Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann i slutten av 20-årene som bor hjemme hos sine foreldre. Har full jobb og grei inntekt. Betaler ingenting, hverken for å bo eller for mat. Får klærne vasket og middagen servert hver dag. Mor argumenter med at hun er uføretrygdet, dvs, har mye fritid og derfor tar seg av all klesvask/husarbeid/matlaging. Yngre søsken er forlenget flyttet ut. Kan man bli selvstendig av å leve sånn? 

Anonymkode: 698e5...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Catalina Culès skrev:

:hoho: Good one.

?

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg tenker at folk burde ha flyttet hjemmefra om de har mulighet innen de er 21.

Skrevet

Tenker at det har vel ingen noe med???

Anonymkode: 71e2b...06e

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Du spør om man blir selvstendig av å leve sånn. 

Syns bare det var et morsomt spørsmål, for det sier seg jo selv at man ikke blir selvstendig av å leve slik ;)

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann i slutten av 20-årene som bor hjemme hos sine foreldre. Har full jobb og grei inntekt. Betaler ingenting, hverken for å bo eller for mat. Får klærne vasket og middagen servert hver dag. Mor argumenter med at hun er uføretrygdet, dvs, har mye fritid og derfor tar seg av all klesvask/husarbeid/matlaging. Yngre søsken er forlenget flyttet ut. Kan man bli selvstendig av å leve sånn? 

Det er jo ikke sånn man blir selvstendig. Hadde fyren bodd hjemme for å hjelpe sine foreldre, så hadde saken stilt seg annerledes.

• Liker 2
Skrevet

Historisk sett har ikke menn gjort disse tingene særlig lenge. Så ..

Anonymkode: b14a8...8f6

Skrevet

Min bror er prikk lik. Han er 30 år neste år og bor fortsatt hjemme, men heldigvis flytter han ut neste måned etter at mor og far har kjøpt leilighet som skal leies ut til han og han skal betale de en viss sum hver måned. Målet er at han skal nedbetale lånet for leiligheten når han får råd til det. Han eier ikke økonomisk sans, men har fast jobb. Vi alle de yngre søskene har flyttet ut for leeengst.

Anonymkode: e48d2...9aa

• Liker 1
Skrevet

Gjør ungdommen en stor bjørnetjeneste.

Anonymkode: ede47...c57

Skrevet

Sønnen til et vennepar av foreldrene mine er 32 og har aldri bodd hjemmefra, bortsett fra da han var i militæret.  Moren jobber deltid og sørger for det meste av husarbeid, men hun må faktisk ta en del av "skylda" for at det har blitt sånn, siden hun er svært sparsom og nekter sønnen å vaske eget tøy, vaske sin del av huset osv. pga at hun mener at han sløser med både vann og vaskemidler.  Hun har også veldig sterke meninger om mat og tar derfor styringen over det også.  

Fyren har i løpet av årene han har bodd hjemme heldigvis hatt vett til å spare seg opp en betydelig egenkapital og er nå i ferd med å bevege seg ut på boligmarkedet og skaffe seg en egen bolig.

Anonymkode: 1898d...2e5

Skrevet

Jeg tenker at det er dysfunksjonelt, og at det det er alvorlig feil på en mann som av fri vilje velger å bo sammen med mamma når han er halvveis til seksti. 

Synes også synd på kvinnen, hvis kommer til å måtte ta over mamma-rollen dersom han skulle slumpe til å treffe/hente/kjøpe noen. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen må finne på å flytte sammen med en sånn i hvert fall, de kommer til å ende opp med å gjøre absolutt alt selv om han kanskje lover at han skal ta i et tak han og

Anonymkode: c7511...52a

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen må finne på å flytte sammen med en sånn i hvert fall, de kommer til å ende opp med å gjøre absolutt alt selv om han kanskje lover at han skal ta i et tak han og

Anonymkode: c7511...52a

Helt enig med denne. Og tror de fleste kvinner styrer unna denne mannen.

Jeg er selv ufør, og enslig mor til 2 tenåringer. De gjør begge husarbeid, lager middag iblant. For de skal da bli selvstendige mennesker som skal klare seg selv. Er jo utrolig glad i barna mine, og trist den dagen de flytter ut. Men de får ikke bo her til de er 30 år. De skal ut i starten av 20 årene. De kan få komme tilbake og bo her noen måneder, hvis de går gjennom samlivsbrudd eller lignende.

Anonymkode: a4921...538

Skrevet

Tja, jeg ville nok ikke umiddelbart tenkt at dette var en optimal måte å behandle sine voksne barn på, men jeg kjenner to menn som har levd slik som begge har blitt høyst oppegående og velfungerende menn med god jobb, hus og familie. Så svaret på spørsmålet ditt er "ja, det kan man", men personlig ville jeg likevel ikke gjort det samme med barna mine.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ihvertfall at jeg med sikkerhet ville styrt unna en sånn mann, til tross for at det sikkert finnes mange eksempler på at det finnes menn som har blitt selvstendige av å leve sånn.... jeg hadde ikke tatt sjansen på å bli en mammafigur for en mann. 

Skrevet

Hvorvidt man hadde valgt en slik mann kommer vel an på hvilken situasjon han befinner seg når man treffer ham. Jeg hadde aldri valgt en voksen mann med jobb som bor hjemme og får moren sin til å gjøre alt for seg, men om jeg hadde møtt ham fem år senere og han nå bodde i egen leilighet og var en intelligent, hyggelig og velfungerende mann hadde fortiden hans vært uvesentlig. 

Skrevet

Dette er vel en situasjon man eventuelt blir selvstendig på tross av heller enn på grunn av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...