å snakke om været. 

Og gud forby hvis du sier "Åh så spennende da", da kan du få en visning i huset på opp til en time hvor de forklarer :ler:  En gang ble jeg med på loftet også, for noen planker skulle visst byttes der også :skratte: 

Endret av Evilposelos
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn? 

Er du født i Norge så er du vel å regne som norsk :klo:

Hvilke merkelige mennesker er det du snakker med? Og hvordan kommer du i kontakt med disse menneskene? 

Anonymkode: f8add...249

• Liker 1
Skrevet

Usikkerhet. Jeg har merket at jo eldre jeg har blitt jo færre slike mennesker treffer jeg (de jeg treffer er også eldre). Så jeg tenker det blir bedre med alderen.

Anonymkode: 9ace8...f03

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du født i Norge så er du vel å regne som norsk :klo:

Hvilke merkelige mennesker er det du snakker med? Og hvordan kommer du i kontakt med disse menneskene? 

Anonymkode: f8add...249

Jobb, skole og  andre sosiale sammenhenger. De er ikke merkelig da, helt vanlig folk :)

Skrevet
6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg er helt enig med deg, nordmenn er veldig overlegne de har en sånn, ser ned på de som ikke har flott bil, hus osv, og jeg er bedre enn deg holdning. Jeg takler ikke slike personer. Men selvfølgelig finnes det unntak.

TS

Nja nordmenn generelt er veldig hyggelige og greie folk da. Men noen kan være som du beskriver ja. :)

Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Nja nordmenn generelt er veldig hyggelige og greie folk da. Men noen kan være som du beskriver ja. :)

Ja, de fleste er greie, men vanskelig å bli kjent med, det er min erfaring.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn? 

Hvordan finner du ut at de ikke kan noen ting. Og hva snakker du om i samtalene med disse menneskene?

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Havbris skrev:

Hvordan finner du ut at de ikke kan noen ting. Og hva snakker du om i samtalene med disse menneskene?

Det er jo helt vanlig samtaler da. Hvordan går det hvordan er livet osv? Man merker det når samtalen går litt dypere. Alt mulig rart, snakker ofte om veldig enkle ting. Skrev jo litt feil der da, kjenner dem ikke så godt, så kan jo ikke si at de ikke kan noen ting. My bad. 

Eks: Kommer en del med sånn. Ja fy xx, jeg har en bw 6 serie 2017. Uten at jeg har spurt.  

Skrevet

Du er bare med feil folk, ts. 

Anonymkode: 14a5c...caa

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det sånn? 

For noen mennesker er rikdom og status synonymt med å være overlegen andre mennesker. Det er slik de tenker, det er det de tror innerst inne

3 hours ago, Havbris said:

Trenger du å stille noen til eksamen for å få et inntrykk av hvor mye de forstår eller vet? Selvsagt er det noen som spiller dumme, men om du forstår hvordan andre mennesker spiller dumme og hvordan de tenker, så kan man oppfatte relativt lett hvor mye eller lite kunnskaper mennesker faktisk har og om de skjuler det. Noen er motsatt og sier mye for å alte som om de kan mye, men egentlig forstår de lite. 

Anonymkode: 0a148...254

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du er bare med feil folk, ts. 

Anonymkode: 14a5c...caa

Er så morsomt når folk påpeker dette. "Du har møtt feil folk". Men det er spesielt. Hvor er da de rette menneskene? Spesielt kvinnfolk... Fakta er at de fleste mennesker er søppel fordi mediene de følger er søppel og hvilke verdier de har. Når man er oppdratt til å sette seg selv først, og det eneste de unge har i bakhodet er penger og luksus, så sier det seg selv at de vil bli preget av dette.  

Husker jeg hørte om en undersøkelse der det kom frem at de unge setter slike verdier høyest. Altså at de skal bli best og tror de er best. Mens de litt eldre i 40-50 årene verdsatte å være gjennomsnittlig. 

Forøvrig er jo Norge kjent for å være er meget kaldt samfunn. Som samfunn er vi mer konforme enn japanese. Og tillater veldig liten grad av avvik. Det straffes også hardest her til lands. 

Kort fortalt er de sosiale normene og verdiene rett og slett søppel. 

Skrevet
5 minutter siden, CannibalLektor said:

Er så morsomt når folk påpeker dette. "Du har møtt feil folk". Men det er spesielt. Hvor er da de rette menneskene? Spesielt kvinnfolk... Fakta er at de fleste mennesker er søppel fordi mediene de følger er søppel og hvilke verdier de har. Når man er oppdratt til å sette seg selv først, og det eneste de unge har i bakhodet er penger og luksus, så sier det seg selv at de vil bli preget av dette.  

Husker jeg hørte om en undersøkelse der det kom frem at de unge setter slike verdier høyest. Altså at de skal bli best og tror de er best. Mens de litt eldre i 40-50 årene verdsatte å være gjennomsnittlig. 

Forøvrig er jo Norge kjent for å være er meget kaldt samfunn. Som samfunn er vi mer konforme enn japanese. Og tillater veldig liten grad av avvik. Det straffes også hardest her til lands. 

Kort fortalt er de sosiale normene og verdiene rett og slett søppel. 

Nå er det jo faktisk slik at dersom man møter likesinnende, selv om sære, og får selvtillit og positive følelser derfra bryr man seg mindre om de menneskene som ikke er likesinnede. Sådan er det mye sant i kommentaren. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det jo faktisk slik at dersom man møter likesinnende, selv om sære, og får selvtillit og positive følelser derfra bryr man seg mindre om de menneskene som ikke er likesinnede. Sådan er det mye sant i kommentaren. 

Nå er det jo slik at likesinnede ikke finner andre likesinnede sære eller rare. For hadde de vært likesinnede så hadde de ikke fremstått som nettopp sære. Xenofobien overstyre det meste i et menneske. 

Fakta er at vi lever i et sorteringssamfunn. Noen ganger lurer jeg på hvordan det kunne gå så langt. Hvem faen har bestemt og laget disse sosiale spillereglene. 

Personlig setter jeg en finger på foreldre, men aller mest på kvinner. Det er jo de som har all makt når det kommer til det sosiale og sex. 

Well done. Det Norge trenger å utdanne er sosial ingeniører som kan fikse litt på ting. 

Skrevet
1 minutt siden, CannibalLektor said:

Nå er det jo slik at likesinnede ikke finner andre likesinnede sære eller rare. For hadde de vært likesinnede så hadde de ikke fremstått som nettopp sære. Xenofobien overstyre det meste i et menneske. 

Fakta er at vi lever i et sorteringssamfunn. Noen ganger lurer jeg på hvordan det kunne gå så langt. Hvem faen har bestemt og laget disse sosiale spillereglene. 

Personlig setter jeg en finger på foreldre, men aller mest på kvinner. Det er jo de som har all makt når det kommer til det sosiale og sex. 

Well done. Det Norge trenger å utdanne er sosial ingeniører som kan fikse litt på ting. 

Hvordan det har gått så langt? Tuller du eller er du over gjennomsnittlig naiv? Du vet at vi i praksis hadde et mye mer ekstremt sorteringssamfunn før? Var du homofil var du hatet av alle, var du fattig ble du spyttet etter. Menn som ikke kunne arbeide eller som var rare var mye mer uglesett før i tiden. Idag kan menn som sliter i det minste leve på nav, før ville de sultet. Alenemødre var som horer å regne, de ble skydd av alle. 

Du er heldig som ikke blir hatet mer en du er for den du er. Du er mer heldig enn en utgave av deg sm levde for 100 år siden ville vært

• Liker 2
Skrevet

Nå trodde jeg det gikk an bli høy på pærer. 

*lurt av trådtittelen* :snurt:

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan det har gått så langt? Tuller du eller er du over gjennomsnittlig naiv? Du vet at vi i praksis hadde et mye mer ekstremt sorteringssamfunn før? Var du homofil var du hatet av alle, var du fattig ble du spyttet etter. Menn som ikke kunne arbeide eller som var rare var mye mer uglesett før i tiden. Idag kan menn som sliter i det minste leve på nav, før ville de sultet. Alenemødre var som horer å regne, de ble skydd av alle. 

Du er heldig som ikke blir hatet mer en du er for den du er. Du er mer heldig enn en utgave av deg sm levde for 100 år siden ville vært

Lol, bare fordi det nå er litt bedre enn før, gjør det ikke bra av den grunn 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...