AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #1 Skrevet 8. februar 2018 Jeg forsøker å slanke meg og vil ned fra 85kg til 65kg. Men jeg trenger litt nye klær, men jeg vil ikke kjøpe klær som raskt kan bli for store eller stygge om jeg går ned. Hvilke klær er ok å kjøpe og som kan passe senere? Dumt å kaste bort penger på klær som blir for store om f.eks 2-3mnd. Anonymkode: 2a703...12d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #2 Skrevet 8. februar 2018 Er du absolutt nødt til å kjøpe nye klær? Da ville jeg i såfall godt for omslagstopper, cardiganger med knytting, o.l., som du bare kan stramme inn etterhvert som du går ned i vekt. Ellers ting med god stretch i. Anonymkode: 0c9e4...0f5 1
Kladd Skrevet 8. februar 2018 #3 Skrevet 8. februar 2018 Mange gensere og skjorter er jo fine om de er litt oversized, så kjøp de passe nå også blir de romslige etter hvert. Ellers så er det vel lurt å gå for kjoler (ikke tett fasongsydde) eller skjørt med stretch og strømpebukse i stedetfor jeans. Om kjolene blir for formløse etter hvert, så ta et belte i livet. Uansett er det vel ikke voldsomme mengder klær du behøver for 2-3 måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Jeg trengte et par jeans og jeg letet bare på tilbudshyllen. Fant en highwaist til 100kr. Gjør ikke noe om den blir for stor om noen mnd da Anonymkode: 82122...086
Hjärtat Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Tenk over hva du faktisk trenger. Det er i utgangspunktet ikke så mye. Du har fått gode tips til hva du kan kjøpe over her. Mitt tips er å overveie om du virkelig trenger nye klær. Jeg har gått ned 50 kilo over to år, og har i den perioden klart meg med ganske få plagg, og i perioder gått med klær som ikke sitter som et skudd, for ellers hadde denne vektnedgangen blitt himla dyr.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 På 8.2.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev: Jeg forsøker å slanke meg og vil ned fra 85kg til 65kg. Men jeg trenger litt nye klær, men jeg vil ikke kjøpe klær som raskt kan bli for store eller stygge om jeg går ned. Hvilke klær er ok å kjøpe og som kan passe senere? Dumt å kaste bort penger på klær som blir for store om f.eks 2-3mnd. Anonymkode: 2a703...12d Gå på Fretex og andre bruktbutikker og se hva de har. det gjorde jeg når jeg gikk mye ned i vekt. Mye å finne der, og da trenger du ikke være så nøye på størrelsen heller. Greit i denne perioden når du går ned i vekt. Anonymkode: 46057...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 Skjørt, strømpebukser og hverdagskjoler! Et par jeans og et par finere bukser. Enkle topper som også kan se bra ut selv om de blir litt store, cardigans. HM har jo salg ca hele tiden, jeg hadde heller valgt litt lavere kvalitet i akkurat denne perioden. Hadde også sjekka Finn og salgsgrupper på Facebook for klespakker, alt kan vaskes og brukes om igjen. Kan jo selge det du har som har blitt for stort for å få inn noen kroner til nye klær Anonymkode: a6b96...602
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 Dere som holder på å gå ned i vekt (eller nylig har gått ned), når tør/turte dere å kjøpe nye klær? Er dere ikke redde for å gå litt opp igjen? Anonymkode: a7b2e...593
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere som holder på å gå ned i vekt (eller nylig har gått ned), når tør/turte dere å kjøpe nye klær? Er dere ikke redde for å gå litt opp igjen? Anonymkode: a7b2e...593 Jeg shoppet mye da jeg gikk ned i vekt (totalt 13 kg, er 165 cm høy, så 13 kg vises ganske godt på min kropp), det var min beste belønning underveis og min største motivasjon til å holde vekten etter hvert. Det hører med til historien at jeg gikk opp noen kg etter å ha vært ferdig med vektnedgangen. Ikke så mye at klærne absolutt ikke passet, men nok til at jeg ikke følte meg like fin i de som ved idealvekt. Nok en gang en god motivasjon for å gå ned igjen. Per nå har jeg holdt idealvekten min i to år. Når det gjelder spørsmålet til TS så måtte jeg også handle klær rett før/i starten av vektnedgangen da jeg begynte i en ny jobb som ikke hadde uniform i motsetning til min forrige jobb. Plagg jeg kjøpte og som jeg fortsatt kunne bruke etter å ha gått ned: - Kjoler og skjørt med strikk i livet - Cardigans (gjerne de som skal være litt store og lange) - Basic t-skjorter fremfor gensere - Jeans med høyt liv og baggy/straight cut (mom jeans) kan fortsatt brukes etter nedgang med belter. - Andre bukser (f.eks. "dressbukser") med strikk i livet Plagg som jeg har måttet kaste/gi bort etter vektnedgangen: - Skinny jeans, ser bare rare ut når de har blitt for store - Gensere i A-form (kjøpte jeg mye av da jeg hadde mage å skjule, nå får de meg bare til å se unødvendig stor ut) Anonymkode: 23df8...0e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå