enhna Skrevet 10. februar 2005 #1 Del Skrevet 10. februar 2005 Er det meningen at hunden/valpen skal spise sitt eget oppkast? Har nemlig hørt dette, men synes det høres litt rart ut, det er jo tross alt en grunn til at den kastet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #2 Del Skrevet 10. februar 2005 Det kommer vel an på hvorfor hunden kaster opp? Jeg antar at dersom en hund kaster opp fordi den har spist for fort og maten derfor er ufordøyd, da er det greit at den spiser opp oppkastet. Dersom hunden kaster opp fordi den har fått noe i seg som den ikke tåler, eller fordi den er syk, så bør den ikke spise dette. Hva en hund mener om mine meninger om dette, ja det må gudene vite. Når min hund kaster opp, og jeg ser dette, så får den ikke spise sitt eget oppkast. Men vi har også hatt en hund som til tider spiste altfor fort og maten kom derfor opp i store biter. Da var det naturlig at vi lot den spise opp denne ufordøyde maten. Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. februar 2005 #3 Del Skrevet 13. februar 2005 Jepp det gjør de! Jeg pleier ikke å la nemi få lov... synes det er meget ekkelt :-? *litt prippen der* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 13. februar 2005 #4 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg har ikke tillat det på min hund. En annen ting, har nå fått erfare at hunder kan ha omgangssyke. Flere av mine venninners hunder har kastet opp i 2 dagers tid (de bor heldigvis et stykke unna). Veterinæren sa det var omgangssyke. tihi. Stakars vovsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 13. februar 2005 Valpen min hadde omgangssyke for et par uker siden, og da spiste den ikke sitt eget oppkast etterpå. Men om han har kastet opp utenom har han spist det. Merkelige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. februar 2005 #6 Del Skrevet 13. februar 2005 dette stammer fra da hundene var ville. da pleide moren og gå fra valpene for å finne mat, og når hun fant mat, spiste hun det, løp tilbake til valpene og kastet det opp igjen så valpene kunne spise... fantastisk måte å gjøre det på... :-? urk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 13. februar 2005 #7 Del Skrevet 13. februar 2005 Bikkja mi gjør det ikke. Men da de var valper og hans to søstre fikk hver sin kjøttkake, spydde den ene opp kjøttkaka nesten hel (den slukte den kjapt, for å ikke risikere at den andre tok den), og da spiste den andre opp den oppspydde kjøttkaka! Utrolig festlig (men det kan jo ikke regnes som spying da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå