AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Min hund kan spise alt han kommer over, selv om han nettopp har fått mat. Men kan hunder bli skikkelige sultne, og hvordan ser man det? Hørte nettopp hunden min sin mage rumle, og tenkte kanskje jeg bør gi noe mat (har sovet et par timer lengre i dag). Gir to måltider hver dag (oppmålt etter beregning). Han har ikke gått opp eller ned i vekt (er voksen). Anonymkode: bd033...c6b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Min hund greier ikke legge seg når den er sulten, når den har vært på tur går den litt hvileløst rundt i huset før jeg gir den mat. Da legger den seg og sover. Hunden får mat to ganger daglig og er tydelig sulten før måltid. Hvis noen sier ordene mat, sulten, eller værsågod så blir den helt vill. Anonymkode: 06587...0d1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Rumling må ikke bety at han er sulten, er mer det at han har luft i magen.. Ellers vet jeg ikke. Om han ikke går opp eller ned i vekt, så tyder jo det på at han får nok mat og at det passer han. Men mulig han burde fått samme mengde, men 3 ganger om dagen.. Anonymkode: 925d6...d76 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min hund kan spise alt han kommer over, selv om han nettopp har fått mat. Men kan hunder bli skikkelige sultne, og hvordan ser man det? Hørte nettopp hunden min sin mage rumle, og tenkte kanskje jeg bør gi noe mat (har sovet et par timer lengre i dag). Gir to måltider hver dag (oppmålt etter beregning). Han har ikke gått opp eller ned i vekt (er voksen). Anonymkode: bd033...c6b Kan du ikke prøve å gi litt mer mat om du tror han er sulten? Min får mer tørrfôr enn det står på pakka at en hund med hans vekt skal ha, og han har knapt nok et gram fett på kroppen. Han er en aktiv fyr. Anonymkode: be86b...fe0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Magen skal ikke romle hos hunder - det kan tyde på at de er dårlige i magen. Det er ikke sulttegn som hos mennesker. Anonymkode: 2cd60...efa
EvaLena Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Hvorfor ikke ha mat fremme hele tiden? Jeg har hatt flere hunder og de spiste når de ville ha, men bollen ble aldri helt tom. Da vet du at de har mat tilgjengelig hele tiden og aldri er sulten. Mine hunder var normale hele livet igjennom.
Gjest -Willow Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 9 timer siden, EvaLena skrev: Hvorfor ikke ha mat fremme hele tiden? Jeg har hatt flere hunder og de spiste når de ville ha, men bollen ble aldri helt tom. Da vet du at de har mat tilgjengelig hele tiden og aldri er sulten. Mine hunder var normale hele livet igjennom. Det er ikke heldig å ha mat stående fremme hele tiden for hunder som ikke klarer å kontrollere eget matinntak, og som rett og slett kan spise seg dårlige/fete om de får muligheten. Det er store forskjeller på raser og individ. TS sin hund høres ut som han er litt vel glad i mat, så jeg ville ikke ha anbefalt dette.
Gjest Husmusa70 Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 Hvor sulten min hund er kan jeg se på hvor langt hun ligger fra kjøkkenet når jeg lager mat og på hvor interessert hun er i mat hun syns er kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 Noen hunder er konstant sultne, og kunne sikkert spist seg ihjel hadde de fått sjansen. Min hund er en eldre kastrert tispe, og ettersom hun ble eldre begynte hun å kaste opp magesyre hvis hun ikke fikk mat når hun ble sulten. I samråd med veterinær gikk vi derfor over til å fôre 3 ganger om dagen, omtrent som en valp, istedenfor de 2 hun har levd hele sitt voksne liv på. Hun blir ekstremt intens når hun blir sulten, skikkelig klengete og hører ikke på nei. (Noe som egentlig er litt lurt, jeg klarer nemlig ikke å venne meg til at hun skal ha mat 3 ganger om dagen, selvom hun har fått det i 2 år nå ) Anonymkode: 45de0...31d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 Hunder er omtrent alltid sultne Anonymkode: c3fd1...3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå