Gå til innhold

har du mistet mange vennene etter at du fikk barn  

1. 1. har du mistet mange vennene etter at du fikk barn

• for mange
      4
    • nei
      8
    • noen få
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal man gjøre når vennene nesten slutter å ta kontakt, sitter her å føler meg ganske så ensom for tiden. har samboer å barn, men aller trenger vel venner. vi bor ett stykke fra hverandre men ikke så langt at om noen skal ta kontakt så blir det alltid meg. :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Fikk barn for ti år siden, og ingen venner fra den gang er fortsatt venner i dag. Men jeg tror nok min situasjon er litt spesiell, da fødselen ikke endte som hos de fleste.

Det å miste et barn er nok ikke lett for noen. Ikke foreldrene, og ikke venner og bekjente eller øvrig familie.

Gjest TomKrus
Skrevet

Du får selv ta kontakt.

I min krets ble de med barn mer og mer opptatt med annet, og det resulterte i at resten av oss tok mindre kontakt med dem. Vi regnet med at de tok kontakt hvis de fikk tid og ønsket å gjøre noe.

Skrevet

Jeg har mistet mange av de Vennene jeg hadde før jeg fikk barn.Mange av de har ikke barn og synes jeg var kjedelig.kunne aldri bli med på kino en til to ganger i uka,ut hver lørdag og sjekke livet på byen,ut å spise på resturant/kafe.. Barna mine kommer i første rekke.

I dag har jeg noen gode venner som også har barn.Og jeg synes det gjør situasjonen mye enklere.Og jeg vil si at jeg føler dette er mer venner enn de jeg hadde før jeg fikk barn.De forstår i allefall at det kan oppstå en situasjon som krever du er hjemme.

Koldbruna

Skrevet

nei har ikke det, men vi har ikke så mye tid til hverandre da

Skrevet

Jeg har ingen barn selv men innrømmer å ha mistet en venninne etter at hun fikk barn. Alle avtaler ble brutt fordi det alltid kom noe i veien. Til slutt gadd jeg ikke ta initiativ til flere avtaler, og hørte heller ikke noe tilbake. Jeg tenker som så at det ikke var plass til meg i livet hennes - hun får ta kontakt når HUN har tid.

Skrevet

Jeg har ingen barn, men mange av venninnene mine har og ja, jeg ser de sjeldnere enn før. Men vet du hva? For meg så kjennes det ut som at det er de som ikke har tid til å pleie vennskap i like stor grad som tidligere. Jeg føler jeg har gjort mye for å opprettholde vennskapene, men det kommer alltid så mye i veien. Jeg forsøker å være fleksibel, siden det er jeg som har muligheten til å være det. Jeg trenger ikke få besøk eller å dra ut på byen sammen med de - jeg vet jo at man ikke er like mobil når man har barn. Jeg drar ofte på besøk, så de slipper å dra fra barna sine. Men det er på en måte alltid et barn som er sykt eller så har de vært oppe hele natta og er trøtte eller andre årsaker.

Det er ikke like lett å være venn når man ikke får noe tilbake.

Gjest Anonymous
Skrevet
Du får selv ta kontakt.

I min krets ble de med barn mer og mer opptatt med annet, og det resulterte i at resten av oss tok mindre kontakt med dem. Vi regnet med at de tok kontakt hvis de fikk tid og ønsket å gjøre noe.

Enig, slike som får barn blir alltid så opptatt.

De vil snakke om bæsjebleier og vil bare amme hele tiden.

Verden blir visst for snever akkurat da gitt.

Det er ikke så gøy med dem heller, for de kan ikke bli med ut og feste eller være med til utlandet spontant.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje du selv en periode ikke tok vare på venneforholdet, men nå er inne i en fase hvor du ønsker de tilbake?

Mange som driter i sine venner når de får kjærester, og da er de borte når man omsider trenger de.

Skrevet

De vil snakke om bæsjebleier og vil bare amme hele tiden.

:o :roll:

Skrevet

:ler:

Ja herregud, jeg ville jo bare amme hele tiden......... Mamma mia for en kommentar...... *riste på hodet*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...