Gå til innhold

Er det andre i alder ca 38 pluss med erfaring fra nettdating?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det andre i alder ca 38 pluss som har erfaring med nettdating? Jeg har gått på noen helt feile dater iblant og vært flere som virket ute etter kun litt sex. Derfor er jeg nysgjerrig på andre i samme alder sin erfaring?

Er redd at jeg misstolker og legger meg en useriøs tolkning i hodet mitt. Altså at jeg tror at de kun er noen uærlige iblant som kun er ute etter sex, uten at det stemmer. 

Nå har jeg ikke datet siden november i fjor. Men skeptisk: det er jeg. 

Endret av Melissasolstråle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 41 år nå, og har nettdatet i perioder fra jeg var 38. Hovedsaklig brukt sukker, men også prøvd møteplassen så vidt (kun møtt en derfra, det var min dårligste første date), turvenn.no, og fant kjærligheten på Tinder faktisk.

Jeg syns det har vært lett å luke bort de som har tatt kontakt som har virket litt for useriøse. Alle jeg har vært på en første date med har vært veldig hyggelige oppegående menn, som alle har virket seriøse. Et par vil jeg karakterisere som litt skivebom, men det er de jeg har møtt uten å ha noen særlig kommunikasjon i forkant. Men de har likevel vært hyggelige menn. Noen datet jeg også litt over tid, men har ikke vært borti at de kun er ute etter sex.

Nå har jeg alltid vært veldig tydelig på at jeg ikke er interessert i noe kortvarig useriøst selv da. Jeg stiller krav til mennene fra første stund. Det tror jeg kanskje skremmer bort noen av de som ikke er klare for noe seriøst.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 9.2.2018 den 8.48, Engel skrev:

jeg er 41 år nå, og har nettdatet i perioder fra jeg var 38. Hovedsaklig brukt sukker, men også prøvd møteplassen så vidt (kun møtt en derfra, det var min dårligste første date), turvenn.no, og fant kjærligheten på Tinder faktisk.

Jeg syns det har vært lett å luke bort de som har tatt kontakt som har virket litt for useriøse. Alle jeg har vært på en første date med har vært veldig hyggelige oppegående menn, som alle har virket seriøse. Et par vil jeg karakterisere som litt skivebom, men det er de jeg har møtt uten å ha noen særlig kommunikasjon i forkant. Men de har likevel vært hyggelige menn. Noen datet jeg også litt over tid, men har ikke vært borti at de kun er ute etter sex.

Nå har jeg alltid vært veldig tydelig på at jeg ikke er interessert i noe kortvarig useriøst selv da. Jeg stiller krav til mennene fra første stund. Det tror jeg kanskje skremmer bort noen av de som ikke er klare for noe seriøst.

Er mulig meg som er skeptisk. Har mistet helt lysten. Det kan godt være at mange var seriøse men bare ikke interessert i meg. Og at det er det som var problemet mitt. 

Jeg har brent meg ganske mye for jeg planla å begynne å date igjen men jeg orker ikke fordi jeg har fått en del avvisninger. Føler det er enkelt for andre men vanskelig for meg av en eller annen årsak.. Derfor er jeg lei. 

Skrevet
33 minutter siden, Melissasolstråle skrev:

Er mulig meg som er skeptisk. Har mistet helt lysten. Det kan godt være at mange var seriøse men bare ikke interessert i meg. Og at det er det som var problemet mitt. 

Jeg har brent meg ganske mye for jeg planla å begynne å date igjen men jeg orker ikke fordi jeg har fått en del avvisninger. Føler det er enkelt for andre men vanskelig for meg av en eller annen årsak.. Derfor er jeg lei. 

Jeg føler også at jeg har vært interessert men bare møtt menn som ikke viste samme interesse tilbake. Ser at den ene etter den andre rundt meg finner seg noen, mens jeg sliter med det. Selv om alle jeg kjenner sier at de ikke forstår hvorfor jeg ikke har kjæreste... Hadde jeg visst årsaken, skulle jeg gjort noe med det, men jeg skjønner det faktisk ikke selv. Derfor legger jeg hele datingen på hylla nå.

Anonymkode: 28cf3...1af

• Liker 1
Skrevet

Min kjære og jeg møttes på match.

Vi var begge over 40. Nå er vi gift og lever godt sammen med mitt, ditt og vårt barn. 

Så det er mulig å finne den store kjærligheten på nettet. 

Skrevet
På ‎10‎.‎02‎.‎2018 den 19.31, Melissasolstråle skrev:

Mulig jeg har vært veldig heldig da jeg kun har opplevd en avvisning som sved litt, ellers har vi stort sett vært enige om at det ikke er riktig, eller jeg har avvist dem. Det er jo dessverre en del av det om man skal date aktivt, man må regne med noen avvisninger. Nå må jeg jo si at å bli avvist etter noen uker er ikke noe jeg tar så tungt etter å vært gjennom et samlivsbrudd etter 18 år sammen, det setter ting (og følelser) i et annet perspektiv. Men det er jo et alternativ å håpe at man kan møte noen og bli kjent i en litt annen setting, uten den "nå skal vi se om vi kan bli kjærester"-greia hengende over hodet. Utfordringen er jo gjerne å møte på single personer og få den muligheten da når man er i den alderen hvor svært mange er gift eller i forhold.

Skrevet

Jeg er 41 og fant min kjære på Match. Jeg hadde profiler flere steder og datet masse. Opplevelsene var svært blandet, og selvtilliten svingte omtrent like mye som kvaliteten på datene. Til slutt dukket drømmemannen opp, men kysset en del frosker før der...

• Liker 2
Skrevet

Trenger da ingen nettdating. Bare å finne seg en 16 åring å harve over på et passende sted. F.eks en åker.

Anonymkode: 9898f...690

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger da ingen nettdating. Bare å finne seg en 16 åring å harve over på et passende sted. F.eks en åker.

Anonymkode: 9898f...690

Ja ts er nok interessert i en 16 år gammel guttunge.

Anonymkode: 60c6d...f1b

Skrevet

Jeg har tatt meg en pause i nettdating. Ikke det at jeg var på så mange dater men fikk så mange useriøse henvendelser og de jeg tok kontakt med selv var ikke så interessert. Jeg sitter med den følelsen at menn bare sanker likes og ellers er useriøs. Jeg er 42 og får maaange likes. jeg prøver å være selektiv selv. men så er det vel en mulighet at menn sveiper til høyre uansett? Man blir jo litt usikker på alt dette. 

Anonymkode: 302e5...abd

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 12.2.2018 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt meg en pause i nettdating. Ikke det at jeg var på så mange dater men fikk så mange useriøse henvendelser og de jeg tok kontakt med selv var ikke så interessert. Jeg sitter med den følelsen at menn bare sanker likes og ellers er useriøs. Jeg er 42 og får maaange likes. jeg prøver å være selektiv selv. men så er det vel en mulighet at menn sveiper til høyre uansett? Man blir jo litt usikker på alt dette. 

Jeg møtte ganske mange etter et langvarig forhold. Ble sjokket over alle avvisningene som jeg måtte igjennom. Selv om man ikke skal ta avvisninger noe tungt når det kun er et treff eller noen få treff så tok jeg det tungt til når det gjaldt selvtilliten.

Jeg begynte å tro at jeg ikke var bra nok : enten utseende eller personligheten min. Det er jo ikke riktig å tenke sånn men jeg tenker jo at noe må det være som gjør at jeg kan møte en haug med menn og så avviser mange meg. Jeg traff menn som jeg holdt på med i 2-3 måneder før de fant ut at de ikke var forelsket lenger. Jeg traff også en som jeg var sammen med i 9 måneder og så kom kommentaren: jeg er ikke forelsket men ellers er du topp. Forsøkte igjen og fikk høre mye den : føler ikke den kriblende følelsen osv. Altså typiske kommentarer til meg er : jeg er ikke forelsket... Jeg føler ikke kjemi .. Jeg føler ikke at den såkalte kjemi stemmer.. Føler ikke det lille ekstra som skal til .... Det er sånne standard kommentarer til meg. 

Jeg møtte noen få som var interessert men de virket til å bare være interessert fordi de var desperat. Og de var heller ikke mine typer. 

Det er gjerne forståelig at alt dette gikk meg litt på nervene. Og jeg orker ikke å date igjen. Jeg vil heller være alene enn å være en stor skuffelse for mannfolk. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få opp gløden og den gode innstillingen til å orke å bruke av min tid på det mer. Forstår det slik at det er fåtall som har slike opplevelser som meg med dating..  Og det er jo ekstra sårt å hele tiden bli møtt av å høre at de ikke føler noe som helst interesse for meg. Skulle ønske det var lettere enn som så. Og jeg hadde jo kunne ønske at jeg satt i armkroken til en mann nå. Men er 41 år og har gitt det opp. Har det i tankene men jeg er trøtt av å gå på date å få høre det samme hele tiden. Og tankene om hva de vil si sitter i hodet på meg på daten hele tiden. Altså ingen tro pga erfaringene. 

Høres ut som syt når jeg skriver dette her. Men kan ikke akkurat si at jeg ble motivert av datingen til å holde på videre. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 12.2.2018 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Jeg får derimot mange likes på netter men når de møter meg så mister de fort interessen eller så vil de ha meg for en stund for så å si at de føler ingen forelskelse lenger for så å hoppe over på neste. Men de sier at jeg er hyggelig. Jeg har også en oppfatning om at en del av dem er useriøse i seg selv. Jeg vet ikke. 

Skrevet

Jeg tror det er mange som opplever det samme som deg. Jeg har venninner både på 25 og 40 som har det på samme måte.

Tror problemet ligger i at det er så mange å velge i på Tinder etc at det er umulig å bestemme seg/lande på noen fordi de tenker at de har andre i bakhånd og kanskje kan få noe enda bedre.

Folk tar seg ikke tid til å bli kjent lenger, er mitt inntrykk. Da får man heller ikke utviklet følelser. Når man baserer valget kun på en date (som mange gjør) så får man kun et overfladisk inntrykk. Det er bare fra den ene daten til den andre og veldig mange dater også flere samtidig. Da må det jo bli umulig å velge en; alle har ulike kvaliteter. 

Virker også som det går litt sport i dating for enkelte, at de enten gjør det for tidsfordriv eller kun sex. Sistnevnte gruppe vil trekke seg bort med en gang de hører at du er interessert i noe seriøst

Tror bare du har vært uheldig og at det er få som virkelig vil ha et forhold på nettdating 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har en seriøs profil og et seriøst bilde er det lettere å tiltrekke seg seriøse menn. Skikkelige menn skriver gjerne mer om seg selv i profil og mailer, og tåler å skrive noen ganger uten å treffes. De som bare vil ha sex orker nok ikke det. Og i alle tilfeller: Styr unna menn som antyder at det kunne være ok med sex i løpet av de tre første datene. Minst! Mange er vel åpne for det meste, også de som egentlig vil ha noe seriøst. 

Anonymkode: 59ec8...3c8

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, Nana skrev:

Jeg tror det er mange som opplever det samme som deg. Jeg har venninner både på 25 og 40 som har det på samme måte.

Tror problemet ligger i at det er så mange å velge i på Tinder etc at det er umulig å bestemme seg/lande på noen fordi de tenker at de har andre i bakhånd og kanskje kan få noe enda bedre.

Folk tar seg ikke tid til å bli kjent lenger, er mitt inntrykk. Da får man heller ikke utviklet følelser. Når man baserer valget kun på en date (som mange gjør) så får man kun et overfladisk inntrykk. Det er bare fra den ene daten til den andre og veldig mange dater også flere samtidig. Da må det jo bli umulig å velge en; alle har ulike kvaliteter. 

Virker også som det går litt sport i dating for enkelte, at de enten gjør det for tidsfordriv eller kun sex. Sistnevnte gruppe vil trekke seg bort med en gang de hører at du er interessert i noe seriøst

Tror bare du har vært uheldig og at det er få som virkelig vil ha et forhold på nettdating 

Takk for at du skrev. Dette får meg til å håpe at det ikke er meg det er noe galt med og at dette er mer vanlig enn man kan tro. 

Det kan virke som om de har noen i bakhånd og ikke er desperate. Jeg hadde foreks en fyr som virket hyggelig. Skrev med han en stund. Han spurte om jeg ville møte han en dag. Jeg foreslo en dag. Svaret ble: jeg har en avtale med en elskerinne av meg den dagen. Kan vi ta en annen dag? . Jeg svarte : det kommer ikke på tale dersom du har elskerinner i tillegg til å date. Han skriver: jeg vet om mange som har det , og det er ganske vanlig i dag. Jeg ignorerte person en etter det. 

Jeg har opplevd litt av hvert. Men veldig mange virker ganske følelsesmessige avflatet. Det var noen som jeg kunne treffe lenge for så at de kom med at de bare ville bryte kontakten fordi de ville videre,fordi forelskelsen/ kriblingen tok slutt. Men jeg var en helt topp dame sa de.... 

Jeg får håpe at jeg orker å ta fatt på dating igjen. Men må innrømme at jeg er svært sårbar for avvisninger og den følelsen det gir av å føle at alle andre er bedre. Man må våge den følelsen for å vinne. Man har jo ikke så mye å tape på å risikere. Men jo jeg taper å føle ro. Jeg blir litt trist hver gang avvisningene kommer. Det skulle vært lettere. 

Har vært singel i litt over 2 år. Men selv om jeg er 41 år så tar jeg tiden til hjelp. Stresser ikke. Men håper på at det løser seg :)

Skrevet

Spørsmålet er om mennene har mye tilbud på tinder? De sier ofte at de ikke har. Men de virker rett og slett ut til å ha flere i bakhånd. Jeg får mye respons på tinder men jeg føler at det er en grunn for at en del av mennene er single. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...