AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Etter å ha hatt en MA og deretter en SA etter 5 mnd prøving spurte jeg legen om jeg kunne fått en sjekk eller henvisning til gyn for å se om alt er som det skal ift hormoner, livmor etc. Jeg mente ikke en stor utredning for habituell abort siden jeg "bare" har mistet to ganger - men en enklere sjekk. Jeg har også hatt utfordringer med menstruasjonen etter utskrapning, samt at jeg har en muskelknute i livmoren. Fikk beskjed om at en slik sjekk kunne jeg bare glemme så lenge jeg ikke har mistet 3 ganger. Nå har jeg bestilt meg time til privat gyn. Andre som opplever å ikke bli tatt på alvor? Anonymkode: 45d92...a7a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Når er jeg streng. En enklere sjekk? Tror ikke du vet hva du ber om. Har du time hos en gynekolog kan han like gjerne sjekke som vanlig eller synes du han skal la være ultralyd feks? Tvinne tommeltotter? Har du først fått en henvisning til spesialisthelsetjenesete er det for å gjøre noe nyttig! Man får ikke henvisning før habituell abort fordi sa er så vanlig! Det vil gi dårligere tilbud til de med habituell abort om alle med to sa/ma skulle fått time. Håper du skjønner at spesialistene ikke er et utømmelig gode som man kan dra opp av hatten når man trenger det. Det er mennesker med proppfulle arbeidslister hvor hverdagen skal bestå av viktige problemstillinger selektert av fastlegen og legevakt. Som skal prioritetes. Ved spontanaborter er grensen satt ved 3 av dyktige mennesker som enten mener at det da er oftere noe galt som kan finnes ut av eller fordi man har forståelse for at sa/ma er belastende og tilbyr en utredning til de få det skulle gjelde fpr å eventuelt finne ut om det er noe galt dom kan hjelpes. Fastlege og legevakt holder forhåpentligvisigjen når de skal, så du får time raskt når du trenger det. Dessuten tenker jeg uten at jeg selvfølgelig vet det at du sikkert har en hyggelig fastlege som brukte helt andre ord enn at "det kan du glemme" . Tenker du er fornærma fordi du ikke ifikk den henvisningen du ville ha og at du ikke foratår fastlegens portvokterrolle for spesialisthelsetjenesten. Sånn utenom at jeg irriterer meg over folk sin uvitenhet om hvordan fastlege/spesialisthelsetjenesten fungerer og har respekt for det, så håper jeg SELVSAGT at alt går fint for deg og at du blir gravid igjen og får en nydelig baby. Selv om du kanskje synes jeg var den siste som trengte å svare deg i dag. Beklager:/ lykke til!! Anonymkode: ebf08...094 24
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når er jeg streng. En enklere sjekk? Tror ikke du vet hva du ber om. Har du time hos en gynekolog kan han like gjerne sjekke som vanlig eller synes du han skal la være ultralyd feks? Tvinne tommeltotter? Har du først fått en henvisning til spesialisthelsetjenesete er det for å gjøre noe nyttig! Man får ikke henvisning før habituell abort fordi sa er så vanlig! Det vil gi dårligere tilbud til de med habituell abort om alle med to sa/ma skulle fått time. Håper du skjønner at spesialistene ikke er et utømmelig gode som man kan dra opp av hatten når man trenger det. Det er mennesker med proppfulle arbeidslister hvor hverdagen skal bestå av viktige problemstillinger selektert av fastlegen og legevakt. Som skal prioritetes. Ved spontanaborter er grensen satt ved 3 av dyktige mennesker som enten mener at det da er oftere noe galt som kan finnes ut av eller fordi man har forståelse for at sa/ma er belastende og tilbyr en utredning til de få det skulle gjelde fpr å eventuelt finne ut om det er noe galt dom kan hjelpes. Fastlege og legevakt holder forhåpentligvisigjen når de skal, så du får time raskt når du trenger det. Dessuten tenker jeg uten at jeg selvfølgelig vet det at du sikkert har en hyggelig fastlege som brukte helt andre ord enn at "det kan du glemme" . Tenker du er fornærma fordi du ikke ifikk den henvisningen du ville ha og at du ikke foratår fastlegens portvokterrolle for spesialisthelsetjenesten. Sånn utenom at jeg irriterer meg over folk sin uvitenhet om hvordan fastlege/spesialisthelsetjenesten fungerer og har respekt for det, så håper jeg SELVSAGT at alt går fint for deg og at du blir gravid igjen og får en nydelig baby. Selv om du kanskje synes jeg var den siste som trengte å svare deg i dag. Beklager:/ lykke til!! Anonymkode: ebf08...094 Du lever i en svart-hvitt-verden dessverre. Bitre menneske. Anonymkode: 45d92...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når er jeg streng. En enklere sjekk? Tror ikke du vet hva du ber om. Har du time hos en gynekolog kan han like gjerne sjekke som vanlig eller synes du han skal la være ultralyd feks? Tvinne tommeltotter? Har du først fått en henvisning til spesialisthelsetjenesete er det for å gjøre noe nyttig! Man får ikke henvisning før habituell abort fordi sa er så vanlig! Det vil gi dårligere tilbud til de med habituell abort om alle med to sa/ma skulle fått time. Håper du skjønner at spesialistene ikke er et utømmelig gode som man kan dra opp av hatten når man trenger det. Det er mennesker med proppfulle arbeidslister hvor hverdagen skal bestå av viktige problemstillinger selektert av fastlegen og legevakt. Som skal prioritetes. Ved spontanaborter er grensen satt ved 3 av dyktige mennesker som enten mener at det da er oftere noe galt som kan finnes ut av eller fordi man har forståelse for at sa/ma er belastende og tilbyr en utredning til de få det skulle gjelde fpr å eventuelt finne ut om det er noe galt dom kan hjelpes. Fastlege og legevakt holder forhåpentligvisigjen når de skal, så du får time raskt når du trenger det. Dessuten tenker jeg uten at jeg selvfølgelig vet det at du sikkert har en hyggelig fastlege som brukte helt andre ord enn at "det kan du glemme" . Tenker du er fornærma fordi du ikke ifikk den henvisningen du ville ha og at du ikke foratår fastlegens portvokterrolle for spesialisthelsetjenesten. Sånn utenom at jeg irriterer meg over folk sin uvitenhet om hvordan fastlege/spesialisthelsetjenesten fungerer og har respekt for det, så håper jeg SELVSAGT at alt går fint for deg og at du blir gravid igjen og får en nydelig baby. Selv om du kanskje synes jeg var den siste som trengte å svare deg i dag. Beklager:/ lykke til!! Anonymkode: ebf08...094 Har du hørt om asherman forresten? Men det er vel ikke noe å ta på alvor siden jeg ikke har mistet 3 ganger eller mer. Anonymkode: 45d92...a7a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Hverken du eller jeg har nevnt noe om asherman eller andre kompliserende tilstander. ( Dvs- du skrev at du hadde en muskelknute og problemer med menstruasjon. ) Jeg er ikke svart hvit! Om du har andre viktige faktorer som spiller inn stiller saken seg annerledes så klart, men jeg kan ikke lukte at du har asherman og kommentere det ut i fra HI? Men på et generelr grunnlag er det jeg sier om prioriteringer i helsevesenet og at ikke alle får spesialistutdanning riktig og viktig. Anonymkode: ebf08...094 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Spesialistutredning mente jeg. Anonymkode: ebf08...094 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hverken du eller jeg har nevnt noe om asherman eller andre kompliserende tilstander. ( Dvs- du skrev at du hadde en muskelknute og problemer med menstruasjon. ) Jeg er ikke svart hvit! Om du har andre viktige faktorer som spiller inn stiller saken seg annerledes så klart, men jeg kan ikke lukte at du har asherman og kommentere det ut i fra HI? Men på et generelr grunnlag er det jeg sier om prioriteringer i helsevesenet og at ikke alle får spesialistutdanning riktig og viktig. Anonymkode: ebf08...094 Du får holde bitterheten for deg selv kanskje? 🙄 Anonymkode: 45d92...a7a
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får holde bitterheten for deg selv kanskje? 🙄 Anonymkode: 45d92...a7a Hva i all verden er "bittert" med denne brukerens innlegg? Er man bitter hvis man forsvarer helsevesenets prioriteringer?
Gjest chisandra Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får holde bitterheten for deg selv kanskje? Anonymkode: 45d92...a7a Forventer du å få seriøse svar med denne holdningen?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får holde bitterheten for deg selv kanskje? 🙄 Anonymkode: 45d92...a7a Bitter? Synes innlegget til AB...094 var veldig godt, på alle måter. Selv om du opplever at fastlegen ikke tar deg på alvor, har jeg stor respekt for at han tar oss som trenger spesialhelsetjenesten i forbindelse med fertilitetsproblemer på alvor. Anonymkode: 9aa18...13f 20
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 Leger har regler de må overholde, jeg hadde reagert mer om du hadde habituell og ikke ble henvist, eller hadde prøvd i et år og ble fortalt at du er ung nok til å prøve litt til (som en jeg kjenner fikk høre), for da følger de ikke reglene. Så jeg vil tro svaret er ja, mange har nok opplevd å måtte kjøpe helsetjenester privat om de ikke oppfyller formelle krav eller medisinske behov til offentlige tjenester.. Anonymkode: 674ec...bb4 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 Håper dere alle kommer i samme situasjon da dere alle har sikkert brukt av legenes tid på noe unødvendig opp gjennom årene. Denne tråden kan egentlig bare stenges. Takk for meg. Anonymkode: 45d92...a7a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper dere alle kommer i samme situasjon da dere alle har sikkert brukt av legenes tid på noe unødvendig opp gjennom årene. Denne tråden kan egentlig bare stenges. Takk for meg. Anonymkode: 45d92...a7a Du kan ikke vente annen reaksjon med den måten du har å respondere på. Anonymkode: 6b4f3...679 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper dere alle kommer i samme situasjon da dere alle har sikkert brukt av legenes tid på noe unødvendig opp gjennom årene. Denne tråden kan egentlig bare stenges. Takk for meg. Anonymkode: 45d92...a7a Jeg har vært i samme situasjon. Jeg måtte pent vente til vi hadde prøvd i 12 mnd på utredning, selv om jeg hadde lyst til å overdrive og si at vi hadde prøvd lengre for å få hjelp tidligere. Jeg spurte etter ti mnd on jeg kunne få henvisning nå, siden jeg har korte sykluser og hadde gått gjennom tolv sykluser uten resultat, og siden ventetid var lang. Fikk nei. Og aksepterte det. Anonymkode: 674ec...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper dere alle kommer i samme situasjon da dere alle har sikkert brukt av legenes tid på noe unødvendig opp gjennom årene. Denne tråden kan egentlig bare stenges. Takk for meg. Anonymkode: 45d92...a7a Wow.. Du virker som en hyggelig, voksen og oppegående person... Anonymkode: ee1bb...836 12
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wow.. Du virker som en hyggelig, voksen og oppegående person... Anonymkode: ee1bb...836 Jeg må forsvare TS litt, hun er trolig lei seg etter to aborter og hadde nok forventet og ønsket mer støtte enn hun fikk. Føler man seg angrepet er det lett å gå i strupen tilbake, hvertfall om humøret er på bunn. Anonymkode: 674ec...bb4 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må forsvare TS litt, hun er trolig lei seg etter to aborter og hadde nok forventet og ønsket mer støtte enn hun fikk. Føler man seg angrepet er det lett å gå i strupen tilbake, hvertfall om humøret er på bunn. Anonymkode: 674ec...bb4 Selv om du er lei deg så ønsker du ikke at andre skal få oppleve spontanabort og å være ufrivillig barnløs.. Jeg er ufrivillig barnløs og jeg er også sint og lei meg. Men jeg lar det ikke gå ut over andre og ønsker at ingen opplever det samme som meg. Anonymkode: ee1bb...836 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #18 Skrevet 9. februar 2018 Forstår at du har det vanskelig. Men å angripe folk bare fordi du ikke fikk det svaret du ønsket er drøyt. Det er ikke noe i veien for å gå privat. Da får du time nesten på dagen. Du har fått den beskjeden som man skal når man er i din situasjon, selv om det er vanskelig å akseptere. Anonymkode: 7fb4d...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #19 Skrevet 9. februar 2018 Jeg forstår ikke hva som var så galt i svarene hun fikk. Ett godt reflektert svar om hvordan ting fungerer i helsevesenet. Er du ikke fornøyd/klarer ikke å vente så går du privat. Anonymkode: ee1bb...836 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #20 Skrevet 9. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper dere alle kommer i samme situasjon da Anonymkode: 45d92...a7a Jeg har vært i samme situasjon. Og trengt helsevesenet. Men ALDRI om jeg hadde håpet at noen opplevde fertilitetsproblemer MA og SA. Det unner jeg ingen. Jeg vet du har det vondt nå, og det beklager jeg og håper det ordner seg for deg. Men ærlig talt, slikt skriver man bare ikke. Anonymkode: 9aa18...13f 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå