Gå til innhold

Virker dette skattetrekket riktig? Uføretrygd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innvilget 100% uføretrygd med ung ufør-tillegg. Første utbetaling i år ble det trukket 32% og jeg fikk utbetalt 15,441 kr.

Jeg sjekket noen skattekalkulatorer og der får jeg info om at jeg egentlig kan få utbetalt 17,756 i mnd, altså et trekk på 21,8%. 

Dere andre med uføretrygd, ser det ut som dette kan stemme? Eller bør jeg være redd for å få skattesmell hvis jeg velger så lavt trekk?

Anonymkode: 169b9...9b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

32 er for høyt. 21% høres mere riktig ut

Anonymkode: 6a8ea...8d0

• Liker 2
Skrevet

Første uføret utbetalingen min var også skattet feil. Like mye som deg. Mener det ble skattet som ekstra inntekt derfor 32%. 

Anonymkode: 901b1...e4c

Skrevet

Nehei, jeg blir trekt 35% skatt av minstesats ufør og leser i ufør gruppene at det er det vanlige tabelltrekket (tabell 7100)
Så ville aldri tatt sjansen på å justere skatteprosenten til så lavt! Da får du kjempesmell!

Anonymkode: c3260...d79

Skrevet

hva med å spørre nav og ikke kg ?

Anonymkode: 29269...886

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva med å spørre nav og ikke kg ?

Anonymkode: 29269...886

Nav? 

Skatteetaten.

Anonymkode: 1002d...e50

• Liker 3
Skrevet

Sjekk i vedtaket ditt hvor mye du kan forvente å få i løpet av året. Sjekk etterpå på Skattetaten sin side hva det står der av forventet inntekt i år. Du kan logge inn eller ringe de og høre hvordan du kan endre skattetrekket ditt. 

• Liker 2
Skrevet

32 høres for mye ut. 21 for lavt. 
Jeg vil tro du skal skatte rundt 25%   Min mor er ufør uten ung uføre tillegget og skatter ca 21%.

Anonymkode: 875af...0cf

Skrevet

Kommer an på om ts har formue/gjeld også. 

Anonymkode: 56817...76f

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer an på om ts har formue/gjeld også. 

Anonymkode: 56817...76f

TS her. Har ikke formue eller gjeld. 

Anonymkode: 169b9...9b4

Skrevet

Har ungufør og har nå endret skattekortet slik det blir trekt 22%. Jeg får også Nav til å trekke 300kr ekstra i mnd. Har aldri fått baksmell på skatten. Grunnen til at jeg trekker 300kr ekstra er for å få igjen på skatten (="feriepenger").

Anonymkode: 47128...6c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...