Gå til innhold

Vaskerobot til laminat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer vaskerobot(ikke støvsuger, men vask)- og på IRobot Braava ser det ut til st man kan stille på mopp med lite vannbruk og tørrmopp(i tillegg til vaskeprogram). 

På den dyreste modellen presiserer de «forseglede overflater», men den rimeligere ser jeg er testet på noe som likner parkett/laminat.

Er det noen som har denne og bruker på laminat? 

Anonymkode: 521fa...758

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg usikker på hvilken modell jeg har. Men jeg bruker den på alle overflater, selv parkett. 

Nå er jeg ikke så redd for parketten, den har bruksmerker fra før. Men jeg er alltid hjemme når denne går i tilfelle vannsøl, og kjører på programmet med lite vann. 

På laminat er den super. Men har en tendens til å lage striper etter hjulene både på parkett og laminat. Så for meg funker den best på flisene på badene og vaskerom. 

Anonymkode: e000b...ed4

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg usikker på hvilken modell jeg har. Men jeg bruker den på alle overflater, selv parkett. 

Nå er jeg ikke så redd for parketten, den har bruksmerker fra før. Men jeg er alltid hjemme når denne går i tilfelle vannsøl, og kjører på programmet med lite vann. 

På laminat er den super. Men har en tendens til å lage striper etter hjulene både på parkett og laminat. Så for meg funker den best på flisene på badene og vaskerom. 

Mener du vaskestriper eller «merker» i selve gulvet? 

Og har du ork til å sjekke hvilken type du har? :) 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du vaskestriper eller «merker» i selve gulvet? 

Og har du ork til å sjekke hvilken type du har? :) 

Vaskestriper. Men "poleres" bort når man har gått over gulvet med sokker et-par dager.. Har aldri opplevd merker eller skader. 

Hadde faktisk ork til å sjekke (slått ut med omgangssyke, derfor jeg ikke orket de fem metrene til vaskerommet i dag tidlig), iRobot Braava jet. 

Den tar ikke flekker og søl. Men for en lett overflatevask, for eksempel stue, soverom, bad er den topp. På kjøkkenet og i gangen tar jeg ofte en klut og en sprayflaske og tar synlige flekker før jeg setter på roboten. 

Skrevet

Hvis du har støvsuge-robot vil du sannsynligvis ikke trenge vaske-robot

Anonymkode: 2b1a9...b45

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har støvsuge-robot vil du sannsynligvis ikke trenge vaske-robot

Anonymkode: 2b1a9...b45

Jeg har stor nytte av begge deler. Vaske-roboten tar ikke støv og løse partikler, den skyver det bare rundt. Støvsugeren tar ikke skjolder og møkk på gulvene. Selv på badene setter jeg først på støvsugeren, som tar støv og hår. Deretter vaske-roboten, som tar søl på gulvet. 

Skrevet
På 9.2.2018 den 8.04, AnonymBruker skrev:

Vurderer vaskerobot(ikke støvsuger, men vask)- og på IRobot Braava ser det ut til st man kan stille på mopp med lite vannbruk og tørrmopp(i tillegg til vaskeprogram). 

På den dyreste modellen presiserer de «forseglede overflater», men den rimeligere ser jeg er testet på noe som likner parkett/laminat.

Er det noen som har denne og bruker på laminat? 

Tv2 testet vaskerobotter for litt siden.de konkluderte med at det var tull/penger ut av vinduet. 

Anonymkode: 8d354...a87

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tv2 testet vaskerobotter for litt siden.de konkluderte med at det var tull/penger ut av vinduet. 

Som sagt er jeg veldig fornøyd med min. Så da har det jo ikke noe å si hva en TV2 test viser :) 

Nå er vi to voksne og en katt, så søl er det lite av. Kun noen skjolder og litt overfladisk "møkk" som det blir over tid, noe vaskeroboten er suveren på. Synes det er fantastisk å sette på denne på et skjoldete badegulv, og 20 minutter etterpå ikke se en flekk på gulvet, inkludert at alt støv langs lister og i hjørner er borte. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt er jeg veldig fornøyd med min. Så da har det jo ikke noe å si hva en TV2 test viser :) 

Nå er vi to voksne og en katt, så søl er det lite av. Kun noen skjolder og litt overfladisk "møkk" som det blir over tid, noe vaskeroboten er suveren på. Synes det er fantastisk å sette på denne på et skjoldete badegulv, og 20 minutter etterpå ikke se en flekk på gulvet, inkludert at alt støv langs lister og i hjørner er borte. 

Det hele kommer jo an på hvilke kriterier du stiller til renholdet hjemme. Ikke alle er like nøye på det området, tydeligvis.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hele kommer jo an på hvilke kriterier du stiller til renholdet hjemme. Ikke alle er like nøye på det området, tydeligvis.

Hvorfor dette behovet for å være nedlatende mot andre? 

Jeg har en vaskerobot, jeg er fornøyd med den, med noen begrensninger, som jeg skriver om i innlegg 4. Hva vi gjør av renhold utover dette er da virkelig ikke tema i tråden. 

• Liker 2
Skrevet
På 10.2.2018 den 12.09, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg finner ingen tester på det. Jeg har lest andre tester som sier at det er en OK hverdagshjelp, hvilket er alt jeg trenger. Er ikke ute etter grovrengjøringsmaskin - det har jeg dampvasker til for. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...