Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser tråden om hvor mye renteøkning folk tåler. Lurer på hva som er vanlig mengde lån for folk i dag når de skal kjøpe hus, bil, andre ting og lignende? Så i den andre tråden at noen der hadde et lån på 9,3 millioner. Syntes det var veldig mye. Hvor stort samlet lån har dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6,5 mill, under 50% av boligens verdi, og under 3*brutto årsinntekt. (er midt i tredveårene, og har vært i boligmarkedet en del år). Ikke noe lån på biler eller hytte, men rest på begge studielån. 

Anonymkode: 9d8c5...69b

Skrevet

Jeg har 300 000 kr i boliglån, til sammen har vi 700 000 kr i boliglån (han har litt mer enn meg). Til sammen har vi 740 000 kr i studielån, hvor jeg har litt under 650 000 kr i studielån. Vi har ikke bil, og derfor heller ikke billån etc. Har heller ingen andre lån.

Vi er i begynnelsen og midten av 30-årene, og har en romslig økonomi. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

Jeg har ca. 1 million i gjeld, fordelt på bolig- og studielån. Jeg tjener svært lite (etter eget valg) og får det så vidt til å gå rundt. 

Anonymkode: a611d...e37

Skrevet

2.240.000,-. 
4,7x inntekt. 

Anonymkode: 80ebe...b75

Skrevet

Ca 1 370 000, og har betalt ned over halvparten av leiligheten så tåler nok litt renteøkning. Har det relativt romslig slik som økonomien er nå. :) 

Gjest Linaria
Skrevet

Ca. 500 000 i studielån. Ikke noe annet.

Skrevet (endret)

Ganske så nøyaktig 2 500 000,- fordelt på bolig og studielån. 

Endret av Compaq
Skrevet

Rundt 1.650.000. :) Hvis vi inkluderer studielånet. Det er litt over åtte ganger nåværende inntekt, også har jeg et barn på barneskolen. Vil ikke kalle økonomien romslig. 

Skrevet

2,5 ganger inntekt. 1 tredjedel av boligens verdi

Anonymkode: 7185b...f5e

Skrevet

2 450 000 totalt(bolig, bil og studielån)

Samlet inntekt på ca 900 000.

Går jo fint rundt, men kunne ikke tenke meg stort mere enn dette i lån.

Anonymkode: 517ac...729

Skrevet

Jeg er hun som har 9,3,det er mye, men så du resten av regnestykket mitt? Vi har nestor utleieinntekt, det er det som muliggjør det...

Anonymkode: 35eb4...7c4

• Liker 2
Skrevet

* Hehe nå ble jeg revet med av deg, det er 9,5 vi har...

Skrevet

Ca 1,9 inkludert studielån. Dette utgjør rundt 7x inntekten min, men så er jeg fremdeles student. Kun boliglånet utgjør i underkant av 5x inntekten. Har det helt ok økonomisk, egentlig ganske bra til å være student. :)

Anonymkode: 9afb4...bcb

Skrevet

Er alene med ert barn. Har 1 950 000 kr i gjeld.  Dette fordelt på studie- og boliglån... Har ca 700 000 i inntekt i tillegg til barnetrygd og bidrag... Klarer oss fint...😊 

• Liker 1
Skrevet

Boliglån og gjeld til Lånekassa er på litt under 300 000. 

Anonymkode: b3d89...7c8

Skrevet

2 mill i lån. Har hus og bil og hytte. Vi er i midten av 30-årene og tjener 1,4 mill i året. 

Så vil si vi har solid økonomi. 

Anonymkode: 63aa9...b05

Skrevet

Veldig lite egentlig 😅 

bil-20.000

lånekassen 64.000 

div andre: ca 10.000 

Anonymkode: 7f3e3...c50

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

* Hehe nå ble jeg revet med av deg, det er 9,5 vi har...

Hvor mange år nedbetales dette over? Med feks 20 år må man årlig betale nesten 500.000 i avdrag. Det tilsvarer vel nesten  1 mill i inntekt før skatt, +-. I tillegg kommer et par hundre tusen i årlige  rentekostnader. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...