Gå til innhold

Er det så ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et ungt par som flytter til Oslo snart. Vi har sett på leilighet i de "anbefalte" bydelene, men føler vi får så mye mer for pengene i de østlige bydelene(stovner, holmlia). Vi har ikke tenkt å få barn de neste årene, og når vi får det så flytter vi uansett ut av byen. I tillegg så tenker vi å skaffe oss hund, så det å bo nærme østmarka hadde vært svært ideelt. 

Er det så ille å bo i de "belastede" bydelene hvis man ikke har barn?  Vi er i alderen 25-30 år.

Anonymkode: 9696a...d88

Videoannonse
Annonse
Gjest The ceiling lamp
Skrevet

I Norge er det vel aldri så ille noen sted at man ikke kan bo der. Jeg er ikke kjent der, så det er på generelt grunnlag jeg tenker det. Jeg synes dere tenker veldig fornuftig :) 

Skrevet

Nei det er det absolutt ikke. Og ettersom dere tenker på å flytte igjen med tiden, så er det smart tenkt som dere gjør nå.

Anonymkode: a5812...f1b

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker også at det er veldig smart :Nikke: Vi bodde på Holmlia i 9 år, frem til sønnen vår var 1,5. Da flyttet vi til en annen bydel der vi ønsker at han etter hvert skal begynne på skole osv.

Men som første bosted, og for å komme inn på boligmarkedet, er de billige bydelene helt supre! I årene med stor boligprisvekst i Oslo var prisveksten veldig ofte aller størst i bydel Søndre Nordstrand, vi fikk dermed mer enn doblet vår egenkapital de årene vi bodde der.

Vi likte oss kjempegodt på Holmlia, det var deilig med sjøutsikt, og det var flott å ha deilig badestrand så nærme! Vil bare ikke bo der med barn (som du jo selv også er inne på) :sjenert: 

Anonymkode: 662a3...99d

• Liker 3
Gjest making.a.mess
Skrevet

Holmlia er faktisk veldig naturskjønt. Hyggelige boområder, kort vei til natur og sjø. Tbane og tog til byen. Stovner, ammerud,grorud, linderud, veitvet, rødtvet har også nærhet til naturen og man får mye mer for pengene her. Ammerud har noen flotte villaområder ved markagrensa. Men alle disse stedene er ikke noe for barn som du sier. Som voksne vil dere neppe tenke noe over at miljøet er belastet. 

Skrevet

Det er veldig smart tenkt, også med tanke på det med penger. Får dere mer ut av det, så regner jeg med at dere har bedre råd. Høres ut som en kjempe god ide.

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde på Kalbakken (Grorud) i flere år før vi flyttet ut av Oslo. Der hadde vi hage i et rolig og fint nabolag. 15 minutter med banen til byen. Syns det var topp!

Anonymkode: 47816...f7d

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar folkens. Da tror jeg jammen vi går for det, så slipper vi å bosette oss 30 min med tog fra byen. Fikk veldig sjokk når jeg oppdaget at man får nyoppussen 3-4 roms på 80 kvm til samme pris som en nyoppusset 50 kvm i de "bedre" bydelene.

Anonymkode: 9696a...d88

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg flyttet ut av sentrum og til Lambertseter, og angrer ikke på det! Savner av og til å kunne dra 10 min for å hente take away fra min favoritt indisk restaurant, men det er ikke verdt mer enn det å ha soverom, dobbelt med plass, deilig frisk luft, uteområder, stille og rolig rundt meg. 2 min til bane, 20 min til JBT, null problem. Indisken tar jeg med meg når jeg er i sentrum ;)

Lykke til! Tror dere vil kose dere litt utafor sentrum ;) Særlig med hund :) Man kan jo bare dra inn og nyte byen, så dra hjem og nyte alt man får der.

Endret av Scherbatsky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...