Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som  allerede har gått ned flere kilo, hva spiser dere f. eksempel til frokost, på jobb og middag/ kvelds? kjekt med tips=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til frokost spiser jeg vanligvis to knekkebrød med pålegg, et lite (100 gram) glass melk, frukt, rå grønnsak. Til lunsj spiser jeg enten det samme, men andre typer knekkebrød, pålegg, frukt og grønnsak, eller pumpernickel, eller pitabrød, eller grøt med smørøye, eller har frukt og melk i form av smoothie, eller omelett, eller salat med feks lobnobs og risnudler, eller jasminris, bananskiver og peanøtter. Til middag spiser jeg suppe eller gryterett to dager i uka, og hvitt kjøtt, fisk og rødt kjøtt en dag i uka hver, med tilbehør jeg synes passer til - potet, potetmos, søtpotetmos, ris, hvetenudler, byggryn, frosne erter eller bønner, ovnsbakt rosenkål eller pastinakk, kålrotstaver, agurksalat - en gang i uka enten pannekaker med søtt fyll, eller pizza eller cheese on toast, og en gang noe som enten ikke passer inn i en kategori, eller ferdigrett/takeaway, eller en ny oppskrift. Jeg liker å tro at jeg spiser hva som helst, men sannheten er nok heller at jeg liker å tenke på å prøve nye ting, og aller mest foretrekker det jeg allerede vet at jeg liker.

Jeg har gått ned 25 kilo og har tenkt å holde meg der.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser en porsjon havregrøt med 1/2boks cottage cheese som jeg rører oppi + en banan også strør jeg over 1dl müsli.

lunsj blir ofte en salat med forskjellig ting som tomat,paprika, søtpotet,pasta,kylling og kikerter + et stort rundstykke med smør og ost og en banan eller yoghurt

mellommåltid før trening er en skål med yoghurt og 1dl müsli og et oppskåret eple 

middag er en normal porsjon sunn kost, fisk/kjøtt,2-3poteter,1/2pose Boil in bag ris, grønnsaker 

kveldsmat er det samme som frokost 

i helgene koser jeg meg litt ekstra med litt sjokolade,kaker,dessert,vin til mat

jeg trener 90min daglig,kondisjonstrening. løping,ski,spinning 

Anonymkode: 155d7...e32

• Liker 1
Skrevet

Frokost: Joghurt naturell med solsikkefrø og linfrø eller hjemmebakt lavkarbobrød med makrell/ost el

Lunsj: middagstrester, hjemmebakte sunne muffins eller brød.

Middag: fisk m grsaker, kjøtt med grsaker, vegetariske gryteretter, linser, bønner, styrer unna poteter og ris/pasta.

Anonymkode: d1fc3...b30

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det jeg har lyst på, men nå skal det sies at det jeg har lyst på i dag er både mindre porsjoner og mye sunnere enn det var for 5 år siden. 

Feks torsdag var slik: 

frokost: en brødskive med smør og 2 egg

lunsj: granola med proteinrik drikkeyoghurt og honning

før trening: mer granola med proteinrik drikkeyoghurt og honning 

middag: et pitabrød med kylling, agurk, hjemmelaget dressing av gresk yoghurt, agurk og løk + en porsjon til uten pitabrødet 

kvelds: en brødskive med ost og smør

Nå skal det sies at jeg bor i et annet land, og en brødskive her er som to hjemme 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...