AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Del Skrevet 8. februar 2018 Hei Har slitt med fotsopp i noen år og får det ikke vekk. Har prøvd lamisil, canesten, dactacort, vademecum, tannkrem! Men det er der fortsatt.... Noen som har tips? Anonymkode: 24701...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Del Skrevet 8. februar 2018 Gå på Apotek. Velg en tilfeldig behandling. Bruk etter veiledning minst 1 år. Dette året holder du føttene tørre, rene og fri for løshud og tørrhud. Du bruker sokker i ull og bytter sko og sokker 2-3 ganger daglig (om du går i sko dagen lang på jobb så bytter du i lunsjen) og bruker ikke samme par sko to dager på rad. Dersom du bruker tøfler eller innesko så bytter du også desse så de får tørket ordentlig ut mellom bruk. Ta fotbad med salt og olje ukentlig i og skrubb vekk all dødhud så soppen ikke har så mye å godte seg med. Men pass på og ikke skrubb på soppbefengt svak hud. Samtidig spiser du sunt, balansert og mest mulig fritt for kommersielt sukker og junk. Få i deg nok vitaminer. Og tren. Anonymkode: df800...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Del Skrevet 8. februar 2018 Mannen min slet med fotsopp og illeluktende sko/sokker lenge, men klarte å bli kvitt det ved å kombinere mange metoder. Alle sokker ble vasket på 60 grader, og innimellom på 90 grader. De ble skiftet hver eneste dag, hver gang de ble våte og ved dusjing. Han begynte å føne mellom tærne med hårføner etter dusj, slik at tærne ble helt tørre. Fuktighet gir gode vekstvilkår for som Han begynte å file bort død hud på føttene og smøre dem med fuktighetskrem. Dette gjorde at han svettet mindre på føttene. Han begynte å bruke skotørker på våte sko, så skoene tørket raskt og ble tørre til neste ang han brukte dem. Han begynte å ha på seg støvler og ha med seg vanlige sko om det regnet. Alt dette førte til at han kunne ta av seg skoene uten å være redd for å forpeste omgivelsene med stank. Han begynte da å ta av skoene når han satt og jobbet. Føttene fikk da luftet seg mer, og han har nå bare fotsopp når han er for lenge på skiferie på hytta (da glemmer han alt om tørre sko og sokker). Anonymkode: 0e824...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Del Skrevet 8. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Har slitt med fotsopp i noen år og får det ikke vekk. Har prøvd lamisil, canesten, dactacort, vademecum, tannkrem! Men det er der fortsatt.... Noen som har tips? Anonymkode: 24701...c06 Du må tørke ut soppenda sopp trenger fukt. Etter bad/dusj der du vasker godt mellom tærne så tørker du nøye, spesielt mellom de minste tærne. Kjøp deg fotpudder og dryss lett på og mellom tærne før du tar på deg strømper. Ull og naturmaterialer er best å bruke på beina da det transporterer fukt. Ha flere par sko og bytt jevnlig. Ikke gå å trø fast i bare et par sko. Ikke kjøp/ bruk skotøy som er i dårlig materiale som ikke puster. Pass også på at passformen på sko og fottøy lar tærne få mulighet til god bevegelse. Spray skotøyet innimellom med sko/fotspray. Det sies at sopp elsker sukker så prøv å unngå for meget av det. Gehwol har fantastiske produkter, se bilder. Anonymkode: 5acd8...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 8. februar 2018 #5 Del Skrevet 8. februar 2018 Som syklist har jeg hatt min andel av fotsopp og vel så det. Sist gang var det en ganske hardnakket en som ikke forsvant med Lamisil. For meg fungerte det med Canesten, men det var ikke bare det. Jeg gikk barbeint hjemme (og hadde rene og tørre gulv) hele tida. Jeg tørket føttene nøye etter dusjing, satt i sokkelesten ved pulten på jobb eller brukte sandaler når jeg måtte gå rundt i lokalene. Hver gang anledningen bød seg satt jeg solet føttene litt (var på sommeren) slik at de skulle bli maksimalt tørre og drepe soppen. Etter 5-6 uker med dette regimet forsvant soppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Del Skrevet 8. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Har slitt med fotsopp i noen år og får det ikke vekk. Har prøvd lamisil, canesten, dactacort, vademecum, tannkrem! Men det er der fortsatt.... Noen som har tips? Anonymkode: 24701...c06 Oppsøk fastlegen og få tatt prøve av det du mener er fotsopp. Det er nemlig ikke sikkert at det er fotsopp. Er det mellom tærne eller andre steder og hvor stort område av foten er angrepet? Anonymkode: 8c7f1...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå