AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Jeg lurer på nå kvinner har lov til å beholde et barn om de blir gravid? For det kan virke som kvinner helst skal abortere barn ved nesten hver eneste graviditet her inne? En "ekte" kvinne som elsker sin mann: aborterer felles barn for han. Sånn er det. Og ALT i livet skal ellers være HELT perfekt for at man skal ha "lov" til å beholde barnet sitt. Er det rart det fødes lite barn her til lands.. Anonymkode: 6e2ca...06d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 En kvinne kan beholde barnet om det er det hun ønsker. Mannen har vært med på sex og må ta konsekvensene av det. Graviditet er naturlig. Abort er ikke. Mange vil ikke ta abort av mange forståelige årsaker og ingen skal presse en til det. Men en hovedregel jeg syntes er viktig å ha er at det skal være tilrettelagt for å gi barnet den oppveksten den trenger, både praktisk, økonomisk og følelsesmessig om man skal sette et barn til verden. Her har begge foreldrene ansvar, og har man ikke disse tingene på stell eller klar for det så bør man heller avstå fra sex eller bruke beskyttelse sånn at man slipper å komme i en situasjon der man må velge mellom abort eller å beholde. Anonymkode: f1bb6...c8e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 En kvinne har ALLTID LOV til å beholde barn. Uten unntak. Ingen kan kreve/tvinge en kvinne til å ta abort da vi faktisk har LOV til å bestemme dette selv her i Norge. Ingenting går over loven. Anonymkode: bf117...9bb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kvinne kan beholde barnet om det er det hun ønsker. Mannen har vært med på sex og må ta konsekvensene av det. Graviditet er naturlig. Abort er ikke. Mange vil ikke ta abort av mange forståelige årsaker og ingen skal presse en til det. Men en hovedregel jeg syntes er viktig å ha er at det skal være tilrettelagt for å gi barnet den oppveksten den trenger, både praktisk, økonomisk og følelsesmessig om man skal sette et barn til verden. Her har begge foreldrene ansvar, og har man ikke disse tingene på stell eller klar for det så bør man heller avstå fra sex eller bruke beskyttelse sånn at man slipper å komme i en situasjon der man må velge mellom abort eller å beholde. Anonymkode: f1bb6...c8e Man skulle tro at abort er en nødløsning og ikke en forventning ja. Men her inne virker det som abort ALLTID skal opp. Samme hva. Planlagte barn, uplanlagte barn. Spiller ingen rolle. Enten rådes folk til å abortere fordi de ikke har alt praktisk 100% på stell, ellers rådes folk til abortere fordi barnefaren ikke løper rundt i vill fryd over skulle bli far. Når er alt perfekt rundt en graviditet liksom? Annet enn i Utopia? Anonymkode: 6e2ca...06d
Ullvott Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Jeg synes vel egentlig situasjonen her inne stort sett er mer motsatt, jeg. Folk er i de mest dødsdømte forhold med en eller annen ubrukelig fjott, eller er pulevenner, eller har hatt seg med et tilfeldig ONS som de ikke husker verken for- eller etternavnet til; de slurver med prevensjonen (nei, de fleste blir ikke gravide helt av seg selv når prevensjonen blir brukt riktig), lever på fattigdomsgrensen i en bolig helt uegnet for en baby, eller er 17 år og bor hjemme hos foreldrene, og ingen av de vordende foreldrene ønsker seg barn, men «abort er IKKE et alternativ». Neivel nei... men da lurer jeg fælt på hvorfor i huleste de spør om råd. Forventer de at det sitter en haug med magikere her inne som kan enten gjøre deres verden rosenrød, eller eventuelt reversere befruktningen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå