Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til London med 12-åringen (og mannen ;) ) 

Har vært der tre ganger før selv, men 12-åringen har ikke vært der før.

Musical-billetter er bestilt. Noe obligatorisk sightseeing må til, Big Ben, Tower, muligens Buckingham Palace og Westminster, evt også London Eye. Harry Potter studios er utsolgt de dagene vi er der. Madame Tussauds skal besøkes. 

Vi har bare tre dager (nesten fire hvis vi tar med ankomst og avreise), så vi rekker ikke ALT. Men siden jeg ikke har hatt med 12-åring før, er det noe vi burde gjøre som jeg ikke har tenkt på? (Hun er jente om det har noe å si).

Vi må selvfølgelig handle litt også, men jeg har ikke tenkt å gå amok ;) Hun har vært på Primark både i Berlin og Düsseldorf, så jeg regner med at vi havner der. Andre forslag? Er for eksempel Body Shop billigere enn i Norge? Abercrombie & Fitch er vel ikke noe særlig billigere enn hjemme?

Tar imot tips en 12-åring kan sette pris på som jeg ikke tenker på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine kjipeste minner er mamma på shoppingtur i storbyer da jeg var rundt den alderen, så jeg vil bare råde deg til å virkelig følge med på hennes kroppspråk etc, i stedet for å stole blindt på hva hun sier når hun forteller deg «neida så klart kan vi shoppe litt mer mamma». Jeg har alltid lidd litt av det typiske flink pike syndromet og ville ikke skuffe mamma.

Anonymkode: b2489...975

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine kjipeste minner er mamma på shoppingtur i storbyer da jeg var rundt den alderen, så jeg vil bare råde deg til å virkelig følge med på hennes kroppspråk etc, i stedet for å stole blindt på hva hun sier når hun forteller deg «neida så klart kan vi shoppe litt mer mamma». Jeg har alltid lidd litt av det typiske flink pike syndromet og ville ikke skuffe mamma.

Anonymkode: b2489...975

Hehe, takk for tipset, men det er definitivt ikke vår første storbytur sammen, og hun ville IKKE vært en god pokerspiller med tanke på ansiktsuttrykk og kroppspråk ;) Det hun kommer til å synes er kjipest er nok det lille jeg kommer til å prakke på henne av "tvangs-sightseeing", men noen ting må man liksom bare se ;) 

Vi skal ikke shoppe for min del egentlig, mest for hennes. Så det stopper nok seg selv. Men enig med deg at en tur skal være fin for alle, selv om man selvfølgelig må gi og ta litt alle sammen! Hun vet at jeg ABSOLUTT ikke blir skuffet om hun synes det er nok shopping, tvert i mot ;) (samtidig som hun allikevel blir med meg innom et sted til om det er et sted jeg har veldig lyst til).

Skrevet
59 minutter siden, Ulrikke skrev:

Skal til London med 12-åringen (og mannen ;) ) 

Har vært der tre ganger før selv, men 12-åringen har ikke vært der før.

Musical-billetter er bestilt. Noe obligatorisk sightseeing må til, Big Ben, Tower, muligens Buckingham Palace og Westminster, evt også London Eye. Harry Potter studios er utsolgt de dagene vi er der. Madame Tussauds skal besøkes. 

Vi har bare tre dager (nesten fire hvis vi tar med ankomst og avreise), så vi rekker ikke ALT. Men siden jeg ikke har hatt med 12-åring før, er det noe vi burde gjøre som jeg ikke har tenkt på? (Hun er jente om det har noe å si).

Vi må selvfølgelig handle litt også, men jeg har ikke tenkt å gå amok ;) Hun har vært på Primark både i Berlin og Düsseldorf, så jeg regner med at vi havner der. Andre forslag? Er for eksempel Body Shop billigere enn i Norge? Abercrombie & Fitch er vel ikke noe særlig billigere enn hjemme?

Tar imot tips en 12-åring kan sette pris på som jeg ikke tenker på!

I stedenfor London Eye vil jeg annbefale dere å ta turen til toppen av The Shard. Da kommer du dobbelt så høyt opp som du gjør i London Eye. Og dere kan bruke den tiden dere selv ønsker der oppe.

Ellers så kan jeg annbefale en båttur på Regents canal fra Little Venice (Wawrick avenue t-bane stasjon) til Camden lock. En flott tur på en kanal gjennom pene boligstrøk, og gjennom tunnell. Og du har og mulighet til å gå av båten inne i London Zoo. Gi isåfall beskjed ved kjøp av billett. For dere slippes av mitt inne i London Zoo. Og båtselskapet selger billett som inkluderer inngang. Når dere er ferdige, hopper dere på neste båt og tar den videre til Camden lock.

Kan og annbefale båttur nedover Themsen til Greenwich. Koselig bydel som nærmest gir en landsbyfølelse med sine lav steinhus. Her kan dere og besøke det berømte observatoriet med 0 merdianen hvor alle verdens tidssoner regnes ut ifra. Tilbake til sentrum vil jeg da annbefale at dere tar DLR, som er en førerløs bane (Dere kan sitte helt forran med fantastisk utsikt) som etter å ha tatt dere under Themsen går høyt over bakken mellom og gjennom skyskraperne i Docklands.

• Liker 1
Skrevet

Afternoon tea er stas, også for jenter i den alderen!

Jeg er veldig fan av museene, i allefall hvis hun er interessert i noe slikt. Natural History museum er veldig bra, Science museum. Mumier på British museum. Men hvis hun ikke har interesse for noe av dette, ville jeg ikke prioritert det når dere har så kort tid.

Ellers ville jeg ikke stresset for mye med planlegging. Det er koselig bare å rusle rundt, gå på kafeer, ev. kino. Det hender de har forestillinger som passer barn og unge på denne fantastiske plassen: https://www.backyardcinema.co.uk/

Når jeg er i London med barna, drar vi alltid innom Camden. Spennende for barn å se på alt folkelivet og mylderet der!

Anonymkode: 634a3...86d

Skrevet

Om dere har bare 3 dager, synes jeg dere har nok på programmet. Det er ikke noe stas å stresse fra aktivitet til aktivitet. Ta dere tid til å sitte på en benk og spise is også. 

Ellers er jo British Museum bra (og gratis), og jeg liker også å se utsikten fra St Pauls cathedral heller enn London eye (som er både dyrere og har lengre kø). 

Anonymkode: 713dd...40b

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært artig for henne om dere drar på afternoon tea! På Sketch foreksenpel, det er sinnsykt kult og man får veldig britisk og posh følelse:)

skulle ønske moren min tok meg på noe sånt i den alderen as :ninuskapus:

Anonymkode: 72dc9...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...