Gå til innhold

Kan jeg bruke høye hæler ute nå på vinteren eller er det tacky?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menn og med-kvinner her inne, hva tenker dere om å bruke høyhælte sko nå når det er kaldt og ligger noe snø på bakken? Til spesielle anledninger der man skal være formelt kledd men vil imponere noen?

Støvletter er vel innafor, men er pumps med tykk strømpebukse nedi innafor?
Altså sånne hvor man egentlig ser litt av foten bare at man bruker sort tykk (ikke de tynne halvgjennomsiktige) strømpebukse/tights med sokker så det ikke blir som på sommeren

image.png.3e81591566bc58d1da3b164fa8bcea4a.png

Anonymkode: d92e9...da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tacky? Nei. Potensielt bambi på isen? Ja 

Anonymkode: 7ff58...352

• Liker 10
Skrevet

Syns det ser latterlig ut med jenter som går med skyhøye heler om vinteren, du ser at de alltid er klare for å falle med tanke på måten de går på. 

Men du gjør jo akkurat som du vil, det er de som liker det.

Anonymkode: 50a5f...937

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Gjør som du vil, men ikke kom å klag når du har brukket et bein..

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn og med-kvinner her inne, hva tenker dere om å bruke høyhælte sko nå når det er kaldt og ligger noe snø på bakken? Til spesielle anledninger der man skal være formelt kledd men vil imponere noen?

Altså sånne hvor man egentlig ser litt av foten bare at man bruker sort tykk (ikke de tynne halvgjennomsiktige) strømpebukse/tights med sokker så det ikke blir som på sommeren

Høye høler utendørs nå er livsfarlig. Legevakten har nok fallskader å ta seg av, vis medlidenhet med dem og sett broddene på før du går ut.

Anonymkode: 3f4ff...1c9

• Liker 5
Skrevet

Idiotisk å tenke på å bruke det nå på vinteren. Tacky er det også.  Og neste stopp i køen på legevakta.

• Liker 2
Skrevet

Du kan gjøre akkurat som du vil, men med snø og is på bakken vil du sannsynligvis ikke komme særlig langt før du ligger og spreller. I verste fall med bruddskader og det som verre er. Og hadde jeg sett noen iført slikt fottøy heromkring nå ville jeg ikke ha blitt imponert. Tvert i mot ville jeg ha lurt på om vedkommende var riktig vel bevart. 

• Liker 7
Skrevet

Mer idiotisk enn tacky. Selv med tykke strømper er det på linje med de som bruker ankelbukser, ankelsokker og lave Conversesko nå for tiden i Østlandsområdet. 

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke tacky.

Syntes det er kult med kvinner som bruker det på vinteren:)

Skrevet

Det er det styggeste, og mest upraktiske og jålete plagget jeg vet om. Dessuten lager det ofte en plagsom lyd når man går med det. 
Så det passer ikke inn til noen årstider. 

Anonymkode: 66b46...0c6

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke turt å gått på snø og is med de der. Man faller garantert

• Liker 1
Skrevet

Hadde ei i venneflokken som var veldig opptatt av å se fin ut, hun gikk i høler når det var glatt. Altid måtte to holde henne i midten mens bena skled under henne....... det blir litt sånn, for at du skal se fin ut må andre hjelpe deg så du ikke blir seende uelegant ut om du skulle hsvne på bakken

Anonymkode: d44aa...afe

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ei i venneflokken som var veldig opptatt av å se fin ut, hun gikk i høler når det var glatt. Altid måtte to holde henne i midten mens bena skled under henne....... det blir litt sånn, for at du skal se fin ut må andre hjelpe deg så du ikke blir seende uelegant ut om du skulle hsvne på bakken

Anonymkode: d44aa...afe

Vil nå ikke si at det blir elegant uansett jeg da hvis man må henge på to stk for å unngå å tryne 😂

Anonymkode: 50a5f...937

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar dere :) Nei jeg tenker selvsagt ikke å bruke det på isen eller glatta! Men skal ta taxi til et sted og snøen på bakken har smeltet så det er bare litt ute i kantene ikke på selve bakken.

Har bare vanlige flate sko ellers, og ingen pensko, men skal i en formell setting der vanlige flate sko er akseptert men jeg vil imponere litt.

Langermet ullkjole, tykke strømpebukser+sokker og disse?

• Liker 1
Skrevet

Og det er på dagtid, ikke kveldstid  - om det har noe å si :)

Så altså - Nei skal IKKE bruke det om det er is eller glatt den dagen, men er det fint hvis det er asfalt og trygt å gå? :P Eller ser det helt teit ut med sokker og strømpebukse nedi pumps? Og helt teit ut å bruke "tynnkledde" sko når det er kald temperatur?

Hilsen ts

Skrevet

Gå med vanlige sko ute også bytter du når du kommer frem.

Anonymkode: 8d8f1...9ff

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du gå med høy hæler nå. Mange som gjør det. Jeg går med høye hæler hver dag. Gjør som du selv vil !☺️

Anonymkode: a53de...2b8

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere :) Nei jeg tenker selvsagt ikke å bruke det på isen eller glatta! Men skal ta taxi til et sted og snøen på bakken har smeltet så det er bare litt ute i kantene ikke på selve bakken.

Har bare vanlige flate sko ellers, og ingen pensko, men skal i en formell setting der vanlige flate sko er akseptert men jeg vil imponere litt.

Langermet ullkjole, tykke strømpebukser+sokker og disse?

Slik jeg ser for meg det antrekket vil disse skoene ikke passe til uansett og spesielt ikke midt på vinteren. 

• Liker 7
Skrevet

Hvis pumpsene er slik som de på bildet ser det rart ut med tykk strømpebukse uansett. Skal man kombinere tykk strømpebukse og «småsko», må skoene være grovere/røffere enn platåstilettpumps. 

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, Ullvott skrev:

Hvis pumpsene er slik som de på bildet ser det rart ut med tykk strømpebukse uansett. Skal man kombinere tykk strømpebukse og «småsko», må skoene være grovere/røffere enn platåstilettpumps. 

De er noe røffere enn de på bildet. Hva med middels tykk strømpe bukse da? Sånn man kan se bittelitt gjennom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...