AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Jeg har så utrolig mange voksne i mitt nettverk.. venner, venners venner, kollegaer og bekjente.. Sett på kaffe, åpne vinduet, vask gulvet, hent ett glass vann til meg, ta med ditt og datt.. osv.. Hva med å spørre kan du sette på kaffe, kan du åpne vinduet, orker du å vaske gulvet, gidder du å hente ett glass vann til meg, kan du ta med ditt og datt osv??? Er dette ikke noe man lærer som barn? Jeg gjorde det, og mine barn lærer det.. Anonymkode: 3ab55...2de 5
Gjest Springfjær Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Sånn er det over alt. Jeg er medlem i flere strikke/hekle grupper på Facebook å når folk legger ut noe fint så er det med en gang noen som kommenterer «oppskrift?» uten så mye som «den var fin» eller noe.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Sånn er det på Finn også. Når man legger ut noe for salg og blir kontaktet via mail eller sms - det er langt mellom de som henvender seg på en høflig måte. Anonymkode: d6416...cca
KristineUni Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Tenker at det ikke er så mange barn som egentlig blir oppdratt til å oppføre seg lenger, noe som selvfølgellig er veldig dumt. Mennesker innser vel ikke alvoret i alt dette, men hadde vært utrolig trist om hele verden starta med denne atituden, uten å spørre pent... 1
Arabella Skrevet 8. februar 2018 #5 Skrevet 8. februar 2018 Jeg "hører" konsekvent ikke når noen tar kommandotonen. 4
Zoey Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 Haha, jeg sier KAN JEG FÅ... ca ørtifjørti ganger om dagen. Har tre små, og retter på dem døgnet rundt. Jeg blir provosert av "Få melk!"
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Mangel på oppdragelse? Anonymkode: 050fa...66e 1
Million Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så utrolig mange voksne i mitt nettverk.. venner, venners venner, kollegaer og bekjente.. Sett på kaffe, åpne vinduet, vask gulvet, hent ett glass vann til meg, ta med ditt og datt.. osv.. Hva med å spørre kan du sette på kaffe, kan du åpne vinduet, orker du å vaske gulvet, gidder du å hente ett glass vann til meg, kan du ta med ditt og datt osv??? Er dette ikke noe man lærer som barn? Jeg gjorde det, og mine barn lærer det.. Anonymkode: 3ab55...2de Hvem i all verden i vennekretsen din er det som kommanderer deg til å vaske gulvet når du er der på besøk!?? Jeg har aldri noensinne opplevd å bli bedt om å vaske gulvet hjemme hos noen andre, uansett tonefall og spørremetode.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 13 minutter siden, Million skrev: Hvem i all verden i vennekretsen din er det som kommanderer deg til å vaske gulvet når du er der på besøk!?? Jeg har aldri noensinne opplevd å bli bedt om å vaske gulvet hjemme hos noen andre, uansett tonefall og spørremetode. det kom kanskje ut litt feil.. men dette var ment til kollegaer Anonymkode: 3ab55...2de
Million Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: det kom kanskje ut litt feil.. men dette var ment til kollegaer Anonymkode: 3ab55...2de Enda verre. Eller mener du på jobb? Vaske gulvet på jobb? Ikke hjemme hos dem?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, Million skrev: Enda verre. Eller mener du på jobb? Vaske gulvet på jobb? Ikke hjemme hos dem? På jobb ja. Det er mange som vasker sine egne lokaler Anonymkode: 11863...a41
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 Så deilig at noen tok opp dette! Jeg har irritert meg grønn over det samme! Mest på jobb, men merker det også i andre sammenhenger også. Hører «Jeg skal ha kvittering!» «Jeg skal ha pose!» på butikken. Og «du MÅ ditten og datten». Hva med å si «kan du..» eller «fint om du..» Jeg MÅ da absolutt ingen ting! Etter hva jeg opplever kommer dette mye fra de middelaldrene og eldre. Sjeldent jeg hører sånt fra barn eller folk i 30åra. Skjønner jo at det som oftest ikke menes frekt, men likevel får det ut alle pigger hos meg.. Aah..så deilig å endelig få den fruatrasjonen ut Anonymkode: 055d9...ddf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så deilig at noen tok opp dette! Jeg har irritert meg grønn over det samme! Mest på jobb, men merker det også i andre sammenhenger også. Hører «Jeg skal ha kvittering!» «Jeg skal ha pose!» på butikken. Og «du MÅ ditten og datten». Hva med å si «kan du..» eller «fint om du..» Jeg MÅ da absolutt ingen ting! Etter hva jeg opplever kommer dette mye fra de middelaldrene og eldre. Sjeldent jeg hører sånt fra barn eller folk i 30åra. Skjønner jo at det som oftest ikke menes frekt, men likevel får det ut alle pigger hos meg.. Aah..så deilig å endelig få den fruatrasjonen ut Anonymkode: 055d9...ddf Ja, enig!! Det kommer mest fra de mellom 45-60 😡😡😡 Anonymkode: 3ab55...2de
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #14 Skrevet 10. februar 2018 På 9.2.2018 den 23.10, AnonymBruker skrev: Ja, enig!! Det kommer mest fra de mellom 45-60 😡😡😡 Anonymkode: 3ab55...2de Ja og så sier det barn no tildags... 😂 Anonymkode: af221...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå