Gå til innhold

Legge duk i klor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en meget velbrukt duk, jeg husker ikke lenger når jeg kjøpte den, ingen dyr sak.

Vaskelappen er long gone, og med utallige middager så jeg sist jeg strøk den at den kanskje har gjort tjenesten sin, det er sjokolade, rødvin, saus osv på den, til og med bittelitt farge etter stearin :ler: men en venninne sa legg den i klor! Den er ikke helt kritthvit, så jeg vet ikke helt om det går? Kjennes ut som om det er bare ren bomull, ingen blanding, og siden den ikke er kritthvit tenker jeg at den kanskje ikke er bleket fra frø? Vet ikke hvor hvit bomull er før den eventuelt farges?

Skulle likt å vite dersom jeg kan legge den i klor, hvordan jeg gjør det. Hvor mye klor ift vann, hvor lenge skal duken ligge osv. Kaldt vann, varmt vann? Vaske vanlig i maskin etterpå? Noen som vet?

Anonymkode: 753ec...632

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil den ikke bli skjoldete når den ikke er helt hvit i utgangspunktet?  

Om du har badekar eller en stor stamp ville jeg blandet klorin slik det står på flasken for bleking. Antar det står noe der? Aner ikke noe om kaldt eller varmt vann. Stort kar for å få jevn bleking. 

Eller du finner ved å google. Om du ikke er redd for duken er det vel bare å prøve?  

Skyll godt etter kloring og vask den som vanlig i vaskemaskin. 

Jeg ville heller lagt den i Vanish for å få bort flekkene. 

Anonymkode: ec881...a4d

Skrevet

Klor skal ikke blandes i varmt vann. Alltid i kaldt vann.

Anonymkode: dae4e...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...