AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Er det noen som ser insider nå? Sitter her å griner fordi jeg tror de avliver westien fordi den ikke kunne bli omplassert da den tisset og bæsjet inne. Det er jo ikke umulig å lære den å bli stueren 😧 Har hatt westie selv så dette traff meg skikkelig 😧 Anonymkode: e6119...861 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Trist, men forståelig avgjørelse å avlive westien. Sjansen for at en hund som ikke er renslig blir omplassert er minimal og det å få en voksen hund med "bagasje" renslig er en stor jobb det er vanskelig å lykkes med. Anonymkode: 12f1b...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Selvdølgelig en veldig trist episode, men samtidig ett ekstremt viktig tema... Anonymkode: 834ad...b5d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 I episoden om incels, han første mannen er jo ikke stygg i det hele tatt? Synd at han synes det selv. Anonymkode: 35db8...74f 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I episoden om incels, han første mannen er jo ikke stygg i det hele tatt? Synd at han synes det selv. Anonymkode: 35db8...74f Litt lite å gjøre for å dra fram 2 år gammel tråd? Anonymkode: 3fed2...e8a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Uff, den episoden med barnevernet var trist Anonymkode: 35db8...74f
Gjest Trynefaktor Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uff, den episoden med barnevernet var trist Anonymkode: 35db8...74f Var det om ansatte i barnevernet?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 Trynefaktor skrev (1 time siden): Var det om ansatte i barnevernet? Ja både de og familiene det berører. Anonymkode: 35db8...74f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 22.44): Litt lite å gjøre for å dra fram 2 år gammel tråd? Anonymkode: 3fed2...e8a Kommer stadig nye episoder da😁 Anonymkode: dd41b...80e 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja både de og familiene det berører. Anonymkode: 35db8...74f Hvilken episode? Hvor kan den sees? Anonymkode: f42cd...693
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilken episode? Hvor kan den sees? Anonymkode: f42cd...693 Tv2sumo Anonymkode: 35db8...74f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #13 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tv2sumo Anonymkode: 35db8...74f Hæ nei insider er på Discovery + Mener du Norge bak fasaden,som er annet program som går på tv 2 og ligger på sumo? Anonymkode: c23c8...32c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #14 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ nei insider er på Discovery + Mener du Norge bak fasaden,som er annet program som går på tv 2 og ligger på sumo? Anonymkode: c23c8...32c Var det hen mente værtfall, for der jeg fant episoden det var snakk om. Anonymkode: f42cd...693
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har nettopp nå sett episoden om hijab. Og jeg må si at det er veldig mange ting jeg stusser på ved dette fenomenet! Ja, jeg har jo skjønt at det finnes utrolig mange grunner til å gå med det, blant annet det at man vil gjøre litt opprør mot mer liberale familiemedlemmer, eller at man vil ha et eller annet med gud å gjøre (jeg har absolutt null religiøse gener i meg, så akkurat denne biten er noe jeg ikke skjønner overhodet), eller at man vil statuere et eksempel og vise at man står for sin identitet i et forholdsvis muslimhatende samfunn. Akkurat det siste er noe jeg har 100% sympati med, og støtter fullt og helt. Jeg støtter absolutt alle som vil utfordre fordommer og som står på sitt. Allikevel: Det finnes jo en del muslimske jenter som går med det pga press - enten det er direkte press fra familiemedlemmer, eller om det er mer indirekte press, altså at de vil føle seg som, eller oppfattes som, "dårligere kvinner" i de miljøene de ferdes i dersom de ikke bruker det. Det er sjelden at man ser kvinner med hijab reflektere akkurat over dette i offentligheten. Så hvorfor finnes det ikke f.eks. leserinnlegg som tar opp dette? En annen ting jeg ikke skjønner, er at påbudet i Iran og andre land ikke engasjerer hijabbrukere her (det jeg kan se). For meg ville det vært naturlig å vise solidaritet med sånne opprørere gjennom å vise håret. Mitt hovedankepunkt mot hijabbruk, er allikevel at det er et symptom på en ekstremt kvinneundertrykkende kultur, hvor det er kvinnen som blir bedt om å ta ansvar for mannens seksualitet. For NEI, enten det er en mann som får lyst på ei dame på gata, eller som, for den del, blir kåt på naboens 15-årige datter, så er det noe HAN må ta ansvar for. Og for all del, hans fysiske reaksjoner på kvinner eller småjenter som han har rundt seg, er ikke noe han kan noe for, men som en normal, voksen og ansvarlig person, så er det jo hans eget ansvar å opptre på en moralsk riktig måte og trekke seg unna. Det sier seg jo selv. (Sånn ellers kan jeg nevne at jeg er ganske kåt på Lasse på Farmen, men det kunne allikevel ikke falle meg inn å tråkke over hans grenser på noen som helst måte.) At kvinner skal gå med hijab for å - i ytterste konsekvens - hjelpe menn til å ikke voldta eller være utro, er fullstendig hinsides i min verden. Sånn for ordens skyld, så har jeg også fått kjenne en slags norsk variant av dette fenomenet på kroppen: Over noen år fikk jeg ganske pågående meldinger i innboksen av en bekjent, som jeg konsekvent avviste, og sånt noe var åpenbart noe han også han hadde sendt til flere. Tydeligvis hadde kona hans kommet over alle meldingene han hadde sendt til ulike kvinner, og hun spredte naturligvis all sin vrede utover alle oss som hadde mottatt disse. Da fikk jeg en stor takk for at jeg ikke hadde bitt på alle sex-invitasjonene hans, og hun skrev at hun var takknemlig for at jeg hadde holdt meg på matta. Da tenkte jeg (og skrev til henne) at det er for pokker ikke mitt ansvar at hennes mann (en ganske fjern bekjent av meg) holder seg trofast. OM jeg hadde bitt på (gud forby), så hadde det allikevel vært hans ansvar. Og det mener jeg virkelig. Enhver er ansvarlig for egen seksualitet og adferd. For å dra det til ytterste konsekvens: Om ei dame ligger fullstendig drita i en park, med utfordrende klær, og med skjørtet dratt opp over rumpa, er det da fritt frem for å voldta henne???? NEI. Men hijab er altså ment å skulle være et virkemiddel for at menn skal klare å holde seg på matta. Men kom igjen, menn, dere klarer dere vel uten??? Anonymkode: db9eb...54b 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #16 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har nettopp nå sett episoden om hijab. Og jeg må si at det er veldig mange ting jeg stusser på ved dette fenomenet! Ja, jeg har jo skjønt at det finnes utrolig mange grunner til å gå med det, blant annet det at man vil gjøre litt opprør mot mer liberale familiemedlemmer, eller at man vil ha et eller annet med gud å gjøre (jeg har absolutt null religiøse gener i meg, så akkurat denne biten er noe jeg ikke skjønner overhodet), eller at man vil statuere et eksempel og vise at man står for sin identitet i et forholdsvis muslimhatende samfunn. Akkurat det siste er noe jeg har 100% sympati med, og støtter fullt og helt. Jeg støtter absolutt alle som vil utfordre fordommer og som står på sitt. Allikevel: Det finnes jo en del muslimske jenter som går med det pga press - enten det er direkte press fra familiemedlemmer, eller om det er mer indirekte press, altså at de vil føle seg som, eller oppfattes som, "dårligere kvinner" i de miljøene de ferdes i dersom de ikke bruker det. Det er sjelden at man ser kvinner med hijab reflektere akkurat over dette i offentligheten. Så hvorfor finnes det ikke f.eks. leserinnlegg som tar opp dette? En annen ting jeg ikke skjønner, er at påbudet i Iran og andre land ikke engasjerer hijabbrukere her (det jeg kan se). For meg ville det vært naturlig å vise solidaritet med sånne opprørere gjennom å vise håret. Mitt hovedankepunkt mot hijabbruk, er allikevel at det er et symptom på en ekstremt kvinneundertrykkende kultur, hvor det er kvinnen som blir bedt om å ta ansvar for mannens seksualitet. For NEI, enten det er en mann som får lyst på ei dame på gata, eller som, for den del, blir kåt på naboens 15-årige datter, så er det noe HAN må ta ansvar for. Og for all del, hans fysiske reaksjoner på kvinner eller småjenter som han har rundt seg, er ikke noe han kan noe for, men som en normal, voksen og ansvarlig person, så er det jo hans eget ansvar å opptre på en moralsk riktig måte og trekke seg unna. Det sier seg jo selv. (Sånn ellers kan jeg nevne at jeg er ganske kåt på Lasse på Farmen, men det kunne allikevel ikke falle meg inn å tråkke over hans grenser på noen som helst måte.) At kvinner skal gå med hijab for å - i ytterste konsekvens - hjelpe menn til å ikke voldta eller være utro, er fullstendig hinsides i min verden. Sånn for ordens skyld, så har jeg også fått kjenne en slags norsk variant av dette fenomenet på kroppen: Over noen år fikk jeg ganske pågående meldinger i innboksen av en bekjent, som jeg konsekvent avviste, og sånt noe var åpenbart noe han også han hadde sendt til flere. Tydeligvis hadde kona hans kommet over alle meldingene han hadde sendt til ulike kvinner, og hun spredte naturligvis all sin vrede utover alle oss som hadde mottatt disse. Da fikk jeg en stor takk for at jeg ikke hadde bitt på alle sex-invitasjonene hans, og hun skrev at hun var takknemlig for at jeg hadde holdt meg på matta. Da tenkte jeg (og skrev til henne) at det er for pokker ikke mitt ansvar at hennes mann (en ganske fjern bekjent av meg) holder seg trofast. OM jeg hadde bitt på (gud forby), så hadde det allikevel vært hans ansvar. Og det mener jeg virkelig. Enhver er ansvarlig for egen seksualitet og adferd. For å dra det til ytterste konsekvens: Om ei dame ligger fullstendig drita i en park, med utfordrende klær, og med skjørtet dratt opp over rumpa, er det da fritt frem for å voldta henne???? NEI. Men hijab er altså ment å skulle være et virkemiddel for at menn skal klare å holde seg på matta. Men kom igjen, menn, dere klarer dere vel uten??? Anonymkode: db9eb...54b Enhver mann som ikke klarer å la være å voldta eller trakassere kvinner som ikke dekker seg til, klarer jeg aldri i verden å respektere. De mennene jeg kjenner, voldtar ikke. Dette gjelder også, selvfølgelig, om de skulle kommet over ei dritings dame som ikke er i stand til å ivareta seg selv. For man voldtar ikke. Voldtekt er alltid umoralsk og uakseptabelt. Anonymkode: db9eb...54b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå