Funfact Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 (endret) Hei, vi er et lykkelig par på 25 og 37 (Ikke heng dere opp i aldersforskjellen, det tenker vi lite over). Vi har vært sammen i fem år, har et barn og har det veldig bra. Men vi ønsker begge innerst inne å ha ei ekstra venninne i forholdet. Det er noe vi har snakket om flere ganger og det kommer opp igjen som et ønske (fra begge) med jevne mellomrom. Hun tiltrekkes like mye av kvinner og vil gjerne ha ei venninne å dele alt med. Han er lykkelig når hun er det og har veldig høy iq, han tenker derfor det hadde vært bra å ha to kvinner å bryne seg på og det ville vært bra for dem å kunne stå sammen - tror det ville gitt fin balanse i forholdet (ja, det høres sikkert sprøtt ut). Merk at dette ikke først og fremst handler om sex, men som i et forhold er det en del av det. Så, er det noen som kjenner noen som har det slik? Noen som har tips eller tanker til hvordan man kan finne noen? Hittil har vi tenkt at det først og fremst må være noen hun liker spesielt godt, men å tilfeldig treffe noen som matcher OG ønsker dette selv er jo nærmest umulig. Endret 8. februar 2018 av Funfact
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Sjekk opp en på byen og når interessen er åpenbar så introduser partner og spør om hun er bifil og kunne sett for seg å bli kjent med dere begge. Hvis dere skal bruke nettdating så sørg hvertfall for å ha bilde, ser mange profiler uten bilder av seg selv som søker en ekstra jente men de får jo ingen interesse fra folk. Anonymkode: 47fbd...236 1
Gjest Alterego666 Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Siden dere søker en fast kjærlighetsrelasjon bør dere google sider om polyamorøse forhold. Det finnes sikkert også communities. Lykke til.
Funfact Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2018 3 minutter siden, Alterego666 skrev: Siden dere søker en fast kjærlighetsrelasjon bør dere google sider om polyamorøse forhold. Det finnes sikkert også communities. Lykke til. Skal prøve det, takk Ang sjekking (nevnt over) som single for så å plutselig introdusere partner er ikke aktuelt. Blir bingo om det funker eller om det blir dårlig stemning og neppe god start for noe annet enn one night stand uansett. Vi er også lite ute pga barn nå. Nettdating er mulig, men så vidt vi vet finnes det ikke noe helt egnet sted. Tinder er jo f.eks. helt rigid på å sette folk i en fast bås.
Fjompen Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 OkCupid er vel ett av de stedene som er mest åpen for poly-relasjoner. Ellers har jo PolyNorge sosiale treff flere steder, om det ikke nødvendigvis er en partner i enden av tunellen akkurat der, så vil dere få høre andres erfaringer,både med å treffe, og leve med flere partnere i relasjonen. Rent umiddelbart tenker jeg vel at å så åpent si at han har høy IQ og derfor vil ha flere å "bryne seg på" ikke er det beste salgsargumentet for å bringe inn en tredjepart i relasjonen. Både fordi det gir veldig rare signaler, og fordi det å leve i relasjoner hvor du ivaretar flere partnere handler mer om kommunikasjon og sosial intelligens. 6
SlemUlv Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Lykke til. Å fine unicorn er dritvanskeli 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 9 timer siden, Fjompen skrev: Rent umiddelbart tenker jeg vel at å så åpent si at han har høy IQ og derfor vil ha flere å "bryne seg på" ikke er det beste salgsargumentet for å bringe inn en tredjepart i relasjonen. Både fordi det gir veldig rare signaler, og fordi det å leve i relasjoner hvor du ivaretar flere partnere handler mer om kommunikasjon og sosial intelligens. Så enig, jeg lo høyt da jeg leste det. Ingen er så smart at de "må" ha to damer for å matche det. Utsagnet er forsåvidt så dumt i seg selv at det beviser at det er feil. Jeg er poly, og har levd i ulike typer poly-relasjoner. Ikke gå i enhjørningfella. Å date som par er både urealistisk og ufint gjort mot de eventuelle damene. Å date hver for seg, introdusere partnere for hverandre, og la ting utvikle seg naturlig er en mye bedre oppskrift. Veien til helvete er brolagt med Par-privilegier, En-Penis-Politikk og overdrevent gruppefokus. Anonymkode: 41ccb...9da 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 Trekant-forhold er veldig vanskelige å gjennomføre i praksis. Det er vanskelig å komme som tredjemann i et allerede etablert forhold. I tillegg er det jo veldig vanskelig å finne noen som går like godt overens med begge, og det er lett for at den ene som er minst interessert i et slikt trekantforhold føler seg utelatt eller "ikke god nok" lenger. Det virker på meg som at du (kvinnen) er veldig gira på dette, og mer har overtalt mannen din til å bli med på dette, og at han skal være lykkelig så lenge du er lykkelig. Hva føler HAN egentlig om det, og hvordan ville du følt det hvis det ble HAN som fikk best kjemi med den tredje? Jeg er selv i et V-forhold, der jeg og samboeren hans kun er venninner. Jeg bor heller ikke med dem. Men vi drar alle tre på ferier sammen f.eks. Vi har også av og til sex alle sammen, men det er sjelden. Hos oss begynte det med at de to hadde vært sammen i 6 år før han ble kjent med meg, vi datet, og introduserte seg deretter for samboer. (Hun var innforstått med ønsket om en tredje/interessen for polyamori fra begynnelsen). Dette var nok litt vanskelig i starten for henne, og hun har sagt til meg hun var redd for at han skulle like meg bedre enn henne, men som jeg sier til henne at det er jo jeg også redd for siden hun alltid vil være den som var der først. Det er noen vanskelige følelser i dette her! Det må man forvente. Og siden dere skal finne en partner som skal være i et romantisk forhold til dere begge mener jeg begge må være like interessert. Synes også det er betenkelig å gå inn i en slik type relasjon når dere har et barn. Anonymkode: 302c8...ba9 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 Hva har iq med dette å gjøre? Anonymkode: 2809a...558 4
SlemUlv Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så enig, jeg lo høyt da jeg leste det. Ingen er så smart at de "må" ha to damer for å matche det. Utsagnet er forsåvidt så dumt i seg selv at det beviser at det er feil. Jeg er poly, og har levd i ulike typer poly-relasjoner. Ikke gå i enhjørningfella. Å date som par er både urealistisk og ufint gjort mot de eventuelle damene. Å date hver for seg, introdusere partnere for hverandre, og la ting utvikle seg naturlig er en mye bedre oppskrift. Veien til helvete er brolagt med Par-privilegier, En-Penis-Politikk og overdrevent gruppefokus. Anonymkode: 41ccb...9da Hvorfor ikke date som par, om det er som par man leter? Vi leter etter polyfidel forhold, altså ikke hver for oss i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 59 minutter siden, SlemUlv skrev: Hvorfor ikke date som par, om det er som par man leter? Vi leter etter polyfidel forhold, altså ikke hver for oss i det hele tatt. Det er jo helt greit det, men man må jo regne med at man aldri finner noen. Å finne en partner i et vanlig monoforhold kan være vanskelig nok, men man skal altså spisse søket sitt til kun biseksuelle kvinner som liker begge i paret og kan tenke seg å gå inn i en slik relasjon, som den svake parten som har mest å risikere, og heller ikke ha lov til å ha andre relasjoner utenom for å støtte seg. De fleste par vil utøve privilegie, ved at de setter reglene (som "vi dater kun sammen" er et godt eksempel på) og gjerne forventer at den tredje flytter og tilpasser seg dem, siden de er 2 mot 1. Det er ikke så mange av disse kvinnene, og spesielt ikke i et så lite miljø som poly er i Norge. Det kalles enhjørninger for en grunn: De finnes egentlig ikke. Det beste dere kan håper på er en ponny med en utvekst i panna, for å si det sånn. I beste fall finner du noen som blir med seksuell lek og moro en periode, men å finne noen som ønsker å gå inn i den følelsesmessige greia er ca umulig. Jeg har ikke hørt om ett eneste tilfelle hvor folk har lyktes med dette. V-forhold som har utviklet seg videre til triader finnes det derimot mange vellykkede eksempler på. Anonymkode: 41ccb...9da 2
Menchit Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 Det gikk en dokumentar om et par som fant en dame, og levde sammen med henne på VG TV for et par uker siden. Vet ikke om det går an å søke opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 Spennende å lese om disse tingene for en heeelt utenforstående. De kalles unicorn fordi de ikke finnes? Fortell gjerne mer om deres verden Anonymkode: 76290...f08 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 Hvordan fungerer dette i praksis, mtp på rettigheter, eierskap i eiendom, arv, og det andre juridiske greine? Anonymkode: 390c2...f8b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 34 minutter siden, Menchit skrev: Det gikk en dokumentar om et par som fant en dame, og levde sammen med henne på VG TV for et par uker siden. Vet ikke om det går an å søke opp igjen. Var det det paret som satt å holdt hender og så veldig anstendige ut. Mens hun kjæresten deres satt litt unna, mens hun lente seg mot mannen i ett kort, kort skjørt, så det nesten så ut som hun bare hadde overdel på? De virket som ett par, hun virket som ei de hadde sex med. Så ut som det var avstand mellom paret og henne. Så kanskje det folk skriver stemmer. Det er vanskelig å komme seg inn i ett forhold hvor alle er likeverdige partnere, og hvor alle bryr seg like mye om hverandre. Anonymkode: bcd05...ff0
Menchit Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 Husker ikke helt akkurat det. Men de bodde sammen, og paret hadde flere barn fra tidligere. Mener de gjorde det slutt flere ganger. Damene hadde en del konflikter. Så når det ble slutt fortsatte paret forholdet seg imellom, men mannen dated den nye alene... Ikke helt min greie
SlemUlv Skrevet 10. februar 2018 #18 Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spennende å lese om disse tingene for en heeelt utenforstående. De kalles unicorn fordi de ikke finnes? Fortell gjerne mer om deres verden Anonymkode: 76290...f08 De finnes, men fryktelig vanskelig å finne. Enda verre i Norge dessverre Bland in bdsm, og jeg begynner å tro det er umulig.. Lol 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #19 Skrevet 10. februar 2018 Vi hadde et slikt forhold noen måneder, etter å ha hatt flere trekanter med andre damer, og begynte å drømme om noe varig begge to. Det var utfordringer vi ikke hadde tenkt på, for å være ærlig. Jeg (kvinne) hadde trodd at det kanskje ville bli sjalusi hos en av oss kvinner, men det var faktisk mannen som begynte å slite med det. Grunnen var måten vi kvinner kommuniserer på, som menn dårligere forstår. Med et blikk eller et toneleie forsto vi hverandre, mens det gikk ham over hodet. Det var en gjensidig omsorg mellom oss, som han følte seg utenfor, til tross for at han fikk mye av oppmerksomheten vår. Det var ikke noe vi kunne legge av oss, for det er bare slik vi kvinner er, og vi hadde 29 og 30 års erfaring med å være kvinne, og tenke og forstå som kvinner. Han var og ble mann, og kommuniserte og forstår som mann. I et forhold med mann og kvinne må man forsøke å kommunisere på tvers av disse ulikheter, men med to kvinner og en mann følte han at vi satt og nikket oss enige om noe, mens han ikke engang forsto hva som foregikk. Når vi forklarte, så hadde han allerede følelsen av å være bakpå/utenfor. Det endte med at han ba meg velge mellom henne og ham. Jeg valgte da ham, men det var lenge et savn for meg, mens han var lettet, og har ikke ønsket slikt forhold igjen. Jeg ville forøvrig ikke anbefale slikt forhold når man har barn. Jeg kjenner et slikt par, og barna hater det og skammer seg. Vi har truffet alle kvinner på vanlige utesteder. Han kommer i snakk med dem, og presenterer meg. Man merker da fort om de blir nysgjerrig eller tar avstand. Anonymkode: fcd38...51e
Funfact Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #20 Skrevet 19. februar 2018 (endret) Det var nok tåpelig å single ut iq og lage stort fokus på det. Det kom av ønsket om å vise at dette ikke primært handler om sex, men om personligheter vi tenker egner seg for et slikt forhold. Vi ønsker det begge to, det som er bra for henne er bra for oss (han skriver dette, vi ser over sammen). Vi tenker dette kan være bra for begge på ulike måter. Iq er bare en egenskap som mange andre, men alle ekstreme egenskaper blir en stor del av personligheten og påvirker hverdagen. Han har erfart fra både vennskap og kjærlighet tidligere at ekstrem iq kan være krevende å leve med for andre. Uansett gode intensjoner er det en del følelser og utfordringer knyttet til det og han ønsker virkelig at hun skal få en "normal" venninne, eller bare en ekstra person, å dele hverdagen med. Du som skriver at dere jentene fikk et spesielt bånd og at han følte seg utenfor - han ønsker nettopp at de skal få dette. Han føler seg til dels utenfor (fra alle) uansett og ønsker at hun skal slippe den følelsen ved å få en nær venninne å dele alt med. Han har ingen usikkerhet på at de ville miste interessen for han og "stikke" av den grunn. Vi utfyller hverandre og tilbyr to ganske ulike personligheter til en evt tredje. Tenker at det ville trygge forholdet, ikke splitte det. (Nå sovnet hun før hun fikk lest igjennom slik vi pleier. Da er det sikkert flere dumme formuleringer her jeg burde fjernet, men det får stå sin prøve så får hun lese senere) - Han Endret 20. februar 2018 av Funfact Mer presis formulering gir forhåpentlig bedre svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå