AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Har dere et bra forslag? Anonymkode: 8664f...adb
Muskath Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Prøv å google det, så får du tips. Bl.a en marinade med sennep, sirup, sitron og olje. Må ikke være salt da, for sommerkoteletter er jo salte. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Rapsolje, hakket hvitløk, hakket chilli, salt og pepper. Bland sammen hell over kotelettene, bland og legg de i en pose og la de marinere minimum 30 min. Helst 2-3 timer i kjøleskapet. 30 min før stekes bør de ligge i romtemperatur. Stek så i panne med rapsolje, og litt smør de siste to-tre minuttene. Legg så i en form i oven, hell over fløte. Og la steke videre i 20 min på 180*c. Fløten kan sløyfes. Husk å la kjøttet hvile litt før servering. Anonymkode: d2e86...932 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rapsolje, hakket hvitløk, hakket chilli, salt og pepper. Bland sammen hell over kotelettene, bland og legg de i en pose og la de marinere minimum 30 min. Helst 2-3 timer i kjøleskapet. 30 min før stekes bør de ligge i romtemperatur. Stek så i panne med rapsolje, og litt smør de siste to-tre minuttene. Legg så i en form i oven, hell over fløte. Og la steke videre i 20 min på 180*c. Fløten kan sløyfes. Husk å la kjøttet hvile litt før servering. Anonymkode: d2e86...932 Ikke salt kanskje siden sommekoteletter er veldig salte iseg selv? Anonymkode: 8664f...adb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke salt kanskje siden sommekoteletter er veldig salte iseg selv? Anonymkode: 8664f...adb Ja, det stemmer det. Dropp saltet. Jeg bruker denne oppskriften på vanlige svinekoteletter. Hvis de har mye fett, trenger du kanskje ikke olje og smør i panna heller. Anonymkode: d2e86...932
Ullvott Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 Når kjøttet er røkt og salt, synes jeg det er godt med noe søtlig. Har ingen oppskrift for hånden, men jeg ville eksperimentert med honning og sennep. Sammen med estragon utgjør dette en klassisk smakskombinasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå