AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Hvor lang svartid er ok på sjekkesider ala Sukker før man gir opp noen? Jeg taster med noen på Sukker som fint kan bruke 4 dager på å lese og svare på meldingen. Jeg synes dette er for lang tid men er jeg sær? Anonymkode: f9955...36e
Devilheart Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Det er veldig individuelt, alle har sine egne prinsipper og grenser. Noen er veldig tålmodig, mens andre helst vil ha svar på dagen eller morgenen. Viktigste er vel å sette din egen grense som du er komfortabel med og syns er rimelig. En generell regel er at man bør muligens være ekstra tålmodig før første kontakten. Noen svarer kjapt, andre bruker mange dager og uker. Når man er i gang med praten og det går greit, bør begge svare innen rimelig tid. Personlig syns jeg ikke 4 dager er helt krise. Har man kommet godt i gang med praten, kan man fint fortsette på andre medier. Hvis du vil ha raskere kontakt, må du nesten be om nummeret eller ut på date. Enklere enn det blir det ikke. 1
Elaine Marley Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Jeg tenker at hvis man har lyst til å bli kjent så prøver man å svare innen rimelig tid. For meg blir det mye når det begynner å gå flere dager mellom. Det blir ikke mye til samtale da og jeg mister egentlig interessen og jeg mister tråden i samtalen. Så jeg merker at jeg rett og slett ikke gidder når det går dager og uker mellom meldingene. Men litt tålmodighet tenker jeg at er fint å ha. Jeg har vært borti menn som omtrent blir sure fordi jeg er borte fra samtalen i noen timer. Folk har et liv, og ikke alle synes det er naturlig å sitte på datingsider sammen med venner og familie.
sjonkelrolf Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Etter en uke uten svar er det greit å konstatere at man ikke er interessert...
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 8 timer siden, sjonkelrolf skrev: Etter en uke uten svar er det greit å konstatere at man ikke er interessert... Jeg begynner å helle litt i den retningen selv. 9 timer siden, Elaine Marley skrev: Jeg tenker at hvis man har lyst til å bli kjent så prøver man å svare innen rimelig tid. Slik tenker jeg også men jeg merker at jeg begynner å bli litt utålmodig hvis jeg ikke har hørt noe etter 2 dager. Nå som det nærmer seg 6 dager siden jeg har hørt noe heller jeg mot det sjonkelrolf sier om at vedkommende egentlig ikke er så interessert. Greit nok at man kan ha en hektisk hverdag men når man tenker over såpass mange dager så har man de minuttene det tar å svare hvis man er interessert. Anonymkode: f9955...36e
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Tid handler om hvilke prioriteringer man gjør, og hvordan man disponerer tiden deretter. Hvis noe er viktig nok, uansett hva det er, så har man tid, uansett hvor hektisk man måtte ha det. Frasen "har ikke tid" er en typisk, mye brukt floskel man gjerne bruker når realiteten er at noe ikke er viktig nok over andre ting man heller prioriterer. Og med "en uke uten svar" mener jeg i utgangspunktet en uke etter at meldingen faktisk er lest. Men selvfølgelig er det mulig å se en melding uten at man nødvendigvis trenger å åpne meldingen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Om det er 4-5 dager hver gang, tyder det på svært liten intersse. Det hadde jeg ikke giddet. Greit nok om det går 4-5 dager en gang iblant, om han har vært veldig opptatt, eller vekkreist. Han som nå er mannen min brukte 4-5 dager på å svare på første meldingen jeg sendte ham, da han var på ferie og ikke sjekket innom sukker på turen. Anonymkode: beea7...b82
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 Men hvis det går 4-5 dager etter at meldingen er lest (det kan man se) og man da ikke får svar, så begynner det å lukte litt svidd...
Devilheart Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 15 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Tid handler om hvilke prioriteringer man gjør, og hvordan man disponerer tiden deretter. Hvis noe er viktig nok, uansett hva det er, så har man tid, uansett hvor hektisk man måtte ha det. Frasen "har ikke tid" er en typisk, mye brukt floskel man gjerne bruker når realiteten er at noe ikke er viktig nok over andre ting man heller prioriterer. Og med "en uke uten svar" mener jeg i utgangspunktet en uke etter at meldingen faktisk er lest. Men selvfølgelig er det mulig å se en melding uten at man nødvendigvis trenger å åpne meldingen. Det er viktig aspekt selvfølgelig. (min utheving). Når vedkommende ikke har vært logget inn på en stund eller ikke lest meldingen, er det lite å gjøre. Bortsett fra å sende ny melding og vise at man fortsatt er interessert. Vet ikke i andre tjenester, men på Sukker kan man ikke lenger se om meldingen er lest eller ikke før man sender ny melding. For kort tid siden var jeg i prat med gammel kjenning og meldingene jeg hadde sendt ble ikke markert som lest før hun selv enten hadde svart eller jeg sendt ny melding i ettertid. (Kommer en lite bilde av avataren hennes til høyre for meldingen). Jeg har egentlig vært lite begeistret for de nye oppgraderingene uansett, skjønner ikke hvorfor de må oppdatere ting som allerede funker helt greit. Den siste setningen din gjelder heller ikke på Sukker. Man får sett noen få ord i menyen, men ikke mer. Om man bruker appen, kommer man automatisk til siste uleste melding, og da blir den også dermed lest.
Elaine Marley Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner å helle litt i den retningen selv. Slik tenker jeg også men jeg merker at jeg begynner å bli litt utålmodig hvis jeg ikke har hørt noe etter 2 dager. Nå som det nærmer seg 6 dager siden jeg har hørt noe heller jeg mot det sjonkelrolf sier om at vedkommende egentlig ikke er så interessert. Greit nok at man kan ha en hektisk hverdag men når man tenker over såpass mange dager så har man de minuttene det tar å svare hvis man er interessert. Anonymkode: f9955...36e Ja, innen rimelig tid kommer sikkert an på hva folk mener. Selv så synes jeg at to dager mellom hver melding begynner å bli mye, og seks dager er i hvert fall mye. Jeg svarer hver dag om jeg er interessert om det ikke er helt spesielle grunner til at jeg ikke kan svare hver dag. Jeg har hatt noen sånne selv, og jeg kan gi folk en sjanse hvis de har vært veldig opptatt, men stort sett gidder jeg ikke. Det krever ikke så mye å sende en liten melding, så det kan virke som personen ikke er så interessert, ja.
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 Den siste tiden jeg var aktiv på Tinder, den siste sjekkeappen/tjenesten jeg sjekket (haha) ut av, så lot jeg bare tiden fly, dvs at jeg beholdt matchen og meldingene selv om det hadde gått mer enn en uke, gadd ikke aktivt å slette. Det skjedde aldri at personene som sluttet å svare faktisk gjorde det uansett hvor lang tid det gikk. Og plutselig var de som sluttet å svare borte fra listen, dvs at de hadde slettet matchen. Så den ukes-regelen kan man med høy sikkerhet si at er ganske konsistent. Har man ikke fått svar innen en uke, i utgangspunktet etter at meldingen er lest, så vil man ikke få svar.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 Hvor lenge syns dere det bør gå mellom man chatter med dates? Det er jo ingen tvil om at meldinger med nettdater opprinnelig er ment for å avtale treff. Det å chatte for chattingens del har man venner til; så da bør det gå fint f.eks. å avtale en dag om f.eks. en måneds tid, og i mellomtiden ikke ha noen kontakt, ja? Anonymkode: f4c8b...b5b
Elaine Marley Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge syns dere det bør gå mellom man chatter med dates? Det er jo ingen tvil om at meldinger med nettdater opprinnelig er ment for å avtale treff. Det å chatte for chattingens del har man venner til; så da bør det gå fint f.eks. å avtale en dag om f.eks. en måneds tid, og i mellomtiden ikke ha noen kontakt, ja? Anonymkode: f4c8b...b5b Om en måned og ikke ha kontakt i mellomtiden? Nei, det hadde jeg ikke giddet. Regner med at det handler om avstand hvis man skulle vente så lenge, men jeg hadde ønsket noe kontakt i mellomtiden. Man bruker også chatting for å bli mer kjent så nei, det er ikke bare ment for å avtale treff. Så du chatter aldri med kjærester eller personer du er interessert i? Du snakker kun med dem i virkeligheten? Det høres jo litt merkelig ut.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 Ved gjensidig interesse på Tinder er det jo avklart at man vil møtes og har luket ut de uaktuelle. Det samme ved gjensidige meldinger på Match fremfor å ignorere. Selvfølgelig må man skrive et par (hverken mer eller mindre) meldinger til hverandre for å introdusere seg, bygge tilit, og avtale tid og sted :-) Men å avtale en date om 2 uker og chatte hver dag om været, om hva de handlet i dag osv. er bortkasta, ja. Anonymkode: f4c8b...b5b 1
Elaine Marley Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 Hvis det er det eneste du klarer å skrive om så er det kanskje bortkastet, men jeg hadde ikke giddet å skrive med noen som ikke klarte å skrive om noe mer enn det. Det virker bare rart å skulle avtale et treff en måned eller to uker for den del og ikke skrive et eneste ord i mellomtiden. Jeg vet ikke, men trodde ikke at det var så rart å holde noe kontakt hvis det er så lenge til treff.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 Er jo viktig å ikke virke desperat. Jeg prøver iallefall å la det gå et par dager før jeg svarer i begynnelsen. Anonymkode: bc82c...8da
sjonkelrolf Skrevet 10. februar 2018 #17 Skrevet 10. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo viktig å ikke virke desperat. Jeg prøver iallefall å la det gå et par dager før jeg svarer i begynnelsen. Anonymkode: bc82c...8da Og kanskje personen i andre enden mister interessen og blokker deg, evt. fjerner matchen i mellomtiden før du gidder å svare? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 #18 Skrevet 16. februar 2018 En liten oppdatering: jeg fikk svar i dag og forrige melding fikk jeg på forrige mandag, altså nesten 2 uker siden. Jeg kan leve med at det går et par dager (3-4 dager maks) før jeg får svar men når det tar såpass lang tid mister jeg interessen. Anonymkode: f9955...36e
sjonkelrolf Skrevet 16. februar 2018 #19 Skrevet 16. februar 2018 (endret) Treg kommunikasjon kan føre til at interessen forsvinner, ja. Det bør sånne trege, giddalause folk faktisk ta innover seg. Er jo et uttrykk som heter "ute av syne, ute av sinn". Endret 16. februar 2018 av sjonkelrolf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå