Gå til innhold

Han spør det samme om og om igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller rettere sagt ; vi. Vi har ikke mulighet til å se hverandre særlig mye. Men kontakt blir holdt på nett. Jeg er usikker på om han føler det samme, men fantastisk nok kan jeg ha følelser uten å fysisk se personen i real life over tid. Jeg traff ham for første gang forrige uke på over et år. Jeg vet ikke om dette er mulig for en mann. Det store problemet mitt er at jeg aldri klarer å føre samtalen videre. Klarte det ikke da jeg traff ham heller. Han starter alltid med "hei" og så spør en av oss "hvordan har du det!"  "hva gjør du". Dette har han gjort siden jeg traff ham fleste gang. Jeg tenker da at han kanskje føler noe siden han gidder å føre en slik "kjedelig"  samtale med meg så mye? Jeg er 26 og han 28. Og ser jeg han tør jeg ikke gå bort i frukt for at han ikke skal se meg eller det skal bli kleint siden jeg ikke vet hva jeg skal si........ :/ 

Jeg får alltid dette anstrengte forholdet med folk jeg liker. Jeg hadde det slik med en tidligere forelskelse og. Men når den ble borte hadde vi kjemi som bare det.. 

Anonymkode: 2f0b1...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller rettere sagt ; vi. Vi har ikke mulighet til å se hverandre særlig mye. Men kontakt blir holdt på nett. Jeg er usikker på om han føler det samme, men fantastisk nok kan jeg ha følelser uten å fysisk se personen i real life over tid. Jeg traff ham for første gang forrige uke på over et år. Jeg vet ikke om dette er mulig for en mann. Det store problemet mitt er at jeg aldri klarer å føre samtalen videre. Klarte det ikke da jeg traff ham heller. Han starter alltid med "hei" og så spør en av oss "hvordan har du det!"  "hva gjør du". Dette har han gjort siden jeg traff ham fleste gang. Jeg tenker da at han kanskje føler noe siden han gidder å føre en slik "kjedelig"  samtale med meg så mye? Jeg er 26 og han 28. Og ser jeg han tør jeg ikke gå bort i frukt for at han ikke skal se meg eller det skal bli kleint siden jeg ikke vet hva jeg skal si........ :/ 

Jeg får alltid dette anstrengte forholdet med folk jeg liker. Jeg hadde det slik med en tidligere forelskelse og. Men når den ble borte hadde vi kjemi som bare det.. 

Problemet er at du ikke blir kjent med han om du ikke stiller han noen andre spørsmål enn "hvordan har du det?" og "hva gjør du?". Om dette er all kommunikasjonen dere har, og ikke sees oftere enn en gang i året, så kan du være ganske trygg på at dere ikke er eksklusive i hvert fall. I verste fall kan du jo google spørsmål man kan stille for å bli bedre kjent. 

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, DonaldDuck skrev:

Problemet er at du ikke blir kjent med han om du ikke stiller han noen andre spørsmål enn "hvordan har du det?" og "hva gjør du?". Om dette er all kommunikasjonen dere har, og ikke sees oftere enn en gang i året, så kan du være ganske trygg på at dere ikke er eksklusive i hvert fall. I verste fall kan du jo google spørsmål man kan stille for å bli bedre kjent. 

Er ikke eksklusiv å være sammen og alle vet det?  Det bet jeg da at vi ikke er. Eller har jeg misforstått ordet eksklusiv? Kan du ha noen tanker om hvorfor han alltid stiller disse spørsmålene?  Eller holder det slik? 

Skrevet

Jeg tenker det går fint an å bli forelsket i noen og opprettholde et forhold med noen over nettet, selv om dere ikke kan ses så ofte. Men det krever innsats fra begge parter. Dere må kunne snakke om dypere ting enn hva dere gjør hver dag. Jeg var i en liknende situasjon for en tid tilbake, og det forholdet stoppet opp fordi han ikke ville snakke om dypere ting over nettet. Han ville gjøre det in real life, og det forstår jeg godt, men det er åpenbart ikke så lett hvis man aldri ses. Si til han at du vil snakke om lytt dypere ting og bli bedre kjent med han. 

Anonymkode: f4fad...cce

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke eksklusiv å være sammen og alle vet det?  Det bet jeg da at vi ikke er. Eller har jeg misforstått ordet eksklusiv? Kan du ha noen tanker om hvorfor han alltid stiller disse spørsmålene?  Eller holder det slik? 

Man kan være eksklusiv med noen man dater også, uten at det er være sammen med noen, eller at alle nødvendigvis vet det. Mange velger (naturlig nok) å date eksklusivt, før man blir et eventuelt par, bare for å se hva det kan føre til, uten at man har fler man har kontakt med, som man gjerne har når man ikke dater noen fast. 

Anonymkode: 400a4...ba2

• Liker 1
Skrevet

Hva med å heller finne på noe å gjøre sammen? Så blir det ikke så intervjuaktig. Lag mat, dra å tren, eller hva som helst.

Anonymkode: 05279...0bd

Skrevet

"Hvordan går det?" er da helt normalt å si når man møter noen, uansett hvor lenge siden det er man har sett hverandre. Hvis svaret jeg fikk hadde vært det samme hver gang, da hadde jeg nok lurt litt. Det er bare ment som en innledning, og hvis noen spør deg om det, har du jo muligheten til å styre samtalen hvor du vil. "Går bra, men det er veldig travelt på jobb om dagen." "Ikke så bra, bestemor gikk bort i forrige uke, og nå er onkel syk også." "Fint, hvordan går det med deg?"

Og hvis det er du som spør og han som svarer, kan du komme med noen oppfølgingsspørsmål. Ikke vent for lenge med å ta initiativ, da kan han bli tatt:)

Anonymkode: 1adcc...555

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hvordan går det?" er da helt normalt å si når man møter noen, uansett hvor lenge siden det er man har sett hverandre. Hvis svaret jeg fikk hadde vært det samme hver gang, da hadde jeg nok lurt litt. Det er bare ment som en innledning, og hvis noen spør deg om det, har du jo muligheten til å styre samtalen hvor du vil. "Går bra, men det er veldig travelt på jobb om dagen." "Ikke så bra, bestemor gikk bort i forrige uke, og nå er onkel syk også." "Fint, hvordan går det med deg?"

Og hvis det er du som spør og han som svarer, kan du komme med noen oppfølgingsspørsmål. Ikke vent for lenge med å ta initiativ, da kan han bli tatt:)

Anonymkode: 1adcc...555

Det er begge som spør. Han kan starte med "hei" og skriver jeg hei tilbake så spør han. For å virke mer intressert enn jeg har gjort har jeg svart med "hei, hvordan går det". Da svarer han alltid det samme. Så stiller han samme spørsmålet igjen, bare annerledes formulert. "Alt er bra?" :P så svarer jeg at ja det er det. Så spør jeg tilbake, og han svarer at det wr bra. Men det er bare slik. Må liksom ha noe å snakke om ellers. 

Skrevet

Hvorfor fortsette spørrerunden, når det ender i en blindgate sånn? Begynn heller å fortelle om hva du har gjort i dag, med hvem, hva, og hvor, hva du lagde til middag, hva du ser på tv, etc. Plutselig har dere funnet et samtaleemne, eller det sporer dere inn på noe nytt. 

En av dere må bare begynne å dele, og siden du skriver her, så blir det din oppgave.  Hvis han ikke kommer med noe oppfølgingsspørsmål, eller har noe interessant/uinteressant å fortelle selv, så bør du finne deg en morsommere type.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, B.Wooster skrev:

Hvorfor fortsette spørrerunden, når det ender i en blindgate sånn? Begynn heller å fortelle om hva du har gjort i dag, med hvem, hva, og hvor, hva du lagde til middag, hva du ser på tv, etc. Plutselig har dere funnet et samtaleemne, eller det sporer dere inn på noe nytt. 

En av dere må bare begynne å dele, og siden du skriver her, så blir det din oppgave.  Hvis han ikke kommer med noe oppfølgingsspørsmål, eller har noe interessant/uinteressant å fortelle selv, så bør du finne deg en morsommere type.

Han er ikke en kjedelig og taus type. Dette er det jeg som har slitt med! Han er en sosial type. Saken er at jeg var så negativ da jeg hadde hans fulle interesse. Og jeg ville skjule meg mest mulig og bare fremstille meg som hva jeg var over internett. Angrer. Men jeg øver meg i tillegg på andre. Jeg har fått det bedre sosialt. 

Jeg vet ikke, men jeg har alltid vært livredd for å virke for intressert, men har 100% ærlige bekjente som jeg kan spørre for de pynter ikke på ting, og de sier at jeg er en slik type som gir mindre enn jeg selv tror. Når jeg tror selv jeg viser interesse så viser jeg visst bare litt.. og jeg er livredd for å bli pågående. 

Han er en sosial type. Jeg føler jeg har driti meg ut. Løyet for meg selv. Jeg har lært, men føler at en god venn er tapt. Hender seg jeg ser han. Men en av oss er alltid opptatt med å snakke med andre mennesker, slik at hvis jeg har noen jeg må stå og høre på så kan han være ledig, tilfeldigvis se bort på meg men gå videre. Og når jeg er ledig så står han og prater med noen og da tør jeg ihvertfal ikke å gå bort. Redd for at jeg ikke skal finne på noe å si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...