AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Vi har i avtalen vår innen 15.mars. Jeg har byttet jobb og må levere ønske 1. Mars. Far mener det blir for tidelig for han å velge hvilke uker han vil ha med barna. Anonymkode: 558f6...e4d
Batteri Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Han kan si hva han vil, men ettersom DU må forholde deg til denne datoen, må han det også. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Hos oss får vi ikke svar før 1. mai. Anonymkode: acf70...1c7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 4 minutter siden, Batteri skrev: Han kan si hva han vil, men ettersom DU må forholde deg til denne datoen, må han det også. Enig. Da får du si til ham at med mindre du får tilbakemelding fra ham innen 1. mars, velger du de ukene som passer best for deg. Hvis han da ikke får ferie som passer med det, slik at dere får ferie samtidig (når du skal ha barnet) er det hans hodepine hva han skal gjøre med barnepass i de tre ukene (eller hva dere har i avtalen) når han skal ha barnet, og har brukt opp ferieukene sine. Eller spekulerer han i å gjøre det slik for å ha barnet i bhg mens han har barnet i ferien? Anonymkode: 32c7f...4fd 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 8 minutter siden, Batteri skrev: Han kan si hva han vil, men ettersom DU må forholde deg til denne datoen, må han det også. Ja.. Han mener at det er mitt problem. Anonymkode: 558f6...e4d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss får vi ikke svar før 1. mai. Anonymkode: acf70...1c7 Ikke vi heller, men om en ønsker å bli mest mulig prioritert så må en levere innen 1. Mars Anonymkode: 558f6...e4d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #7 Skrevet 8. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Da får du si til ham at med mindre du får tilbakemelding fra ham innen 1. mars, velger du de ukene som passer best for deg. Hvis han da ikke får ferie som passer med det, slik at dere får ferie samtidig (når du skal ha barnet) er det hans hodepine hva han skal gjøre med barnepass i de tre ukene (eller hva dere har i avtalen) når han skal ha barnet, og har brukt opp ferieukene sine. Eller spekulerer han i å gjøre det slik for å ha barnet i bhg mens han har barnet i ferien? Anonymkode: 32c7f...4fd Avtalen er at hvis han ikke holder fristen eller jeg i mitt år, på 15.mars, så får den andre bestemme. Så siden avtalen er 15. Mars så skulle jeg få ferien 14. Mars Anonymkode: 558f6...e4d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 Fristen er nok satt en god stund før arbeidsgiver har lagt den endelige kabalen. Jeg ville kontaktet HR ansvarlig og forklart situasjonen. Og hørt om du kan levere 15. De fleste vil være forståelsesfulle. Går kun ut over barna hvis dette skjærer seg, dessverre. (og kondolerer med valg av far til barna.... ) Anonymkode: 0232f...94a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #9 Skrevet 8. februar 2018 Ta utgangspunkt i sfo. Alle skoler stenger i 4 uker. Det burde alle bhg og gjort. Kjør fellesferie i skole og bhg. Fra 14.juli til 15.august er alle landets sfo stengt. Dette er fra barna er 6 år. Anonymkode: 6ba1c...ba2
CoolSistah Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 Er jeg den eneste som leser "fetisjønsker"?
Arkana Skrevet 8. februar 2018 #11 Skrevet 8. februar 2018 Det er veldig varierende når man får vite når man får ferie. Noen kan ta ferie akkurat når det passer mens andre ikke får svar før i mai, så det er fullstendig urimelig å ha en dato i mars som absolutt krav. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta utgangspunkt i sfo. Alle skoler stenger i 4 uker. Det burde alle bhg og gjort. Kjør fellesferie i skole og bhg. Fra 14.juli til 15.august er alle landets sfo stengt. Dette er fra barna er 6 år. Anonymkode: 6ba1c...ba2 Det stemmer ikke. SFO er vanligvis stengt i juli.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #12 Skrevet 8. februar 2018 Jeg må levere innen februar er omme og jeg blir uansett alltid flyttet 1-2 uker frem eller tilbake. Vi får vite ferien 1 mai. Her har det også vært mye rot med BF å få han til å bestemme seg for hvilke uker han vil ha. Han gir meg sjeldent beskjed før uti juni en gang så jeg har alltid måttet finne andre løsninger som sommerskole, besteforeldre osv. Anonymkode: 29e11...e09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå