AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Jeg skal bytte kjøkken i leiligheten min, og vil sjekke hva prisene blir hos forskjellige forhandlere (IKEA, Kvik, Lefdal/Elkjøp, Power..). Flere av disse tilbyr "uforpliktende tegnetime". Jeg er helt ny i boligmarkedet og vet ikke hva "skikk og bruk" er når man kjøper kjøkken. Kan de tilby meg bedre priser hvis jeg kjøper alt ett sted eller lignende? Eller er prisene veldig fastsatt som i matbutikken? Har selgerene noe "å gå på"? Anonymkode: 4ca63...eea
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Uforpliktende tegnetime betyr at de hjelper dere å tegne et kjøkken, komme med tips, vise ulike løsnninger og prisoverslag, uten at dere har noen forpliktelser til å handle kjøkkenet hos den leverandøren. Den jevne selger har ingen mulighet for å gi dere rabatt, og jeg syns det er litt rart at det er noe du forventer. De fleste leverandører har dog perioder med rabatt på kjøkken, f.eks 15 % rabatt, gratis hvitevarepakke, gavekort hvis du handler over en viss sum o.l. Skla du ha noen billigere er det den beste løsningen å benytte seg av. Anonymkode: 07aca...622
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Finn ut av budsjettet ditt, må også dekke eventuelle kostnader for elektriker/rørlegger om noe må legges om eller du ønsker ekstra uttak/lys noen steder. Tviler på at du får en egen rabatt og ikea sin tegnetime koster vel litt om du ikke gjør det selv? Anonymkode: c7e5f...962
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Ja, det kan du! Jeg pusser opp alltid kjøkkenet i de boligene jeg kjøper. Første kjøkkenet var Ikea, men der prøvde jeg meg ikke på pruting. Kjøkken nummer 2,3,4 og 5 gikk jeg opp i prisklasse og fikk prutet en god del. Det er alltid kampanjer og pruter i samme slengen, også sier at jeg fikk et bedre tilbud hos en annen leverandør i omtrent samme prisklasse. Da er de raske på å kutte ned prisen. Siste kjøkkenet, fikk jeg kuttet/prisavslag på tilsammen 200 000kr. Anonymkode: e4ea6...268
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Her var det blandede svar! ER det noen sjanse for å få det billigere dersom de vet at jeg ber om tilbud fra flere parter? Anonymkode: 4ca63...eea
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Jeg tror det vil være vanskelig å prute hos Ikea, Elkjøp, Kvik etc. Dette er lavprismerker som selges i store kjeder der selgerene generelt ikke har myndighet til å gi rabatter. Følg med på når de har kampanjer som beskrevet ovenfor, det kan du spare en del på. Pruting er det større sjans for å lykkes med om du går litt opp i pris og oppsøker en kjøkkienforhandler som ikke er en del av en kjede. Der har gjerne selgerene større spillerom. Anonymkode: 01998...16b 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 Ganske enkelt.. På billige kjøkken er prisen strukket ganske langt, mao ikke mye å hente på pruting. Kanskje kan du være heldig å hente inn noen tusen om du kjøper "full" pakke. Hos litt dyrere kjøkken forhandlere er det mer å hente da de har mer å gå på. Lykke til! Anonymkode: 7792a...2ce
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 På 9.2.2018 den 9.01, AnonymBruker skrev: Siste kjøkkenet, fikk jeg kuttet/prisavslag på tilsammen 200 000kr. Anonymkode: e4ea6...268 Unnskyld! Hvilken prisklasse er kjøkken hvor du får 200 tusen kroner i rabatt/prisavslag? Bytter du kjøkken på slottet? Anonymkode: 4f5b5...d37 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #9 Skrevet 12. februar 2018 Mannen er delvis selger selv, og forhandler ofte på pris på større ting. Kjøkkenet på HTH kostet rundt 300000 med hvitevarer, prutet ca 10%. Fikk også forhandlet et betydelig avslag da benkeplaten vi hadde bestilt var utgått og den vi fikk i stedet hadde en litt annen overflate, begge i svart granitt. På IKEA tror jeg ikke det er mulighet til å prute, kanskje ikke andre veldig rimelige kjøkken heller. Anonymkode: 96d50...bf6
Tba Skrevet 12. februar 2018 #10 Skrevet 12. februar 2018 På dyrere kjøkken er det mye å hente på prute. På IKEA og andre rimelige løsninger så er det ikke mer enn rundt 10-15 % å hente hvis du får en totalrabatt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #11 Skrevet 12. februar 2018 På 10.2.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev: Unnskyld! Hvilken prisklasse er kjøkken hvor du får 200 tusen kroner i rabatt/prisavslag? Bytter du kjøkken på slottet? Anonymkode: 4f5b5...d37 Å bytte kjøkken på slottet, koster nok mye mer😊 Men vårt kjøkken har kostet over 1mill, selv om jeg fikk prutet en del. Sikkert overpriset, men det er mye spesialtilpasset. Det koster en del. Anonymkode: e4ea6...268
Rotemor Skrevet 12. februar 2018 #12 Skrevet 12. februar 2018 Ikea gir ikke rabatter. Mange andre steder vil kunne gi det. Man kan ALLTID be om avslag eller rabatt. Man spør bare.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #13 Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, Rotemor skrev: Ikea gir ikke rabatter. Mange andre steder vil kunne gi det. Man kan ALLTID be om avslag eller rabatt. Man spør bare. Hva med Elkjøp og Power? Noen som har erfaringer? Anonymkode: 4ca63...eea
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #14 Skrevet 12. februar 2018 Har ei venninne som selger kjøkken, hun sier man alltid må be om rabatter. Anonymkode: c73f9...6e7
Rotemor Skrevet 12. februar 2018 #15 Skrevet 12. februar 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med Elkjøp og Power? Noen som har erfaringer? Anonymkode: 4ca63...eea Elkjøp pruter jeg. Selger kan tidvis gi litt av sin provisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå