AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Hei! Jeg har nettopp gått gjennom en såkalt kjemisk graviditet og begynte å blø da jeg skulle vært 5+1 og mensen litt over en uke forsinket. Men, jeg har blødd mindre enn jeg bruker å gjøre ved vanlig menstruasjon. Og nå etter to dager er det veldig sparsomt. Jeg skjønner ikke helt dette. Det gjør litt vondt til tider, men mest murring. Noen ganger hogger det til med stikkende smerter. Kan jeg forvente at blødningen vil ta seg opp igjen en eller annen dag? Vil jo gjerne at alt skal komme ut Noen her som har hatt en slik tidlig spontanabort med mindre blødning enn man skulle forventet? Anonymkode: e6431...3dd
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Nå blør jeg ikke så mye til vanlig, men blødde mindre ved kjemisk. Men sterkere igjen mensen der igjen, så mulig det først renset opp slimhinnen da. Med kjemisk trenger man omtrent aldri utskraping, fordi det nesten kun er fortykket slimhinne. Embryoet og morkaken er knøttlite Anonymkode: 14808...cd5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 5+1 er det ikke stort mer enn vanlig mens. Egget har såvidt festet seg og ikke delt seg til så mange celler, så man har bare den vanlig fortykkede livmoren å støte ut. Jeg leste, men finner ikke igjen link, to artikler om tidlig spontanabort eller kjemisk. Den ene pekte på at tidlig spontanabort gjør det lettere å bli gravid igjen, fordi økte hormoner gjør det lettere for livmoren å vokse til full tykkelse igjen. En annen pekte på at blødning ikke brer like lenge som menstruasjon alltid etter spontanabort, fordi menstruasjon er et hormon som slår på blødning og utstøting av slimhinner og alt annet. Og et annet hormon som etter x antall dager skrur av blødningen. Veldig forenklet. Her går det flere dager med bryteren PÅ, selv om alt kanskje er ute etter en dag. Det er månedlig opprydding. En spontanabort er annerledes, det er andre hormoner som skrur på bryteren, andre årsaker. Da forsvinner det som skal ut, også slutter man å blø. De vanlige rense-blødningene er ikke i full funksjon. Men det betyr ikke at ikke alt er i orden. Så, beklager at dette skjedde... Og håper dere klarer å bli gravide igjen om noen få uker Anonymkode: b9e29...6e3
Cati Skrevet 12. februar 2018 #4 Skrevet 12. februar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå blør jeg ikke så mye til vanlig, men blødde mindre ved kjemisk. Men sterkere igjen mensen der igjen, så mulig det først renset opp slimhinnen da. Med kjemisk trenger man omtrent aldri utskraping, fordi det nesten kun er fortykket slimhinne. Embryoet og morkaken er knøttlite Anonymkode: 14808...cd5 Det er ingen morkake ved kjemisk graviditet. Den dannes ikke før slutten av første trimester...
Gjest BethD Skrevet 12. februar 2018 #5 Skrevet 12. februar 2018 Mistet i uke fem forrige uke. Blødde ikke mer enn 4dager og idag er det brunt. Trodde jeg skulle blø mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå