Gå til innhold

Ser dette ut som scam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen erfaring med dette:/ 

Jeg har ikke bestilt noe abonnement eller noe derfra.. 

IMG_1559.JPG

Anonymkode: c60f8...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette ser ikke nødvendigvis ut som phishing nei. Trykk reply og se hvilken epost adresse som dukker opp da. Om det ikke åpenbart er Amazon, så er det lurt å være på vakt. Du kan også "hovre" over lenken med musepeker og se hvilken url det er snakk om.

Endret av DonaldDuck
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke har bestilt noe derfra må du ikke åpne den. All grunn til å tro at det er en scam.

• Liker 2
Skrevet

Dette kommer opp når jeg trykker svar..

Har ikke blitt trukket på kontoen enda da. Hmm

IMG_1560.PNG

Skrevet

I url'en jeg gav deg så står det at man ikke skal klikke på noen av linkene i scam emailen du fikk. Bare slett den

• Liker 1
Skrevet

Hvilken e-post bruker du? Lå denne i spammail mappa?

Om du ikke har kjøpt noe så blir du snytt når du får en epost der det står "du har kjøpt noe". 

Anonymkode: a8513...fe4

Skrevet

Om du har en Amazon Prime konto kan du bare gå direkte til Amazon og logge inn der. Har du ingen Amazon Prime konto, slett eposten og ikke foreta deg noe.

• Liker 5
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har kjøpt noe så blir du snytt når du får en epost der det står "du har kjøpt noe". 

Hva mener du? At jeg må betale for noe jeg aldri har bestilt?

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei den lå i innboks. Har Outlook appen 

Skrevet

Fikk nylig noe lignende selv jeg, men da var det at jeg hadde endret passord på itunes, det jeg gjorde da var å bare logget inn på itunes store med passordet jeg bruker så fikk jeg egentlig svaret. 

Velger alltid å ignorere slike eposter fordi jeg har noenlunde kontroll over hva jeg er registrert på og passordene mine er ikke lagret på nettleseren men skrevet ned på en lapp jeg har tapet under skrivebordet.

Bare merk det som scam du, er svindel.

Skrevet

Snakker om svindel og lureri, to ganger på kort tid har jeg fått sms fra "L?N", som tilbyr meg lån opptil 500.000 uten sikkerhet, bare å fylle ut her, bla bla bla. Rett i søpla med den. :tommelopp:

Skrevet

Hvis du ikke er kunde hos Amazon, eller har bestilt Prime, så er det scam. Slett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...