Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

JM sa noe til meg som har vært en enorm trøst de gangene babyen har vært hysterisk. "Tenk at det er akkurat på ditt bryst at hun har det best i hele verden".

Du kan ikke gjøre bedre enn ditt beste.

Babyen her begynte å smile ca på den alderen som babyen din er på nå, men hun var veldig sparsommelig med smilene. Plutselig kommer det! Ta det opp med helsesøster dersom du er bekymret, men utfra det du skriver høres det relativt normalt ut.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har en gutt på 14 uker. Han har også kolikk, men det begynner å roe seg nå. Da han var 7 uker, som jenta di er.. trodde jeg det skulle klikke fullstendig for meg. Kolikken var på det værste frem til uke 10, og jeg gråt nesten like mye som han.

Ikke forvent smil helt ennå. Livet hennes er ikke så lett nå, hun har ikke så mye å smile for. Det kommer! Ikke les så mye om utvikling osv :-)

Når sønnen min var 9 uker, smilte han for første gang. Jeg knakk sammen av lettelse.

Hun er ennå så liten. Hun elsker deg, men klarer ikke å vise det ennå.

Husk at du er flink, og du er den hun elsker høyest i hele verden :-)

Anonymkode: 29a45...36e

Herregud så gode dere er, og spesielt ditt svar fikk fram tårene både hos meg og svigermor når jeg leste det opp ❤️😭 tusen takk gode folk. Det har gått litt bedre i dag, i går var jeg bare så langt nede at jeg kom med en veldig dyster beskrivelse av tilværelsen. Men det hjelper så sinnsykt å lese at det er normalt. Jeg skal fortsette å overøse henne med kyss, klemmer og godord, så får smilet komme når det kommer.

Anonymkode: b1b72...ce4

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så gode dere er, og spesielt ditt svar fikk fram tårene både hos meg og svigermor når jeg leste det opp ❤️😭 tusen takk gode folk. Det har gått litt bedre i dag, i går var jeg bare så langt nede at jeg kom med en veldig dyster beskrivelse av tilværelsen. Men det hjelper så sinnsykt å lese at det er normalt. Jeg skal fortsette å overøse henne med kyss, klemmer og godord, så får smilet komme når det kommer.

Det høres ut som en bra plan! 💪🏻

Smilet kommer plutselig! 😊

Anonymkode: 29a45...36e

Skrevet

Babyen din er nok helt normal, bare med en tøffere start enn endel andre. Ser endel ber deg gå til legen. Tja sier jeg- ut i fra det du beskriver så er det jo ikke noe urovekkende med barnet ditt, du beskriver et barn med kolikk som enda er ny i verden. du har sikkert forsøkt mange av rådene en lege vil gi deg. Ved 3 månederskontrollen evaluerer helsesøstere evt lege om det er lite smil/blikkontakt. Det har ingenting for seg å begynne utredning fprdi et barn med kolikk ikke er selektiv/smiler ved 7 uker. Fordi det ikke er unormalt. Som en skrev til deg, stå i det, du er flink:) det blir bedre. 

Ps, barn smiler ofte ca 44- 45 uker etter innfangelse..  om du fødte litt tidlig kan du iallefall slappe av. 

Anonymkode: 83e98...46b

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Spiser du noe han ikke tåler? (Om du ammer) flere reagerer på melkeprodukter, sitrusfrukter, løk etc. Jeg førte aalt jeg spiste inn i skjema for å finne det som plaget babyen. (Dette betyr ikke at babyen er allergisk eller blir allergiker. Det er bare tarmsystemet som er umodent)

Osteopat og kiropraktor kan også hjelpe. Og å bære i bæresjal

Skrevet

Så godt å lese at det går bedre idag, og at du ikke er like langt nede som i går! Spedbarnstiden er tøff - og spesielt for de foreldrene som får lite søvn og mange ekstra bekymringer fordi babyen gråter mye i begynnelsen. Det er en tøff start på livet for babyen óg! 

Ser du får mange tips, jeg vil også nevne bæring. Kroppskontakt, hudkontakt og at babyen får kjenne hjertelyden din slik som i magen kan være veldig til hjelp. 

Og sier som flere her i tråden - babyen blir fulgt opp på helsestasjon, og der er det rom for å ta opp bekymring om du ønsker det. Men babyen din høres helt normal ut :-) 

Anonymkode: c1f84...b23

• Liker 1
Skrevet
På 8.2.2018 den 22.13, Mrs.Purdey skrev:

Spiser du noe han ikke tåler? (Om du ammer) flere reagerer på melkeprodukter, sitrusfrukter, løk etc. Jeg førte aalt jeg spiste inn i skjema for å finne det som plaget babyen. (Dette betyr ikke at babyen er allergisk eller blir allergiker. Det er bare tarmsystemet som er umodent)

Osteopat og kiropraktor kan også hjelpe. Og å bære i bæresjal

Hvor lenge holdt du deg unna en matvare for å se om det hadde effekt? Har kuttet ut løk i en periode samt melk i en annen, men ser ikke ut til å ha hatt særlig effekt. 

Ja, vi skal prøve kiropraktor til uka 🙏❤️

Skrevet
På 8.2.2018 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Babyen din er nok helt normal, bare med en tøffere start enn endel andre. Ser endel ber deg gå til legen. Tja sier jeg- ut i fra det du beskriver så er det jo ikke noe urovekkende med barnet ditt, du beskriver et barn med kolikk som enda er ny i verden. du har sikkert forsøkt mange av rådene en lege vil gi deg. Ved 3 månederskontrollen evaluerer helsesøstere evt lege om det er lite smil/blikkontakt. Det har ingenting for seg å begynne utredning fprdi et barn med kolikk ikke er selektiv/smiler ved 7 uker. Fordi det ikke er unormalt. Som en skrev til deg, stå i det, du er flink:) det blir bedre. 

Ps, barn smiler ofte ca 44- 45 uker etter innfangelse..  om du fødte litt tidlig kan du iallefall slappe av. 

Anonymkode: 83e98...46b

Takk ❤️ Ja innlegget mitt bar nok endel preg av frustrasjon og utmattelse- der er så slitsomt med kolikkbarn. (Og hun er født et par uker før termin). Men i forgårs smilte hun endelig sånn ordentlig- det var ikke noen tvil 😁 og i går fulgte hun opp med en rekke smil etter hverandre - FOR en lettelse!

• Liker 10
Skrevet
På 8.2.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev:

De "vet" ikke forskjell på det før de er 6 mnd. Selv om ungen din sover mest om natta, betyr ikke det at den vet forskjell. ;) Det betyr bare at den har en rytme på søvnen. 

Anonymkode: 28ab0...7a2

Jæsse navn, selv når man skriver i anførselstegn, så får man idiotforklart det en selv skrev. KG, ass. The land of besserwissers.

Anonymkode: fc9eb...69d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge holdt du deg unna en matvare for å se om det hadde effekt? Har kuttet ut løk i en periode samt melk i en annen, men ser ikke ut til å ha hatt særlig effekt. 

Husk at melk finnes i ALT!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder melkeallergi tar det noen uker før det har effekt å kutte ut av kosten. Og man må som nevnt være helt nazi, det er melk i de rareste ting.. tannpasta f.eks!

Anonymkode: e06b0...c6a

Skrevet

Det er beintøft å ha ansvar for et spedbarn. Føltes som en jobb. De krever og krever og gir ikke tilbake. Viktig at du kontakter helsestasjonen og prater om dette før du evnt utvikler en fødselsdepresjon. Første året er utrolig mye styr og man ofrer seg selv fullstendig. Men det blir bedre og det er verdt det.

Min baby hadde vognskrekk frem til 6 mnd og bodde i bæreselen. Hadde ikke greid meg uten den. Anbefaler bæretøy på det varmeste.

Anonymkode: 8d29a...c32

Skrevet

Så kjekt at babyen har begynt å smile! Det var nok en lettelse. Anbefsler å laste ned appen wonder weeks. Da får du ofte en slags forklaring på tunge perioder.

• Liker 1
Skrevet

Vår smilte ikke før han var over to måneder gammel(født 5 dager etter termin), og davar han sparsommelig med smilene 😂

Om han ikke fikl sove, swaddlet vi han og da sov han som en stein:) google swaddling om du vil. 

Anonymkode: ddb26...031

Skrevet
På 2/11/2018 den 6.01, AnonymBruker skrev:

Jæsse navn, selv når man skriver i anførselstegn, så får man idiotforklart det en selv skrev. KG, ass. The land of besserwissers.

Ja jæsse navn altså, skikkelig besserwisser fordi jeg forteller hvordan det faktisk er. :alice: 

Du fikk ikke forklart det du selv skrev. Kanskje du skal ta deg noen ekstra år på skolebenken? 
Så kanskje du klarer å lese hva du selv skrev. 

Anonymkode: 28ab0...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...