Gå til innhold

Kjefter noe voldsomt på ungene sine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får en voksen person seg til å hyle ut av all sin kraft og kjefte på ungene sine foran et helt nabolag?
Min nabo gjør dette innimellom og personen kjefter ikke bare litt. :roll: 
Det hyles, vræles og brøles ut til barna når personen blir irritert og jeg syns det så uhyggelig ut for barna til dette menneske som fikk kjeft for rett og slett ingenting.

Ville dere fortalt dette videre til noen eller ville dere bedt personen skjerpe seg og behandle barna sine bedre? Er det egentlig min sak?

Flere som har overhørt barne-kjeftere og har noen råd å komme med?

Anonymkode: a2513...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke din sak. Men du kan si fra om at brølingen hans forstyrrer nabolaget. Sleng med at man brøler ikke til barn, uansett årsak.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ringe BV anonymt og forklar3 situasjonen. De kan veilede deg på hva du bør gjøre.

• Liker 9
Gjest GoldenLioness
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får en voksen person seg til å hyle ut av all sin kraft og kjefte på ungene sine foran et helt nabolag?
Det hyles, vræles og brøles ut til barna når personen blir irritert og jeg syns det så uhyggelig ut for barna til dette menneske som fikk kjeft for rett og slett ingenting.

Ville dere fortalt dette videre til noen eller ville dere bedt personen skjerpe seg og behandle barna sine bedre? Er det egentlig min sak?

Jeg hadde gått bort til vedkommende og brølt: HVORFOR BRØLER DU TIL BARNA DINE??? Fulgt opp med; Er det du eller dem som har dårlig hørsel siden de kan høre deg i Kina? Anbefaler deg å oppsøke Øre Nese Hals spesialist og sjekke hørselen din før stemmebåndet ditt ryker....

Skrevet

Synes du godt kan si til vedkommende at han/hun ikke bør brøle til barna og at det ikke er bra for dem.

Anonymkode: 1c58d...ace

• Liker 3
Skrevet

Hver dag når jeg leverer barnet mitt til skolen så kommer det en mor kjørende og du hører hun kjefter før de har åpna døra.. Skikkelig ubehagelig, er ikke bare en gang og to jeg har sett de barna gå inn til skolen gråtende. Men jeg regner jo med skolen har sett det, de har jo lærere som går ute om morgenen og når vi foreldre får det med oss så bør jo iallfall skolen få det med seg. Jeg hadde aldri latt barnet mitt gå gråtende til skolen, hvis hun var lei seg for noe så hadde vi ordnet opp i det før skoletid, eventuelt kommet for seint. 

Anonymkode: 45a7b...89f

Skrevet

Noen folk rett og slett takler ikke stresset som kommer etter de får barn.  Jeg aldri tenkt jeg kunne blitt så sliten og irritert på et barn før jeg fikk mine egne.  Veldig ofte må jeg bare forlatte rommet for 2 minutter bare for å puste dyp slik at jeg kan være den som ikke mister hodet mitt midt i samtalen/krangling osv. 

Anonymkode: e735a...cfc

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver dag når jeg leverer barnet mitt til skolen så kommer det en mor kjørende og du hører hun kjefter før de har åpna døra.. Skikkelig ubehagelig, er ikke bare en gang og to jeg har sett de barna gå inn til skolen gråtende. Men jeg regner jo med skolen har sett det, de har jo lærere som går ute om morgenen og når vi foreldre får det med oss så bør jo iallfall skolen få det med seg. Jeg hadde aldri latt barnet mitt gå gråtende til skolen, hvis hun var lei seg for noe så hadde vi ordnet opp i det før skoletid, eventuelt kommet for seint. 

Gi beskjed. Det er ikke sikkert at lærerne som går ute har skjønt hvor ofte det er. La oss si at de veksler mellom 10-15 lærere. Ingen reagerer første gang. Kanskje vet de ikke hvem eleven er heller. 

Anonymkode: 724cb...750

• Liker 6
Skrevet
På 9.2.2018 den 5.02, AnonymBruker skrev:

Hvem er det? Hvor ofte? Hvorfor? Hva?

Anonymkode: 37fd3...7aa

Skrevet
På 9.2.2018 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Denne holdningen er skummel! Du skal ALDRI regne med at noen andre varsler. Det er din plikt å varsle når du ser barn som ikke har det bra.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Tiramy skrev:

Denne holdningen er skummel! Du skal ALDRI regne med at noen andre varsler. Det er din plikt å varsle når du ser barn som ikke har det bra.

Det er det andre som har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...