Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vitne til en ekkel oppførsel på butikken idag, hvor en jeg vet er verge for en eldre dement mann behandlet han som dritt. Hun sto å latterlig gjorde han, var svært nedlatende, pratet til oss andre som var der at han var dum, klarte ingenting, osv. Hun snakket stygt tik han flere ganger. Jeg ble så satt ut at jeg klarte ikke å bryte inn å si ifra at nå er det nok! Men jeg har tenkt på det resten av dagen og er rett og slett kvalm av hvordan hun behandlet han. Dette var ute i offentligheten, hvordan er hun mot han når det bare er de to? Mannen var nok i 80-årene, hadde dårlig motorikk, vet ikke om han var dement, men hun pratet høyt om han til oss rundt seg om hvor tafatt han var. 

Sitter med en klump i magen og lurer egentlig på hvor greit han har det. Er det noe sted man kan melde fra? Jeg vet hun er varge for han og at de ikke har noe familie relasjon, men vet ikke hvem hun jobber for. Noen som vet hvem jeg kan kontakte for en bekymringsmelding?

Anonymkode: d576f...142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun verge? Eller er det hjemmehjelp, støttekontakt eller besøksvenn? 

Anonymkode: fbc8e...fd3

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hun verge? Eller er det hjemmehjelp, støttekontakt eller besøksvenn? 

Står det ikke at Ts veit at dette er verge? 

Anonymkode: 5f9ad...3e4

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke at Ts veit at dette er verge? 

Jo, men jeg synes det var en pussig opplysning å ha, samt rart at en verge oppfører seg sånn. Derfor lurte jeg på om ts var helt sikker. Kan det være en hjemmehjelp med fullmakt f eks.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men jeg synes det var en pussig opplysning å ha, samt rart at en verge oppfører seg sånn. Derfor lurte jeg på om ts var helt sikker. Kan det være en hjemmehjelp med fullmakt f eks.

For alt du veit så er dette søsteren til ei venninne av Ts. Hvorfor spekulere på alt mulig? 

Skrevet

Vet du hvilket sykehjem han er tilknyttet til? Ville forsøkt å ringe der. Du kan evt først forhøre deg om hvordan du skal gå frem om du vet om mishandling av verge av pasient, så blir du sikkert henvist eller får vite hvem du skal kontakte videre. 

Anonymkode: 38b28...5bc

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For alt du veit så er dette søsteren til ei venninne av Ts. Hvorfor spekulere på alt mulig? 

Jeg spekulerer ikke. Jeg spurte fordi noen av de andre alternativene kan være kommunalt ansatte.

Skrevet

Hvis hun er offentlig oppnevnt verge, så er rette stedet å henvende seg vergemålsavdeligen hos fylkesmannen i fylket mannen bor. Regner med du vet navnet på mannen eller vergen.

• Liker 1
Skrevet

Opplevde noe liknende på et venteværelse på et legekontor. Hun som var med han, var utrolig masende og irritert på han fordi han ikke klarte å reagere fort nok.

Noen mennesker skulle aldri arbeidet med syke/gamle

• Liker 1
Skrevet

Opplevde akkurat det samme. Vergen hadde ikke gjort sin plikt og var utilgjengelig på telefon helt til fylkesmannen tok kontakt. Han ble desverre ikke så veldig bedre, en spydig mann. 

Du kan melde han inn til fylkesmannen, ta kontakt med dem og forhør def om hva du kan gjøre. 

Anonymkode: 2dfee...460

Skrevet

Tusen takk for svar. 

Denne vergen er en bekjent av meg i jobb sammenheng. Vet fullt navn på hun, men ikke på mannen hun er verge for, vet heller ikke om han tilhører noe sykehjem, men vil tro det, ut ifra at han trenger verge og noen til å hjelpe seg å handle. Har så vondt av han. Fatter ikke at det går an å snakke sånn til ett eldre menneske som så vidt klarte gå. Fy så sint jeg kjenner jeg er, ikke minst fordi jeg ikke grep inn der og da.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Denne vergen er en bekjent av meg i jobb sammenheng. Vet fullt navn på hun, men ikke på mannen hun er verge for, vet heller ikke om han tilhører noe sykehjem, men vil tro det, ut ifra at han trenger verge og noen til å hjelpe seg å handle. Har så vondt av han. Fatter ikke at det går an å snakke sånn til ett eldre menneske som så vidt klarte gå. Fy så sint jeg kjenner jeg er, ikke minst fordi jeg ikke grep inn der og da.

Ikke forsent å melde ifra. Stakkars mann som ble behandlet slik! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...