Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår mistet jeg spiren i magen, i uke 5...Spontanabort..
Har aldri hatt en SA før,så dette var egentlig noe jeg kunne klart meg uten....Var på UL idag for å konstantere at alt var ute,og det var det...hun kunne ikke se noe i magen..Føler meg fryktelig tom,og egentlig pittelitt mislykket.
Selv om jeg vet det er ikke noe jeg kunne gjort annerledes,så føler jeg meg alikevel mislykket.
Dere som har hatt samme situasjon skjønner nok hva jeg mener..

Uansett..
Vi vil gjerne prøve igjen med engang,og kommer ikke til å bruke prevensjon ved sex..
Det jeg lurer på er,om noen vet om jeg kommer til å få ekstra oppfølging ved en eventuell ny graviditet?
Tidlig UL feks?
Jeg har jo googlet som en gal igår og idag og lest om hvor vanlig det er å miste så tidlig,jeg ante ikke at det var så vanlig. 
Kommer jo til å være et vrak om jeg er så heldig og blir gravid på nytt... 
Noe jeg håper skjer snart... er det virkelig en fare for SA igjen om man blir gravid raskt etter en SA? hørte noen sa det engang...

Jeg lurer også på,er det trygt å ha sex etter en SA? Blør som en vanlig mens,men regner med det avtar etterhvert og da vil vi jo gjerne kose oss...ikke nødvendigvis for å lage barn men for kosens skyld..
Eggløsningen kommer vel ikke i gjenge igjen før om noen uker,regner jeg med..

Litt i sjokk enda...hadde ikke trodd jeg noen gang skulle oppleve en SA.. men heldigvis så skjedde det såpass tidlig..Vi var bare veldig glade for spiren vår...Så skuffelsen er stor...Men vi prøver igjen...:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir nok ikke fulgt opp noe ekstra med minsten man mister flere ganger, da kan det være noe med livmor feks. Men det er helt vanlig å miste tidlig, å i det aller fleste tilfeller så er det jo fordi fosteret ikke er levedyktig å da hjelper det ikke om de prøver å forhindre en abort desverre. 

Anonymkode: bf0c1...03b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man blir nok ikke fulgt opp noe ekstra med minsten man mister flere ganger, da kan det være noe med livmor feks. Men det er helt vanlig å miste tidlig, å i det aller fleste tilfeller så er det jo fordi fosteret ikke er levedyktig å da hjelper det ikke om de prøver å forhindre en abort desverre. 

Nei, det er det eneste lyspunktet i dette her.. at det var nok ikke ment for å se dagens lys....Jeg prøver å trøste med meg at lille var mest sannsynlig syk.....

Skrevet

Man har rett på utredning og oppfølging etter 3 spontanaborter eller MA. 

Jeg forstår godt at du er lei deg og ønsker å starte så fort som mulig. Det er ikke noe i veien for å prøve igjen neste syklus. Når eggløsningen kommer er litt forskjellig, men du skal ikke se bort i fra at den kommer til vanlig tid. 

Lykke til!

Anonymkode: 62958...7b7

Skrevet

Man har rett på utredning og oppfølging etter 3 spontanaborter eller MA. 

Jeg forstår godt at du er lei deg og ønsker å starte så fort som mulig. Det er ikke noe i veien for å prøve igjen neste syklus. Når eggløsningen kommer er litt forskjellig, men du skal ikke se bort i fra at den kommer til vanlig tid. 

Lykke til!

Anonymkode: 62958...7b7

Ja var det jeg tenkte... vet bare jeg kommer til å være fryktelig redd og nervøs om jeg blir gravid igjen... Men det får ikke skremme meg til å ikke prøve på nytt....:) 

Skrevet
10 minutter siden, BethD skrev:

Nei, det er det eneste lyspunktet i dette her.. at det var nok ikke ment for å se dagens lys....Jeg prøver å trøste med meg at lille var mest sannsynlig syk.....

Det var nok til det beste denne gangen, det er umulig å vite hva som var galt, men du trenger ikke å bekymre deg for å ende opp barnløs. Du kan jo faktisk bli gravid, å noen ganger sitter det rett og slett ikke 

Skrevet

Det var nok til det beste denne gangen, det er umulig å vite hva som var galt, men du trenger ikke å bekymre deg for å ende opp barnløs. Du kan jo faktisk bli gravid, å noen ganger sitter det rett og slett ikke 

Ja... sant det... Jeg var ikke klar over at det var så vanlig som det faktisk er, skjønner jo nå at det ikke er en sensasjon at det skjedde med meg.. mannen er jo redd det er noe galt med han,stakkar... Han har aldri opplevd SA heller,så han er lei seg.. men betrygger han med at det var nok bare "barnet" som ikke var friskt....

Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Ja... sant det... Jeg var ikke klar over at det var så vanlig som det faktisk er, skjønner jo nå at det ikke er en sensasjon at det skjedde med meg.. mannen er jo redd det er noe galt med han,stakkar... Han har aldri opplevd SA heller,så han er lei seg.. men betrygger han med at det var nok bare "barnet" som ikke var friskt....

Prøv å ikke bekymre dere for mye :) veit det er veldig lett å si. Men som du sier, en gang er ikke en sensasjon. Det er ikke noe gøy, å man føler seg litt mislykket. Men man kan ikke gjøre noe med det. Dersom det skulle vise seg at dere har problemer så får dere hjelp når den tid kommer :) 

Skrevet

Prøv å ikke bekymre dere for mye :) veit det er veldig lett å si. Men som du sier, en gang er ikke en sensasjon. Det er ikke noe gøy, å man føler seg litt mislykket. Men man kan ikke gjøre noe med det. Dersom det skulle vise seg at dere har problemer så får dere hjelp når den tid kommer :) 

Ja du har rett :) Tusen takk for trøstende svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...