AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Jeg jobber i et bofelleskap på Sørlandet, og i dag snakket vi ansatte så fint om valentinsdagen neste uke og hva vi kunne gjøre for beboerne. Jeg foreslo å lage små hjerter i rød papp med en koselig hilsen,og legge i ett eller annet slik at beboerne kunne trekke en lapp hver den dagen, 14. Februar. Det tenkte jeg kunne være en koselig gest. Senere på dagen skulle det være gruppetime med alle beboerne, og da hadde en ansatt laget røde hjerter og lagt på bordet. Hun startet timen med å si: i dag later vi som det er valentinsdagen og skrev beskjeder på de. Jeg så at beboerne ikke skjønte så mye av det, og virket forvirret, for det var ikke temaet på møtet. Jeg sa ingenting om det. Men nå føler jeg meg egentlig lit overkjørt. Vi var enige om at dette skulle skje den 14. Og jeg føler at denne ansatte egentlig ødela litt for det. Noe som skulle være en hyggelig overraskelse ble egentlig ødelagt. Skal jeg bare la det ligge eller hva gjør jeg? Anonymkode: 12520...502
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Det der synes jeg ugrunnet var stygt gjort av henne. Hvorfor i alle dager gjorde hun det? Følte hun at hun måtte få en slags bekreftelse på at det var hennes idé eller noe? Hvis temaet var noe annet så virker det for meg som hun ødela med vilje. Anonymkode: 12520...502 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Merkelig av denne kollegaen din å handle slik. Hadde blitt skuffa om noen gjorde dette. Det er selvfølgelig ikke verdens største deal, men kollegaer skal jo støtte hverandre, og tenker at mennesker i bofelleskap er som regel sårbare mennesker, så de hadde nok hatt godt av en hyggelig gest som dette, minte ideen din veldig godt. Synd at en ansatt måtte ødelegge for deg.. Anonymkode: 99537...9ad
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Der fikk du deg dessverre en av arbeidslivets hardere lekser...Når du har en ide, konsept eller rett og slett har funnet på noe lurt eller fint, så holder man kortene tett til brystet til man har gjennomført/vist ideen selv. Da kan ingen snappe den fra deg. Anonymkode: e3040...7ab 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Jeg tenker at det kanskje ikke er ideen som er greia her, men hvordan dette mennesket ødelegger for brukere som hadde hatt godt av en oppmuntring. Antar dette er brukere som kanskje ikke opplever så mye «glede» ellers i hverdagen. En ansatt burde satt de høyere enn seg selv og vært profesjonell. Trist at slike folk jobber på slike steder. Anonymkode: d0f76...532 5
Litjmusa Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det kanskje ikke er ideen som er greia her, men hvordan dette mennesket ødelegger for brukere som hadde hatt godt av en oppmuntring. Antar dette er brukere som kanskje ikke opplever så mye «glede» ellers i hverdagen. En ansatt burde satt de høyere enn seg selv og vært profesjonell. Trist at slike folk jobber på slike steder. Anonymkode: d0f76...532 Helt enig. Mye folk i helsevesenet som kanskje skulle vært pasienter istedenfor ansatte. Hun virker å ha et behov for anerkjennelse og skulle selv gått på kurs for hvordan man ivaretar pasienter sammen. Unner dem tydeligvis ikke noe. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #7 Skrevet 8. februar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det kanskje ikke er ideen som er greia her, men hvordan dette mennesket ødelegger for brukere som hadde hatt godt av en oppmuntring. Antar dette er brukere som kanskje ikke opplever så mye «glede» ellers i hverdagen. En ansatt burde satt de høyere enn seg selv og vært profesjonell. Trist at slike folk jobber på slike steder. Anonymkode: d0f76...532 Eeehhh... Men hun prøvde vel å gjennomføre tiltaket slik hun hadde oppfattet det. Hun gjorde det jo ikke for å ødelegge for beboerne, hvordan trekker du den slutningen? Anonymkode: 8b598...963
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eeehhh... Men hun prøvde vel å gjennomføre tiltaket slik hun hadde oppfattet det. Hun gjorde det jo ikke for å ødelegge for beboerne, hvordan trekker du den slutningen? Anonymkode: 8b598...963 Vi planla dette for neste onsdag som er valentines day. Så hvorfor hun kjørte sitt eget løp uten videre henger jo ikke sammen. Hun holdt seg heller ikke til planen sin i forhold til tema. Anonymkode: 12520...502 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #9 Skrevet 8. februar 2018 Om du vil fremstå greit her, så lar du det fare. Jeg antar de andre ansatte fikk med seg ideen din - og bemerket seg denne noe merkelige løsningen hennes. Begynner du å ta det opp(det er tross alt bare en bagatell, det er jo ikke snakk om et prosjekt du har jobbet med i månedsvis) - så fremstår du nok som veldig hårsår, og en som det er enkelt å lage konflikter med. Men som andre her sier, her ser du hvordan endel faktisk er i arbeidslivet. Og det hun gjorde var virkelig ingenting. Jeg har lært meg å holde ideer for meg selv i «enerom» med andre som jeg vet kan fremstå veldig ulikt fra det ene møtet til det andre. Jeg presenterer ideer for leder, eller i plenum. Og jeg setter min underskrift på ting jeg har utarbeidet. Og inkluderer selvsagt andre i prosessen - men er altså forsiktig når jeg vet det er noen som ikke alltid er reale. Og det får man alltid lære på den måten du gjorde, eller verre. Eventuelt ved at de lover gull og grønne skoger med leder tilstede, og aldri leverer i praksis. Anonymkode: 1cf3d...76d 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du vil fremstå greit her, så lar du det fare. Jeg antar de andre ansatte fikk med seg ideen din - og bemerket seg denne noe merkelige løsningen hennes. Begynner du å ta det opp(det er tross alt bare en bagatell, det er jo ikke snakk om et prosjekt du har jobbet med i månedsvis) - så fremstår du nok som veldig hårsår, og en som det er enkelt å lage konflikter med. Men som andre her sier, her ser du hvordan endel faktisk er i arbeidslivet. Og det hun gjorde var virkelig ingenting. Jeg har lært meg å holde ideer for meg selv i «enerom» med andre som jeg vet kan fremstå veldig ulikt fra det ene møtet til det andre. Jeg presenterer ideer for leder, eller i plenum. Og jeg setter min underskrift på ting jeg har utarbeidet. Og inkluderer selvsagt andre i prosessen - men er altså forsiktig når jeg vet det er noen som ikke alltid er reale. Og det får man alltid lære på den måten du gjorde, eller verre. Eventuelt ved at de lover gull og grønne skoger med leder tilstede, og aldri leverer i praksis. Anonymkode: 1cf3d...76d Du har rett. Synes det er smålig. Men orker ikke gjøre noe mer ut av det. Takk for svar. Denne personen har en tendens til å prøve å «ødelegge» for meg. Har følt det en stund. Lover også som du sier gull og grønne skoger når leder er til stede, men klarer som sagt ikke å gjennomføre noe. Tror mange av beboerne merker dette og tar avstand fra henne. Anonymkode: 12520...502
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #11 Skrevet 8. februar 2018 Er hun muligens litt dum, gjennomførte planen slik hun trodde den skulle gjennomfores, og trodde hun skulle få ros for å være initiativrik? Du føler deg overkjørt, og med rette, men det er hun som har driti seg ut. Hva med å lage hjertene og gjennomføre planen som avtalt den 14? Anonymkode: b0fd2...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå