Melissasolstråle Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Jeg skal snart til USA , New York for første gang i mitt liv. Noen tips om noen bra steder å bo, se osv? Er det mye kriminalitet der,? Fikk høre om det etter at jeg hadde bestillt flybilettene 1
femme_folle Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 2 minutter siden, Melissasolstråle skrev: Jeg skal snart til USA , New York for første gang i mitt liv. Noen tips om noen bra steder å bo, se osv? Er det mye kriminalitet der,? Fikk høre om det etter at jeg hadde bestillt flybilettene Obligatorisk lektyre: https://www.tanum.no/_nieuw-amsterdam-frans-arne-hedlund-stylegar-9788282333221 1
Christiane_W Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 (endret) Mange gode tips i videoen over! Hva er budsjettet ditt for hotell? Om du har råd anbefaler jeg uten tvil The Standard, Highline i Meatpacking district, men det koster - beregn fra 2.500-3.000 kr/natt der. Beliggenheten er veldig god, i et hyggelig nabolag med masse spisesteder, shopping etc. Om budsjettet er smalere og du ønsker å bo i samme området har jeg hørt mye bra om The Jane et par kvartaler lenger sør. Rommene uten eget bad koster fra rett under 1000 kr/natt for et enkeltrom og de er visst flinke til å holde fellesbadene rene og det er ikke problematisk med mye ventetid etc. De har også rom med eget bad, men de ligger på 1.800-2.000 kr/natt, så personlig ville jeg vurdert å legge til litt ekstra for å bo på The Standard. Ikke bruk mye tid på Times Square. Turistfelle. Been there done that på fem minutter spør du meg. Mye hyggeligere å vandre gatelangs i Meatpacking, Chelsea, Soho etc. Om dere er interessert i fly og romfart kan Intrepid museum være verdt et besøk. Masse militære fly/helikoptre på dekket av et hangarskip, samt en Concorde og romfergen Endeavour. Ta subwayen til Brooklyn (pass på å ta et tog som går over East River, på Manhattan Bridge og sitt på høyre side (i fartsretningen) for utsikt mot Brooklyn Bridge) og gå Brooklyn Bridge fra Brooklyn mot Manhattan. Det er fantastisk utsikt mot skyline på sørspissen av Manhattan inkl. One World Trade Center. Unngå taxi og beveg deg så mye som mulig til fots og med subwayen. Trafikken i New York er ofte et mareritt og man sitter gjerne å stamper i kø hele eller deler av turen med taxi. Det tar tid og blir fort dyrt. Om du tør - open-doors helikoptersightseeing med Flynyon er en opplevelse for livet. Koster litt, men er uforglemmelig! Anbefaler NYC Classic! Endret 9. februar 2018 av Christiane_W Glemte link 3
Melissasolstråle Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2018 (endret) 58 minutter siden, Christiane_W skrev: Mange gode tips i videoen over! Hva er budsjettet ditt for hotell? Om du har råd anbefaler jeg uten tvil The Standard, Highline i Meatpacking district, men det koster - beregn fra 2.500-3.000 kr/natt der. Beliggenheten er veldig god, i et hyggelig nabolag med masse spisesteder, shopping etc. Om budsjettet er smalere og du ønsker å bo i samme området har jeg hørt mye bra om The Jane et par kvartaler lenger sør. Rommene uten eget bad koster fra rett under 1000 kr/natt for et enkeltrom og de er visst flinke til å holde fellesbadene rene og det er ikke problematisk med mye ventetid etc. De har også rom med eget bad, men de ligger på 1.800-2.000 kr/natt, så personlig ville jeg vurdert å legge til litt ekstra for å bo på The Standard. Ikke bruk mye tid på Times Square. Turistfelle. Been there done that på fem minutter spør du meg. Mye hyggeligere å vandre gatelangs i Meatpacking, Chelsea, Soho etc. Om dere er interessert i fly og romfart kan Intrepid museum være verdt et besøk. Masse militære fly/helikoptre på dekket av et hangarskip, samt en Concorde og romfergen Endeavour. Ta subwayen til Brooklyn (pass på å ta et tog som går over East River, på Manhattan Bridge og sitt på høyre side (i fartsretningen) for utsikt mot Brooklyn Bridge) og gå Brooklyn Bridge fra Brooklyn mot Manhattan. Det er fantastisk utsikt mot skyline på sørspissen av Manhattan inkl. One World Trade Center. Unngå taxi og beveg deg så mye som mulig til fots og med subwayen. Trafikken i New York er ofte et mareritt og man sitter gjerne å stamper i kø hele eller deler av turen med taxi. Det tar tid og blir fort dyrt. Om du tør - open-doors helikoptersightseeing med Flynyon er en opplevelse for livet. Koster litt, men er uforglemmelig! Anbefaler NYC Classic! Jeg fikk flyturen til New York for 4000 kr tur retur for to personer. Men er usikker på hvor dyrt jeg skal bo. Kjekt med forslag. Takk for tips. Håper at byen er flott selv om det er en travel by... Endret 9. februar 2018 av Melissasolstråle 1
Mymlen Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Anbefaler å ikke bo på Pennsylvania hotell. Veggedyr i senga, gammelt og støvete teppe og toalettet ble tett hele tiden.
Christiane_W Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 14 minutter siden, Melissasolstråle skrev: Jeg fikk flyturen til New York for 4000 kr tur retur for to personer. Men er usikker på hvor dyrt jeg skal bo. Kjekt med forslag. Takk for tips. Håper at byen er flott selv om det er en travel by... Om du reiser med kjæresten bør du nok unngå rommene uten bad på The Jane, siden de har enten enkeltseng eller køyer. God tur - bare spør om du lurer på noe. 1
Gjest Linaria Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 Hotellmessig kan du like gjerne bo i Brooklyn som på Manhattan om du finner noe billigere der, da man er nødt til å ta subway rundt omkring uansett. Ellers synes jeg Staten Island Ferry var praktisk for å slippe å betale for å se Manhattan Skyline, men vet at mange pendlere ikke er så glad i masse turister på denne båten, så prøv å ta den når folk ikke er på vei til og fra jobb, og prøv også å unngå subwayen i rushtida om dere kan. Vi var også på comedy club i Brooklyn en kveld og det var skikkelig kult
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 Ville gått i Times Sqare og kikket på masse liv og plakater og folk som spiller spill Var også på en kjempe koselig restaurant som heter Dominos pizza. Tok også turist buss Anonymkode: 46df6...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 Morsom video som ble postet lengre opp her, den var ganske sann :D Hvis det er din første tur til New York, så vil jeg anbefale deg å gjøre alle turistgreiene faktisk. Det er jo gøy å se Times Square, ta Staten Island Ferry for å få med seg Statue of Liberty, shoppe litt på 5th ave osv. Men når du får nok av turistopplegget, så anbefaler jeg deg å henge i Soho, West Village og Tribeca. Chille området med mye bra shopping og restauranter! Delicatessen i Soho er et must. Samme med Bread (ligger også i Soho). Når det gjelder kriminalitet, så ville jeg ikke bekymret meg. Er så mange mennesker i New York, særlig på Manhattan. Du er nesten aldri alene. Du bør passe på sakene dine der, som alle andre steder, men jeg ville ikke bekymret meg noe mer for ran og voldtekt enn jeg gjør i Oslo. Da jeg bodde på Manhattan gikk jeg alene til den døgnåpne Duane Reade for å kjøpe Cola klokken fire om morgenen, dro alene til Mc Donalds i China Town midt på natta for å kjøpe nattmat når jeg hadde vært på fylla osv. Det var liksom aldri bare meg der. Opplevde aldri noe skummelt. Men man bør jo bruke sunn fornuft uansett hvor man er God tur!! Anonymkode: 03a8b...5be 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2018 #11 Skrevet 12. februar 2018 På 10.2.2018 den 21.38, AnonymBruker skrev: Ville gått i Times Sqare og kikket på masse liv og plakater og folk som spiller spill Var også på en kjempe koselig restaurant som heter Dominos pizza. Tok også turist buss Anonymkode: 46df6...aa0 Times Square er en turistfelle! Det gjøres unna på maks 15 min. Kjempekoselig restaurant som heter Dominos pizza? Right... De driver i hovedsak med levering, så at de har en koselig restaurant tviler jeg sterkt på. Motbevis meg gjerne med link til hjemmesiden til stedet.... Turistbuss kan være en grei måte å få oversikt på, men trafikken i NY er jevnt over et mareritt, så det er bare å stålsette seg for mye stamping i kø. Personlig foretrekker jeg å gå til fots kombinert med subwayen. Funker som bare det! Anonymkode: 6bc5e...695 2
Melissasolstråle Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #12 Skrevet 14. februar 2018 Jeg synes prisene på diverse ting og tang virker dyrt i den byen så angrer på at jeg bestilte turen... Men regner med at 4000 kr for reise for meg og tenåringen tur retur er billig i henhold til vanlige flypriser...
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 Dere kan spare både tid og penger på attraksjoner på å kjøpe et New York Pass for dagene dere er der om dere planlegger å besøke mange. Med et 3-dagers pass sparer dere penger fra den sjette attraksjonen dere besøker. Og dere slipper køståing mange steder, eller må stå i mindre kø enn normalt. Anonymkode: 6bc5e...695
Melissasolstråle Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2018 Holder på å se etter hotell. 3 stjerners er ofte billigere enn 4 stjerners. Men vil bo noenlunde fint Takk for god tur - ønsker av dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå