Gå til innhold

Svigermor forpester hytten :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor forpester hytten :-( slik at min kone og jeg ikke kan bruke hytten. Svigermors tunge parfyme ligger igjen i hele hytten og jeg er kraftig allergisk. Nei, det nytter ikke å lufte ut og å vaske hytten, da det er prøvd uten å få parfymelukten bort. Hva skal vi gjøre?

Anonymkode: cec50...5c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Svigermor forpester hytten :-( slik at min kone og jeg ikke kan bruke hytten. Svigermors tunge parfyme ligger igjen i hele hytten og jeg er kraftig allergisk. Nei, det nytter ikke å lufte ut og å vaske hytten, da det er prøvd uten å få parfymelukten bort. Hva skal vi gjøre?

Hvem har på seg parfyme på ei hytte? Russerhorer som driver bissniss i skogen? For überfranskt selv for oss frankofile.

• Liker 4
Skrevet

Hennes hytte? Da kan hun parfymere seg så mye hun vil. Men dere kan jo høre om hun har lyst til og la være

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Kontormus skrev:

Hennes hytte? Da kan hun parfymere seg så mye hun vil. Men dere kan jo høre om hun har lyst til og la være

Hytten er det min kone og jeg som eier. Det er et bra råd du gir, men hvordan skal vi få sagt det til henne?

• Liker 1
Skrevet

Kona di får ta en prat med henne om det. Om hun skal fortsette å låne hytten så må hun kutte ut parfymen, fordi du reagerer på det. Respekterer hun det ikke så får hun finne en annen hytte. Hvorfor gjøre det så veldig vanskelig? 

Anonymkode: 452dc...9d8

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kona di får ta en prat med henne om det. Om hun skal fortsette å låne hytten så må hun kutte ut parfymen, fordi du reagerer på det. Respekterer hun det ikke så får hun finne en annen hytte. Hvorfor gjøre det så veldig vanskelig? 

Du har rett. Men det er ikke så enkelt, fordi svigermor er vant til å få viljen sin i alt.

Skrevet

Er det mulig at folk er så redde for å snakke sammen? Jeg blir helt satt ut!

Bare si det rett ut! Ingen kan bruke parfyme på hytta, fordi du er allergisk! Så enkelt er det! Klart hun respekterer det!

Hvis ikke er det som å låne en allergikers hytta og ta med seg en hund! Ingen vil plage noen sånn med vilje! Hun VET ikke at det plager deg og merker nok ikke lukten selv! 

Men dette er da virkelig ikke et problem! SI DET!

• Liker 26
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett. Men det er ikke så enkelt, fordi svigermor er vant til å få viljen sin i alt.

Så vanskelig kan det umulig være. Bare si at hun må slutte å bruke parfyme der fordi du er allergisk. 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hytten er det min kone og jeg som eier. Det er et bra råd du gir, men hvordan skal vi få sagt det til henne?

Da må du enten si at svigermor og svigerfar ikke kan bruke hytten, ellers kan du si til svigermor at du har kraftig parfymeallergi slik at hun ikke kan bruke parfyme på hytta, og hvis du ikke er mann nok til de to forrige løsningene så må du bare suck it up. Hva ellers kan du gjøre, liksom?

Anonymkode: 0f7b4...108

• Liker 8
Skrevet

Snakk med henne

Anonymkode: 992b1...d75

• Liker 1
Skrevet

Hva slags EPIC parfyme er det snakk om som varer så lenge?

De fleste moderne parfymer forsvinner etter to-tre timer...

Og kona di kan vel si til moren sin at hun ikke vil ha den lukten i hytta si?

Seriøst, en datter kan da enkelt si noe sånt til moren. Chill. 

• Liker 4
Skrevet

1) Si fra: "Du "svigermors navn". Det har seg slik at jeg er veldig allergisk mot parfyme. Det er sjelden noe problem, men kunne det latt seg gjøre å unngå å bruke parfyme når du bruker hytten vår?" 

Hvis 1) er så forferdelig vanskelig og ikke gjennomførbar:

2) Luft ut! Parfymepartikler sprer seg i rommet som gass, partiklene beveger seg svært raskt og er alltid i bevegelse. Åpner du alle vinduer og lar de være åpne vil luktpartiklene forsvinne litt etter litt, og ny luktfri luft vil komme inn i hytta. Det vil lukte mindre!

Anonymkode: 59ae3...60a

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg liker godt å bruke parfyme på meg selv.

Men jeg har en venninne som er svært allergisk. Så hva gjør jeg da? Jo, jeg lar være å bruke parfyme når jeg skal treffe henne eller være i samme rom som henne over tid. Men jeg er ikke synsk, og hadde aldri tenkt over dette hvis ikke hun hadde sagt fra.

Så her må - fortrinnsvis av din kone - det sies fra at hytten skal være parfymefri til enhver tid. Dette kan man gjøre på en høflig måte og henstille til å vise hensyn til hverandre.

Makter man ikke å si fra så får man slutte å klage.

Makter ikke svigermor å slutte å bruke parfyme når hun er med dere på hytten så kan hun dessverre ikke få bruke hytten. Dette må da også gjelde i deres hjem.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

73206-gassmaske-latex-ansiktsmaske.jpg?a

• Liker 4
Skrevet

Du sier selvfølgelig at du er allergisk. Hun burde vel tåle å høre det?

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg liker godt å bruke parfyme på meg selv.

Men jeg har en venninne som er svært allergisk. Så hva gjør jeg da? Jo, jeg lar være å bruke parfyme når jeg skal treffe henne eller være i samme rom som henne over tid. Men jeg er ikke synsk, og hadde aldri tenkt over dette hvis ikke hun hadde sagt fra.

Så her må - fortrinnsvis av din kone - det sies fra at hytten skal være parfymefri til enhver tid. Dette kan man gjøre på en høflig måte og henstille til å vise hensyn til hverandre.

Makter man ikke å si fra så får man slutte å klage.

Makter ikke svigermor å slutte å bruke parfyme når hun er med dere på hytten så kan hun dessverre ikke få bruke hytten. Dette må da også gjelde i deres hjem.

Dette! 

Jeg er kjempeglad i parfyme. Men jeg liker bedre å ta hensyn enn å lukte godt. 

Så når jeg fikk vite at en kollega slet litt, så sluttet jeg med det på jobb. Det koster lite å ta hensyn, men man må jo først vite om hensynet. Kanskje svigermor ikke tenker over at lukten sitter igjen etter besøk. Kanskje hun ikke vet hvor plaget du er. 

• Liker 2
Skrevet

Vi tør rett og slett ikke å si henne i mot. Hun kan finne på å gjøre min kone arveløs.

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi tør rett og slett ikke å si henne i mot. Hun kan finne på å gjøre min kone arveløs.

Ts

Det er ikke noe annet å gjøre enn å bare si fra til henne på en hyggelig måte. Om hun så gjør kona di arveløs, får det bare være - det faller jo på sin egen urimelighet. 

Anonymkode: a3631...cfa

• Liker 4
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Nei, egentlig ikke. Pliktdelsarv.

Anonymkode: 9d4a0...e29

• Liker 4
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Ja, så får hun heller bli arveløs da. Dere har god nok økonomi til å eie egen hytte. Da er dere ikke avhengig av arv. Å gå på akkord med seg selv pga en mulig fremtidig arv, er helt meningsløst. Jeg har vanskelig for å tro på denne historien. Hvem er vel så opptatt av fremtidig arv i våre dager, at de ikke våger å stå opp for seg selv?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...