Gå til innhold

Kan banken øke renten mellom jeg får tilbud og har signert bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fikk lånebevis, og kjøpte leilighet få dager etter. Jeg ble informert om at jeg kunne velge flytende eller fast rente og hva det var. I løpet av denne korte uka har renten på fastrente gått opp betraktelig. Jeg skal ikke signere før om noen dager til, og er redd den skal gå ytterligere opp. Kan egentlig banken gi meg disse prisene, la meg kjøpe bolig, og så "tvinge" meg til å betale en høyere rente enn jeg fikk beskjed om på møtet? Økningen vil medføre noen hundrelapper ekstra for meg i måneden... Det blir jo litt i året, jeg er i tillegg student, så har ikke spesielt god råd. Spesielt nå som man ikke lenger kan få rentefritak som før. 

Anonymkode: 5ad91...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banken kan nok det. Les vilkårene i tilbudet. Når du har akseptert tilbudet er renta fast. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg fikk lånebevis, og kjøpte leilighet få dager etter. Jeg ble informert om at jeg kunne velge flytende eller fast rente og hva det var. I løpet av denne korte uka har renten på fastrente gått opp betraktelig. Jeg skal ikke signere før om noen dager til, og er redd den skal gå ytterligere opp. Kan egentlig banken gi meg disse prisene, la meg kjøpe bolig, og så "tvinge" meg til å betale en høyere rente enn jeg fikk beskjed om på møtet? Økningen vil medføre noen hundrelapper ekstra for meg i måneden... Det blir jo litt i året, jeg er i tillegg student, så har ikke spesielt god råd. Spesielt nå som man ikke lenger kan få rentefritak som før. 

Nå er fastrente en del høyere enn flytende rente. Sikker på at du fikk oppgitt fastrente og ikke flytende?

Ellers følger vel bankene markedet og hever og senker renta som det passer dem . Lite vi kan gjøre med det.

Anonymkode: a13d8...5cc

Skrevet

Banken skal varsle eksisterende kunder 3 mnd før de hever renten, men med nye kunder kan de heve den med en gang. Så i teorien ja. Nå har ikke renten hevet seg da. Man ville hørt om det i media. Tror nok du ble tilbudt fastrente, som alltid ligger over flytende.

Anonymkode: f8c1f...a9d

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Banken skal varsle eksisterende kunder 3 mnd før de hever renten, men med nye kunder kan de heve den med en gang. Så i teorien ja. Nå har ikke renten hevet seg da. Man ville hørt om det i media. Tror nok du ble tilbudt fastrente, som alltid ligger over flytende.

Anonymkode: f8c1f...a9d

Ja, men renta for de flytende rentene har økt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...