Gå til innhold

Samboer som tar ting, gjemmer det og lyver

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bor nå med ei jente på samme alder som meg selv. Vi har aldri gått veldig bra sammen, men siden vi begge skulle studere samme sted og våre familier kjenner hverandre endte det med at vi skulle bo sammen i ett år. Jeg tenkte dette ville gå ettersom vi nå er snart 20 år begge to. Det begynte tidlig med at hun plutselig la ut bilde av seg selv i den nye jakken min som var ubrukt til flere tusen kroner på Instagram. Jeg spurte om det var min og hun snakker det bort med å si at den var lånt av ei venninne jeg ikke vet hvem er, noe som er lite sannsynlig ettersom jakken er ganske unik. Senere skulle jeg inn på rommet hennes for å hente en skjøteledning og ser da flere av toppene mine henge ned fra overmadrassen hennes, jeg konfronterte hun med dette og hun sier det har havnet der når hun har vasket klær.. etter dette er det flere ganger ulike plagg forsvinner og jeg finner det i en krøll i skapet hennes, men hun har alltid de samme dårlige unnskyldningene. Det som har vært det værste var da kjøkkensaksen vår plutselig var borte og jeg spurte hun en rekke ganger om hun hadde sett den, men hun sa nei hver gang. En dag skulle jeg sjekke rommet hennes etter en genser som var min, da fant jeg kjøkkensaksen som var surret inn i den nye Victoria secret trusa mi som var hent ubrukt. Trusen manglet halve siden og noen av restene fra trusen hang igjen på saksen. Etter dette endte jeg opp med å ringe foreldrene hennes noe som var veldig ubehagelig. Jeg har ikke hørt fra de siden men de må ha tatt det opp med hun ettersom hun var veldig stille, sur og klein da hun kom til leiligheten etter å ha vært hjemme en tur. I tillegg til dette kjøper hun masse klær som er helt like mine, og så fort jeg sier noe er fint kjøper hun det i neste øyeblikk. Hun har nå begynt smått å ta noen enkle klær igjen.. hva kommer dette av, og hvordan «hjelpe» henne?? Ønsker ikke at jeg må gå å passe på klærne mine til en hver tid

Anonymkode: 4fc26...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt. 

Anonymkode: 1e3cb...30a

• Liker 16
Skrevet

Først og fremst, lås rommet ditt. 

Så tar du et skikkelig oppgjør med henne. Si st dersom hun fortsetter å stjele fra deg så får hu finne noen andre å bo med å at du finner deg et annet sted å bo. For dette gidder du ikke mer. Klarer hu ikke å holde fingrene for seg selv så kan hun ha det så godt. Spør også hvorfor hun ikke klarer å beherske seg, og føler at hun må stjele dine ting. 

Personlig hadde jeg flyttet. 

Anonymkode: 3b6e6...c7f

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt. 

Anonymkode: 1e3cb...30a

Jeg skulle gjerne gjort det, men leiekontrakten varer frem til juni

Skrevet

Du bør nok låse inn alt du er redd for. Prøv å ha minst mulig ting og klær tilgjengelig for henne, flytt det til andre om nødvendig. Så får du bare finne deg i å leve med dette hvis du ikke kan finne en ny leieboer som kan overta kontrakten.

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, Anonym20y skrev:

Jeg skulle gjerne gjort det, men leiekontrakten varer frem til juni

Æsj. 

Da får du ta et skikkelig oppgjør med henne. Bli skikkelig sint om du må! Få det inn i skallen hennes at hun ikke kan holde på sånn! Eventuelt spørr henne om hun skulle hatt behandling for kleptomani! 

Anonymkode: 3b6e6...c7f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg bor nå med ei jente på samme alder som meg selv. Vi har aldri gått veldig bra sammen, men siden vi begge skulle studere samme sted og våre familier kjenner hverandre endte det med at vi skulle bo sammen i ett år. Jeg tenkte dette ville gå ettersom vi nå er snart 20 år begge to. Det begynte tidlig med at hun plutselig la ut bilde av seg selv i den nye jakken min som var ubrukt til flere tusen kroner på Instagram. Jeg spurte om det var min og hun snakker det bort med å si at den var lånt av ei venninne jeg ikke vet hvem er, noe som er lite sannsynlig ettersom jakken er ganske unik. Senere skulle jeg inn på rommet hennes for å hente en skjøteledning og ser da flere av toppene mine henge ned fra overmadrassen hennes, jeg konfronterte hun med dette og hun sier det har havnet der når hun har vasket klær.. etter dette er det flere ganger ulike plagg forsvinner og jeg finner det i en krøll i skapet hennes, men hun har alltid de samme dårlige unnskyldningene. Det som har vært det værste var da kjøkkensaksen vår plutselig var borte og jeg spurte hun en rekke ganger om hun hadde sett den, men hun sa nei hver gang. En dag skulle jeg sjekke rommet hennes etter en genser som var min, da fant jeg kjøkkensaksen som var surret inn i den nye Victoria secret trusa mi som var hent ubrukt. Trusen manglet halve siden og noen av restene fra trusen hang igjen på saksen. Etter dette endte jeg opp med å ringe foreldrene hennes noe som var veldig ubehagelig. Jeg har ikke hørt fra de siden men de må ha tatt det opp med hun ettersom hun var veldig stille, sur og klein da hun kom til leiligheten etter å ha vært hjemme en tur. I tillegg til dette kjøper hun masse klær som er helt like mine, og så fort jeg sier noe er fint kjøper hun det i neste øyeblikk. Hun har nå begynt smått å ta noen enkle klær igjen.. hva kommer dette av, og hvordan «hjelpe» henne?? Ønsker ikke at jeg må gå å passe på klærne mine til en hver tid

Anonymkode: 4fc26...617

Personlig er jeg konfliktsky men her ville det rablet for meg.

Hvorfor i all verden klippet hun i trusen din? Ville forlangt at hun kjøpte en ny! Begynn å skriv ned hva hun har gjort.  Lås døren din og be om en alvorsprat.

Anonymkode: f81ff...827

• Liker 3
Skrevet

Kjør regnskap over alt som er tatt. Send dette først til henne, så til foreldrene.

Lås rommet ditt.

• Liker 7
Skrevet

Få tak i en låsbar, stor koffert i tillegg. Ha den på ditt låste rom, kjøp tilleggslås om du må. Denne samboeren har adferdsproblemer og det er ingenting du skal lide for, eller forsøke å hjelpe henne med. Du må ta en skikkelig samtale med henne og det kan bli veldig kleint under og etterpå praten, men det må gjøres. Kan ikke ha det sånn. 

Anonymkode: dda88...9b3

• Liker 4
Skrevet

Du har prøvd å prate med henne om det, og har informert foreldrene hennes om problemet. Det er ikke noe mer du kan gjøre for å hjelpe henne, hun må ta tak i det selv eller få hjelp fra familien. Ha rommet ditt løst til all tid og oppbevar alle tingene dine der inne. 

Anonymkode: 10b88...453

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det TS?

Anonymkode: f81ff...827

• Liker 1
Skrevet

Synes dette er på grensa til sykt.  Merk de klærne du mistenker hun kommer til å stjele med en liten prikk med tusj innvendig på plagget.  Da har hun ingenting hun skulle ha sagt!

Gjest NotNaomi
Skrevet

Er det sånn at dere bare kan gå inn på hverandres rom og i skap uten tillatelse?

Tror dere bør få dere hver deres lås på dørene.Da er problemet løst.Forøvrig høres hun ikke helt god ut.Om dette er sant.

Skrevet

Si at du anmelder henne om det fortsetter. Lås rommet ditt. Du kan komme deg ut av leiekontrakten om du fremleier/får noen til å ta over kontrakten.

Anonymkode: cd000...003

• Liker 2
Skrevet

Sånn var min søster i årevis mens vi bodde sammen. Hun kan fortsatt finne på å gjøre sånn om hun er på besøk her. Finner ting som er mitt hjemme hos henne. Men det beste rådet jeg kan gi, er lås rommet ditt med en sikkerhetsnøkkel, sånn nøkkel man putter inn i nøkkelhullet etter at man har låst. Og merk alle klærne dine på en eller annen måte. Finnes tekstiltusjer og merkelapper til klær. 

Har ikke noe svar på hvorfor de gjør det, men du har ihvertfall prøvd å prate med henne. Lås rommet ditt med sikkerhetsnøkkel, så håper jeg for din del dere ikke blir boende sammen lenger enn i juni 😊

Anonymkode: 4e337...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...