Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette spørsmålet er så gjennomsnakket.

I lys av serie på NRK som ligger ute nå - «min voldtektshistorie», så begynner jeg å lure. Jeg ble selv voldtatt for to år siden.

Flere av kvinnene, min egen opplevelse inkludert, gråt og skrek og ropte nei osv.

Hvordan klarer man å voldta? Jeg mener..jeg forstår ikke konseptet. Jeg forstår at man er skadet og empatiløs, i noen tilfeller psykopat osv. Men hva i all verden kommer over deg når du voldtar en som sover? En som gråter? Handler det om sex, makt - hva foregår i hodet på en som voldtar i det personen voldtar? Jeg forstår feilkoblingen. Men hvor er tenningen...? På å hevde seg? Makten?

Er det meningen at vi skal forstå det..?

• Liker 3
Skrevet

Ser for meg at de får et rush av følelsen av makt. At de får noen til å gjøre som de vil

Anonymkode: e25f4...826

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor legger du dette under seksualitet? 

Anonymkode: 3ba02...269

• Liker 4
Skrevet

At man er voldelig.

Anonymkode: 3ac4e...80d

• Liker 1
Skrevet

Har vel hverken empati eller respekt for hverken seg selv eller andre mennesker.. Nei vet du hva jeg aner ikke - men det må jo i mange tilfeller ha noe med følelsen av makt å gjøre som flere skriver her..

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på dette må bli:

Fordi det er sexuellt betinget å voldta noen.Noen tenner på makt, noen på begjær, noen på kjærlighet, noen på spenning osv osv.  Det er ikke bare fryd og gammen med sex, det har dessverre mange mørke sider også, spesielt for dem som ikke godtar ett nei.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager så meget - vet ikke hvor det passer.

Moderator må gjerne flytte det. 🙄

• Liker 1
Skrevet

Kjenner selv noen i nær familie som ble voldtatt for noen år siden.

Det var med mishandling og grov voldtekt, han ødela henne :-(

Men han fikk tross alt 2 år i fengsel, så da er vel alt ok, eller  ?  Til å spy av  :kvalm:

Jeg skulle gjerne møtt den mannen i ett mørkt smug, det hadde ikke blitt pent for å si det sånn..

Så programmet som ble sendt  går på NRK, og jeg må si jeg føler med dere alle .

Det er til å gråte av  :grine:  - men for en styrke de viste ved å klare å fortelle om det på tv.  Jeg tar av meg hatten..:goodbye:

Anonymkode: 18275...dbf

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, duplexx skrev:

Beklager så meget - vet ikke hvor det passer.

Moderator må gjerne flytte det. 🙄

Nei det er jo seksuelt relatert, kjære deg.

Hva kaller man det ellers å bli voldtatt...  Generell debatt..?  Tror ikke det nei.  

Det er på riktig plass.

Skrevet

Jeg fatter det ikke heller. De må jo være helt blottet for empati og mangle mange viktige sperrer.

Anonymkode: 9fab7...bef

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det handler om makt og trang til å straffe noen. 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Englejenta skrev:

Svaret på dette må bli:

Fordi det er sexuellt betinget å voldta noen.Noen tenner på makt, noen på begjær, noen på kjærlighet, noen på spenning osv osv.  Det er ikke bare fryd og gammen med sex, det har dessverre mange mørke sider også, spesielt for dem som ikke godtar ett nei.

Ærlig talt. Prøver du å definere voldtekt som en fetisj? Fy flate! 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Englejenta skrev:

Hva kaller man det ellers å bli voldtatt...  Generell debatt..?  Tror ikke det nei.  

Det er på riktig plass.

Å bli voldtatt er å ha sex? Hva er galt med deg? 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg vet dette spørsmålet er så gjennomsnakket.

I lys av serie på NRK som ligger ute nå - «min voldtektshistorie», så begynner jeg å lure. Jeg ble selv voldtatt for to år siden.

Flere av kvinnene, min egen opplevelse inkludert, gråt og skrek og ropte nei osv.

Hvordan klarer man å voldta? Jeg mener..jeg forstår ikke konseptet. Jeg forstår at man er skadet og empatiløs, i noen tilfeller psykopat osv. Men hva i all verden kommer over deg når du voldtar en som sover? En som gråter? Handler det om sex, makt - hva foregår i hodet på en som voldtar i det personen voldtar? Jeg forstår feilkoblingen. Men hvor er tenningen...? På å hevde seg? Makten?

Er det meningen at vi skal forstå det..?

Jeg forstår det ikke selv. Tror det har flere mekanismer, sinne/utenforskap, maktfølelse, mangel på empati, mangel på sosiale koder, og sikker mange fler. Det er vel ulike faktorer som ligger til grund, eller en kombinasjon av flere. 

• Liker 1
Skrevet

Manglende respekt for kvinner. #jatilfeminisme

Anonymkode: 47dfd...269

• Liker 1
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Englejenta skrev:

Det er på riktig plass.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker begge deler. Det handler ikke om sex, likestilt sex. Men makt. Samtidig som det er mange som tenner på den syke makten da! 

ikke lett å vite...

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herre min hatt,  det er jo sex for den som voldtar.  Hva tror du den som voldtar driver med, ute på tyttebær tur kanskje ?

Nei, tenk litt lengre enn nesa rekker ...

• Liker 2
Skrevet

Hvis vi skal snakke om overfallsvoldtekter. De begås nesten uten unntak av innvandrere. De har en helt annen kultur der kvinner ikke er verdt noe. Så hvis man vil ha sex med de. Så tar man seg bare til rette.

Når det gjelder andre voldtekter i vår kultur. Så er folk som ikke er gode i hodet. Det er en eller annen sexlyst og vrangforestillinger som driver en til å få sex ved makt.
Når man ser her på kvinneguiden hvor mange psykisk ustabile det er. Jeg syns nesten annenhver bruker her sier at de har angst, depresjoner eller andre psykiske skavanker.
Slik er det nok i manneverdenen også. Det er muligens flere gale enn vi tror. Noen lar tankene ta overhånd og praktiserer galskapen sin på en stygg måte. 

Anonymkode: fb88d...b05

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. Prøver du å definere voldtekt som en fetisj? Fy flate! 

Kan ikke annet enn å le...   Det er da sex for den som voldtar, de tenner på det.

Ja, det byr meg imot, men å definere voldtekt som fetisj kom fra din munn, ikke min

• Liker 1
Skrevet

Det er jo når en kvinne kjemper mot og driver på som det klemmer som best i underlivet hennes.

Anonymkode: bce5a...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...