Gå til innhold

Når du til stadiget må flytte til nye steder..hvordan vet man om man bør etablere seg eller lete videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet fra min lille hjemby i Norge når jeg var 16 for å starte på videregående. Flyttet til en større by for å ta 2.året og så flyttet jeg for 3.året og. så flyttet jeg tilbake til hjembyen Fordi jeg fikk meg sommerjobb. Deretter fikk jeg en jobb hvor jeg måtte flytte på meg rundt om i landet, noensom var ganske greit for meg da jeg liker å reise og bo forskjellig. Jobben gav meg til slutt ingen mening og jeg flyttet til Oslo og bodde der i 3 år. Tenkte jeg var klar for å slå meg tim ro og jeg visste at det stedet var Oslo. Men så var det noe som var litt skuffende der...folk var så vanskelig å komme inn på. Men bekjente fikk jeg. Jeg datet en jeg var veldig forelsket i derfra. Han var fra Oslo og vi hang sammen som søsken nesten.... til tross for følelser var jeg alltid for redd for å ta steget, men vi koset mye. Han kom ikke videre inn på studiet hans ønsket i byen sin og møtte se seg nøst til å flytte. Dette var trist for meg, jeg ble igjen med jobben min og dro og besøkte han av og til. Han bodde en flytur unna. Så klarte jeg ikke å holde meg rolig der lenger heller, og dro til sør europa. Jeg mistet toalt fokuset på han fyren og han har i tillegg fått dame, noe som var greit. Så flyttet jeg til Italia og fant meg egentlig aldri til rette der, men helt greit. Jeg følte bare ikke jeg hadde noen fremtid der, jeg kjente stadig på at jeg ønsket meg et annet sted. Nå bor jeg i Tyrkia og jeg lengter absolutt ingensteds. Jeg har aldri følt meg så hjemme før og er helt forelsket. men jeg har begynt å tenke på Tyskland, England eller evt USA nå.... jeg finner ikke ut om Tyrkia er det rette før jeg har prøvd disse stedene. Men jeg får meg venner/bekjente, og det er litt trist å alltid dra fra de man liker, men jeg leter , leter og leter.....jeg klarer ikke å se at jeg skal bo fast i Norge igjen :/ men da blir det å "forlate" mamma og resten av familien.. jeg er tilfreds med livet egentlig, men jeg føler meg litt unormal da jeg har litt vanskelig for å se en fremtid på en spesiell plass. jeg har full forståelse for at folk er forskjellige, og omtrent alle i min familie bor i nærområdet til hjembyen. Men hva skjedde med meg liksom? 

Anonymkode: 8a1a6...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg om abstrakte konstruksjoner som "normalt/unormalt" - det er en dualisme som sauene får leve etter. Om du synes det er meningsfullt å reise fra sted til sted, og aldri riktig ha et hjemsted, så fortsett med det! Lev livet ditt akkurat som du vil, og gjør det som føles riktig for deg. For livets rose blomster kun en gang, og i neste øyeblikk kan døden avslutte det hele.

Anonymkode: d89b7...21a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...