AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Jeg bor i en 2-roms. Alle vegger er lyse, men de er ikke glatte (slik de fleste vil ha nå). Lys parkett i alle rom. Selv synes jeg veggene har sin sjarm, da det er et fint, litt gammeldags mønster man kan skimte gjennom det hvite. Badet ble pusset opp i 2010 og ser nesten ut som det nettopp ble pusset opp, til tross for at det er 8 år siden. Kjøkkenet er gammelt - fra 1960-tallet, men det er hvitt. Veggene er også lyse. Og gulvet er av laminat (ser helt ok ut). Kjøkkenet ligger adskilt i eget rom, så man ser det ikke fra stuen. Jeg har tenkt å selge snart og lurer på om jeg bør bruke penger på å pusse opp kjøkkenet eller å f.eks slette veggene, evt. skifte til ny parkett (har slik lys parkett som har vært veldig vanlig på 2000-tallet). Men så lurer jeg også på om det er stor sjanse for å "tjene" på å pusse opp? Ønsker ikke å bruke penger på å pusse opp om jeg ikke vil få igjen for det når jeg selger. Da går jeg jo bare i null og kunne droppet å pusse opp. Vet jo også at noen liker å selv pusse opp slik at de får den stilen de ønsker. Anonymkode: 5b551...08d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Jeg hadde tre meglere på befaring da jeg skulle selge, og alle tre var helt klare på at det ikke svarte seg å pusse opp dyre rom som kjøkken og bad. Man kan male, det er billig, men å skifte innredning, legge nytt gulv, osv, får man lite igjen for. Å skifte gulv er dumt å bruke penger på, siden de som flytter inn med stor sannsynlighet vil pusse opp resten av kjøkkenet også, og da risikerer de både å ødelegge det nye gulvet du har lagt, og det kan også hende de skal flytte rundt på innredning så de uansett må legge hele gulvet på nytt. Så jeg ville max malt. Jeg hadde et kjøkken fra det glade 70-tall, men med hvitmalte vegger (hvor du så strukturen av flott tapet under), og det anbefalte ikke meglerne å gjøre noe mer med. Null problemer med kjøkkenet ved visning og salg (var langt verre med knøtaheisen). Anonymkode: acd7c...548 4
Fjompen Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Det er en sjansespill å bruke penger på å pusse opp siden veldig mange vil pusse opp slik de selv vil ha det, og dermed ikke betale mer for å dekke inn din oppussing. Sørg heller for at leiligheten fremstår velholdt på visning. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Ville ikke brukt mye penger på oppussing. Litt malign her og der, kanskje sette inn et nytt kabinett (of det skulle trengs: broren min skal selge og bør gjøre dette), litt sånt småting som ikke koster alverdens men som gjør førsteinntrykket mye bedre. Eks om et rommer helt svart, mal det lyst. Heller invister i litt planter og blomster for å få leiligheten til å se litt "grønn" ut til visning Anonymkode: af589...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Jeg har brukt ca. 20.000 på å ferdigstille leiligheten min før salg, men det var i stede for å bruke penger på styling. Det er også rimelig nyoppusset, så da bør den fremstå som ganske strøken. Brukte styling forrige gang jeg solgte, kostet 15000 for "ingenting". Kjøpte heller inn en del stash på salg og noen grønne planter og tok Pinterest til hjelp, da får jeg i det minste beholde ting etterpå. Fikk gjort ferdig alle små, irriterende prosjekter som bare har blitt stående etter at jeg pusset opp da jeg flyttet inn, satte inn rimelige dusjdører i stedet for et kabinett som ikke var noe fint, samt sparklet/malte en vegg der det ble tatt vekk noen hyller. En del av dette kunne jeg gjort selv, men det var vel verdt det å bruke håndverkere. Jeg tror ikke jeg får mer igjen, men det gjør det enklere å få folk på banen kanskje. Ville aldri brukt mer enn det jeg har brukt, og kunne nok fint kommet unna med halvparten om jeg hadde hatt tid til å fikse selv. Dersom leiligheten din uansett er moden for oppussing ville jeg nok brukt minst mulig penger, vask og pynt heller fint. Leiligheten jeg har kjøpt var rimelig sliten, men jeg skulle jo uansett pusse opp så jeg la heller inn et litt lavere bud for å kompensere for alle skruer i veggene som måtte fjernes etc. Fikk den til ok pris og pusser nå opp for 2-300.000 (badet er heldigvis tatt av borettslaget for et par år siden). Hadde jo vært litt bortkastet om de som solgte hadde brukt 20.000 i forkant, og hadde kjøkkenet vært nytt og leiligheten vært priset deretter hadde jeg nok ikke kjøpt i det hele tatt fordi jeg skal endre hele planløsningen og måtte da kastet ut et nytt kjøkken jeg hadde betalt for. Anonymkode: ebc22...973 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en 2-roms. Alle vegger er lyse, men de er ikke glatte (slik de fleste vil ha nå). Lys parkett i alle rom. Selv synes jeg veggene har sin sjarm, da det er et fint, litt gammeldags mønster man kan skimte gjennom det hvite. Badet ble pusset opp i 2010 og ser nesten ut som det nettopp ble pusset opp, til tross for at det er 8 år siden. Kjøkkenet er gammelt - fra 1960-tallet, men det er hvitt. Veggene er også lyse. Og gulvet er av laminat (ser helt ok ut). Kjøkkenet ligger adskilt i eget rom, så man ser det ikke fra stuen. Jeg har tenkt å selge snart og lurer på om jeg bør bruke penger på å pusse opp kjøkkenet eller å f.eks slette veggene, evt. skifte til ny parkett (har slik lys parkett som har vært veldig vanlig på 2000-tallet). Men så lurer jeg også på om det er stor sjanse for å "tjene" på å pusse opp? Ønsker ikke å bruke penger på å pusse opp om jeg ikke vil få igjen for det når jeg selger. Da går jeg jo bare i null og kunne droppet å pusse opp. Vet jo også at noen liker å selv pusse opp slik at de får den stilen de ønsker. Anonymkode: 5b551...08d Ingen megler anbefaler selgere å pusse opp kjøkkenet. Grunnen er enkel du får ikke på langt nær igjen det du har lagt ut når du selger. Kjøpere vil helelr pusse opp kjøkken selv og få sin egen stil der. Anonymkode: 97f80...300
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Kjøp heller litt maling og lag et litt fresht kjøkken. En lys, fin farge (den Monty breeze er jo så i skuddet) eller noe. Er dette i Oslo bør du ha siste mote. På et mindre sted er de mer rause og fikser biffen selv. Anonymkode: e28a3...91b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 Jeg ville ikke pusset opp. Du kan jo gjøre enkle grep som å male og bytte fronter, men ikke gjør mer enn det. På finn er det mange som selger billig eller gir bort kjøkkeninnredning Anonymkode: 2f020...4f2
draug 75 Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 Heller litt styling en oppussing. Når kjøperne kommer, så forsoner de seg med at de må gi kjøkkenet et løft. Da får de det slik somd e vil ha det. Du får leiligheta di muligens noe mere lettsolgt, men ikke så mye bedre i pris at det betaler seg med de pengene og den innsatsen du må ut med for oppussinga.
Gjest Cocosa Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp heller litt maling og lag et litt fresht kjøkken. En lys, fin farge (den Monty breeze er jo så i skuddet) eller noe. Er dette i Oslo bør du ha siste mote. På et mindre sted er de mer rause og fikser biffen selv. Anonymkode: e28a3...91b Minty breeze eeeeeeer så oppbrukt! Vil spy av den fargen! 🤮
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå