AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Jeg har slitt med depresjoner, men er på bedringens vei. Målet mitt er å fullføre videregående, og deretter ønsker jeg å gå på fengselshøyskolen. I samtale med nav i dag, er det mulig jeg får avslag på omskolering, da det kunne hende jeg ikke kvalifiserte til eventuelt fengselshøyskolen (de visste ikke helt) Er det noen her som vet om det er slik at hvis man har slitt med depresjoner eller andre psykiske lidelser, så kvalifiserer man ikke til fengselshøyskolen? Kjente i grunn alle drømmer og håpene mine gikk i grus nå.... Anonymkode: 02197...1a9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Nei, NAV vet ikke det. Dette er det fengselshøyskolen som skal vurdere, og du må derfor ta et møte med dem, eventuelt også med NAV i samme møte. Kravene til fengselsskolen finnes bla her: http://www.krus.no/opptakskrav.5223812-307442.html der er det også lenke til medisinske krav ved opptak. Anonymkode: 4c487...295
Gjest aell Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Fra krus.no (kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter) 3.1 Krav til psykisk helse og sosial tilpasning Søkere med nåværende psykisk lidelse kvalifiserer ikke til opptak. Både nåværende og tidligere alvorlig sinnslidelse/psykotisk lidelse som schizofreni eller bipolar affektiv lidelse kvalifiserer ikke til opptak. Alvorlig personlighetsforstyrrelse kvalifiserer ikke til opptak. Sykehistorie med annen psykisk lidelse som eksempelvis angst, depresjon eller spiseforstyrrelse kvalifiserer ikke til opptak dersom tilstanden vurderes å kunne medføre betydningsfull forhøyet sårbarhet, og som innebærer at tjenesten som aspirant eller fengselsbetjent ikke kan utføres tilfredsstillende. Søkere med tidligere psykisk lidelse må dokumentere full funksjonsevne med erklæring fra lege eller spesialist som har hatt behandlingsansvar, og må ha avsluttet all behandling og det bør ha gått tre år siden slik behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå