Lilan Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Hei alle sammen! I vinter fant gyn. en cyste på ene eggstokken min.Eg hadde tatt kontakt med fastlege pga uteblitt graviditet, som henviste meg til gyn.undersøkingen. Nå har eg operert ut cysten, å fekk beskjed om at ene eggleder var tett og den andre var heller ikkje så bra, så fekk beskjed om at om eg ønsket barn, så måtte eg ta kontakt med Haugesund sjukehus, pga eg må nok ganske søke om prøverør, mente legen som opererte meg. No sitter eg her å lurer litt, er det fastlege eller gyn. eg må kontakte for å sende søknad, og er det noen som vet ca behandlingstid på søknad? Er det flere med tette eggledere som har fått gått resultat i hgs? Har mange tanker å spm, men får begynne i ene enden, å det er vell med søknad. Kan nevne at samboer har 2 barn fra før.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Jeg går til utredning hos gynekolog i Oslo - etter henvisning fra lege. Hun har sagt det samme angående tette eggledere(som jeg ikke har fått utredet): at dersom de er tette, så er IVF neste steg uansett for oss. Det har noe å gjøre med at IVF har vist seg å være beste løsning når man har tette eggledere. Behandlingstiden kan du finne på helsenorge.no, men det beste er å ringe haugesund direkte i tilfelle listene ikke er helt oppdatert eller "realistiske". Anonymkode: c02fc...e2d
Lilan Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2018 Takk for at du svarer. Har vert inne på helsenorge, men da sto ingenting om ventetid der, kun eit ?, men kan sikkert få svar på det om søknad blir sendt inn og eg ringer til dei ja :-)
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #4 Skrevet 8. februar 2018 Hos oss var det gynekologen som henviste oss til IVF. Hvis det ikke er noe mer som er galt enn tette eggledere så pleier det å være gode resultater på IVF. Jeg vet dessverre ikke noe om ventetiden på Haukeland. Lykke til ihvertfall. Anonymkode: 62ceb...14b
Kikki87 Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 Her var det også Gynokologen som hendviste til IVF🙂
Lilan Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2018 Ok, da får eg ta kontakt med han når eg har komt meg litt her.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 Jeg hadde tette eggledere og fertilitetslegen (privat) insisterte på å bare kjøre på m ivf uten å vite hvorvidt det forelå hydrosalpinx (giftig for embryo) eller ei. Fikk beskjed om at bare ene egglederen var tett og at den andre var uten anmerkning. Fikk kranglet meg til operasjon og da fant de store forandringer på begge sider med sammenbolsninger til buk og endetsrm mm. Så ikke ut. Egglederen legen anså som frisk basert på HSG var verst. Ivf koster både penger, men også mental og fysisk energi. Så vær obs og vurder operasjon. Ikke la det gå 3 runder eller mer før du lar deg operere hvis det er det som skal til. og husk: dere kan ta ut egg og befrukte mens du venter på operasjon. Også noe fertilitetssenteret Oslo fortalte meg ikke var lov.... men det er det. Så dere kan legge embry i fryseren mens dere venter på op. Anonymkode: d9798...802
Lilan Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2018 Ok, har nettop vert inne å operert, var masse samenvoksinger her også, så no må det bare gro.
Lerkeliten Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 Min gyn sa jeg måtte ta det gjennom fastlegen. Fortalte fastlegen hva gyn hadd sagt/sett og han sendte henvisning til Haugesund Vi fikk brevi posten en stund etter (usikker på hvor lang tid det tok, fikk vel brevet på sensommeren), og fikk time på sjukehuset i november Vi måtte utsette timen til desember (har skrevet litt i dagboka mi..), men startet raskt opp etter det Jeg har ikke erfaring med tette eggledere. Her er det pcos+ sædkvalitet. Uttak og innsett neste uke 👍🏻
Lilan Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2018 Da må dere ha lykke til, heier på dere 🍼
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #13 Skrevet 9. februar 2018 På 8.2.2018 den 15.24, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tette eggledere og fertilitetslegen (privat) insisterte på å bare kjøre på m ivf uten å vite hvorvidt det forelå hydrosalpinx (giftig for embryo) eller ei. Fikk beskjed om at bare ene egglederen var tett og at den andre var uten anmerkning. Fikk kranglet meg til operasjon og da fant de store forandringer på begge sider med sammenbolsninger til buk og endetsrm mm. Så ikke ut. Egglederen legen anså som frisk basert på HSG var verst. Ivf koster både penger, men også mental og fysisk energi. Så vær obs og vurder operasjon. Ikke la det gå 3 runder eller mer før du lar deg operere hvis det er det som skal til. og husk: dere kan ta ut egg og befrukte mens du venter på operasjon. Også noe fertilitetssenteret Oslo fortalte meg ikke var lov.... men det er det. Så dere kan legge embry i fryseren mens dere venter på op. Anonymkode: d9798...802 Sidespor: Har du negative erfaringer med Fertilitetssenteret i Oslo - eller misforstod jeg deg? Spør bare fordi jeg vurderer dem snart. Anonymkode: c02fc...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå