Ingridad Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Hei! Jeg er er sykepleiestudent og skal om bare en måneds tid ut i praksis i 2 mnd. Men jeg finner så lite hybler og leiligheter som bli leid ut og som ikke koster skjorta. Jeg har sett på både finn.no, hybel.no og grupper på facebook. Jeg lurte på om noen hadde noen erfaring med dette eller har noen tips?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 1 minutt siden, Ingridad skrev: Hei! Jeg er er sykepleiestudent og skal om bare en måneds tid ut i praksis i 2 mnd. Men jeg finner så lite hybler og leiligheter som bli leid ut og som ikke koster skjorta. Jeg har sett på både finn.no, hybel.no og grupper på facebook. Jeg lurte på om noen hadde noen erfaring med dette eller har noen tips? Spørs jo hvor du skal. Vi kan jo ikke akkurat hjelpe deg med noe slikt. Skal ut selv 3. april, men enda ikke fått hvite hvor. Håper jeg får bli i byen, men om jeg blir sendt ut til finsnes eller noe slikt, så ligger man jo litt kjipt ann. Jeg kommer til å måtte betale husleie her jeg bor nå med mannen, + i eventuell praksis. Itilleg får man jo ikke jobbet, så jeg mister alt av inntekt i praksisperiode. Man får jo tilbake opptil 4000 i mnd, etter dokumenterte utgifter. Jeg kommer til å spørre alle jeg kjenner om eventuelle slekninger/eller folk som tidligere har vært ute i praksis på det stedet, om potensielle bosteder. Du blir jo aldri sendt ut helt alene, så du kan jo eventuelt også leie sammen med en i klassen din? Mtp på betaling kommer jeg til å ta det på mastercardet, og heller ha 30 000 i minus der :/ Dårlig opplegg av skolene å tvinge folk utenbys i praksis, uten å hjelpe til med bosted. Anonymkode: 6b9bd...fcd
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Kanskje praksisstedet kan hjelpe? Eller om det er noe campingplass i nærheten eller noe tilsvarende. Anonymkode: 346f5...463
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Airbnb? Vandrehjem? Anonymkode: 9f119...316
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Jeg skal selv på praksis helt fra sentrum til Sandefjord, og jeg slet å finne utleier som var åpen for kortidsleie. Airbnb kan være lurt hvis du finner rimelig pris, jeg fant heldigvis noe rimelig der. Ellers må man også prøve hardere å utlyse på facebook grupper, evt spørre slektninger, familie, venner om de har noen bekjente som kan leie ut osv. Har feks. venninne som skal også til samme sted, men hun skal bo hos slektninger som allerede er fra Sandefjord. Anonymkode: 6e2f1...249
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs jo hvor du skal. Vi kan jo ikke akkurat hjelpe deg med noe slikt. Skal ut selv 3. april, men enda ikke fått hvite hvor. Håper jeg får bli i byen, men om jeg blir sendt ut til finsnes eller noe slikt, så ligger man jo litt kjipt ann. Jeg kommer til å måtte betale husleie her jeg bor nå med mannen, + i eventuell praksis. Itilleg får man jo ikke jobbet, så jeg mister alt av inntekt i praksisperiode. Man får jo tilbake opptil 4000 i mnd, etter dokumenterte utgifter. Jeg kommer til å spørre alle jeg kjenner om eventuelle slekninger/eller folk som tidligere har vært ute i praksis på det stedet, om potensielle bosteder. Du blir jo aldri sendt ut helt alene, så du kan jo eventuelt også leie sammen med en i klassen din? Mtp på betaling kommer jeg til å ta det på mastercardet, og heller ha 30 000 i minus der :/ Dårlig opplegg av skolene å tvinge folk utenbys i praksis, uten å hjelpe til med bosted. Anonymkode: 6b9bd...fcd Haha random at du nevner stedet jeg bor. Du er heldig som går fulltid og får noen tusenlapper tilbake når du bor borte i praksis. Jeg gikk deltid og fikk ikke noe som helst 🤔 Anonymkode: db90a...9d6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Jeg havnet i praksis på et lite sted i Nord-Norge hvor det lå nøyaktig null annonser på finn og hybel.no. Det lå heller ingenting ute på airbnb i fornuftig avstand og jeg fikk laber respons på grupper på facebook. Endte opp med å få meg noe via venners venner. Det ble langt dyrere enn det vi fikk dekket, men alternativet var hotell. Mitt tips er å ikke være kresen. Du må enten fire på krav til pris, avstand, eller spørre i en facebookgruppe i området om noen er villige til å la deg leie et rom i huset deres, og dermed bo med fremmede. Anonymkode: 12163...722
Ingridad Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2018 Okey, takk for svar😀Jeg har sett en del på air dnb, og har sendt melding til noen utleiere og håper på svar. Men det er sant, her kan jeg ikke være kresen. Det er en campingplass der, men det kostet 250 kr natten, noe som blir veldig dyrt når jeg skal bo der i to måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå