Gå til innhold

Bivirkninger av Prozac?

Champagne

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva bivirkningene av Prozac er? Så på sex og singelliv og lurer på om det stemmer at sexlysten forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på Fontex (som visstnok skal være det som i USA kalles prozac) i et halvt år. Sexlysen ble ikke nedstatt her i alle fall :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg lurer er at jeg i sommer datet en fyr som var deprimert, om han gikk på noen medisiner vet jeg ikke men da han ikke fikk det til i senga (han kom aldri) begynnte jeg å tenke på det da jeg så sex og singelliv. Jeg har aldri opplevd det med gutter før, og han påsto at det aldri hadde skjedd han heller før (vi prøvde omtrent 10 ganger..). Synes bare det var litt rart at han aldri kom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv om det er lett å tro, er det langt fra obligatorisk for alle gutter å komme.

Noen gutter trenger lang tid på dette og rundt ti ganger var kanskje ikke nok for han.

Alle gutter er ikke slik at de kan tømme seg hvor som helst med hvem som helst, for noen krever det at de kjenner jenta svært godt og klarer å slappe tilstrekkelig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker antidepressiva nå, ikke prozac, men bivirkningene til alle disse preparatene ligner på hverandre.

Det jeg merker er at jeg må holde på lenger for å få utløsning. Lysten som sådan tror jeg ikke blir påvirka.

Nedsatt seksuallyst er et symptom på depressjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er lett å tro, er det langt fra obligatorisk for alle gutter å komme.

Noen gutter trenger lang tid på dette og rundt ti ganger var kanskje ikke nok for han.

Alle gutter er ikke slik at de kan tømme seg hvor som helst med hvem som helst, for noen krever det at de kjenner jenta svært godt og klarer å slappe tilstrekkelig av.

Joda, jeg er klar over det, men det er vel ikke så veldig vanlig? Nå har ikke jeg prøvd så veldig mange, men ingen av de andre har hatt akkurat det problemet. Eneste er hvis de er fulle, da tar det gjerne litt lengre tid har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker antidepressiva nå, ikke prozac, men bivirkningene til alle disse preparatene ligner på hverandre.

Det jeg merker er at jeg må holde på lenger for å få utløsning. Lysten som sådan tror jeg ikke blir påvirka.

Nedsatt seksuallyst er et symptom på depressjon.

Med andre ord kan det være en årsak til at han ikke kom? Jeg prøvde å spørre han om det var noe jeg kunne gjøre, men fikk aldri noe svar. Bare at han var så trøtt og ikke orket mer, og en gang faket han det. Akkurat som om jeg ikke skulle merke det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord kan det være en årsak til at han ikke kom?

Ja, medisinen kan være medvirkende årsak til at han ikke fikk utløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin20

Prozac reduserer stort sett ikke sexlysten, men hos menn skjer det ofte at ejakulasjonen blir forsinket, som du nevner. I hvor stor grad, er individuelt. Personlig krever det kanskje 30-40 prosent "stimulanse" før jeg kommer. Det er veldig sannsynlig at Prozac var skyld i at kjæresten din ikke kom, så ikke tro at det er din skyld. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prozac reduserer stort sett ikke sexlysten' date=' men hos menn skjer det ofte at ejakulasjonen blir forsinket, som du nevner. I hvor stor grad, er individuelt. Personlig krever det kanskje 30-40 prosent "stimulanse" før jeg kommer. Det er veldig sannsynlig at Prozac var skyld i at kjæresten din ikke kom, så ikke tro at det er din skyld. :wink:[/quote']

Godt å høre! Man føler seg jo litt ubrukelig når man får høre at "dette har aldri skjedd meg før"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin20

Vel, det er meget mulig at han ikke har vært klar over denne potensielle bivirkningen. Personlig er jeg egentlig fornøyd, da jeg før kunne ha en tendens til å vare litt for kort. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, jeg er klar over det, men det er vel ikke så veldig vanlig? Nå har ikke jeg prøvd så veldig mange, men ingen av de andre har hatt akkurat det problemet. Eneste er hvis de er fulle, da tar det gjerne litt lengre tid har jeg erfart.

Det er nok flere som har motsatt problem, altså problem med at det går for fort enn motsatt, men man må altså ikke automatisk gå på medisiner om man ikke kommer eller bruker veldig lang tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...