AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Blir 25, fullfører nå en master i noe jeg liker godt, og er nærmest sikret jobb etter endt utdanning. Mange av vennene mine er i ferd med å bli ferdig med utdanning, eller er allerede i jobb. Men hele livet har jeg vært interessert i noe som er et helt annet fagfelt - nemlig engelsk. Litteratur, analyse, språk, kultur, alt. Føler dette er noe jeg MÅ gjøre, siden da jeg valgte utdanning, valgte jeg bort "drømmen" (å bli forfatter, redaktør, jobb i med tekst generelt eller i forlag), og gikk for en utdanning jeg visste jeg trivdes med, og som var en mer sikker vei. Mistrives ikke med nåværende studier - MEN er så innmari sulten på mer. Spesielt da universitetsstudier kan kombineres med jobb, så jeg kan bruke den utdannelsen jeg allerede har. Tenker i så fall UiO eller UiB. Noen som vet hvilken engelskutdanning som er best av de to? Og er det en tåpelig tanke av meg, når jeg allerede har en utdanning, og kanskje ikke "får bruk for" engelskutdannelse, som i tillegg vil føre til mer studielån? Er dessuten veldig sosial av meg, er redd for å bli den rare, gamle kjerringa blant en gjeng tenåringer, redd for å ikke bli inkludert i miljøet. Er 25 regnet som "gammelt" for å begynne å studere?? Har noen gjort noe lignende, og ble det vellykket eller ikke? Anonymkode: 0c513...7b7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Kan ikke svare på det andre, men for gammel er du ikke. Mener du at det ikke er noen over 25 som studerer der du er nå? Skal selv begynne på nytt studie til høsten, da blir jeg 26. Klart det er litt kjedelig i begynnelsen med bare fester med 19-åringer, men det går seg jo til. Anonymkode: e294e...36e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 Du er enda ung! :-) Jeg er 27 og vurderer å begynne på master til høsten. Når jeg tok bachelor var det folk på 35 år i klassen min (og et par på 40 i kullet). De hadde ingen problemer med å bli inkludert i miljøet på skolen. Anonymkode: f0d10...200 1
TinyBean Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 (endret) Som sagt til flere som har spurt om det samme: Nei, du er ikke for gammel. 25 er ganske vanlig alder å studere i. Kjenner flere som er 25+ og jeg går førsteåret på første bachelor og er 28. Stortrives! Alderen merker jeg ikke engang, går fint overens med andre og det er folk i forskjellige aldre overalt. Litt kjedelig å føle du vil bytte så fort etter første utdanning, men om du absolutt vil, gå for det! Du blir bare regnet som "hu rare gamle kjerringa" om du gjør et nummer ut av alderen. Du trenger jo ikke ta en hel bachelor heller, finnes kanskje årsstudium i Engelsk? Om du ikke har lyst til å bruke flere år, tenker jeg. Endret 7. februar 2018 av TinyBean
Hårstrikk79 Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Da jeg tok sykepleien gikk jeg sammen med ei på 56. Man er aldri for gammel til å ta utdanning:)
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 Du er jo absolutt ikke for gammel til å studere, men det blir en voldsomt dyr utdannelse da. Jeg vil anbefale deg å søke jobb, og studere engelsk som en hobby. Jeg studerer selv engelsk nå, og arbeidsmengden er ikke helt sinnsyk. Det er heller ikke obligatorisk oppmøte, så jeg studerer når jeg har tid. Anonymkode: fed85...648
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 10 minutter siden, Hårstrikk79 skrev: Da jeg tok sykepleien gikk jeg sammen med ei på 56. Man er aldri for gammel til å ta utdanning:) Jeg er 25 da. Ikke 56 Er vi det samme liksom Anonymkode: 0c513...7b7
Hårstrikk79 Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er 25 da. Ikke 56 Er vi det samme liksom Anonymkode: 0c513...7b7 Du skjønte ikke hva jeg mente? Når en 56-åring ikke er for gammel. Så er i hvert fall ikke DU det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Jeg er over 40 og har begynt å studere Og du lurer på det i en alder av noen og 20 år??? Det finnes studenter i ALLE aldre Anonymkode: 68b8c...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 Man blir ALDRI for gammel for å studere! Anonymkode: b441b...9a3 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 25 da. Ikke 56 Er vi det samme liksom Anonymkode: 0c513...7b7 Her misforstår du. Anonymkode: 68b8c...f6d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 Lagt i fra for gammel! Har ei venninne som fulfører mastergrad som 26 åring, skal starte på nytt bachelor studie til høsten 👍🏻 Aldri for gammel til å studere 😊😊 Anonymkode: 15855...af8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 Nei da, bare kjør på hvis du er motivert. Begynte selv på utdanning nr 2 da jeg var 26. Ble ferdig med master som 31-åring og begynte rett på doktorgrad. Jobbet deltid i hele studietiden så økonomisk gikk det også helt fint. Anonymkode: e07c4...26a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 Er selv 32 og har begynt på ny bachelor 😆 Begynte vel ett år etter fullført master så jeg forstår deg! Jeg liker det jeg har studert men tenkte fortsatt på det andre fagfeltet (som jeg også ville studere fra begynnelsen av) og nå gjør jeg det! Så lenge du jobber og ikke tar mer lån er det supert det ☺ Anonymkode: ddf52...f22
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #15 Skrevet 7. februar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er enda ung! :-) Jeg er 27 og vurderer å begynne på master til høsten. Når jeg tok bachelor var det folk på 35 år i klassen min (og et par på 40 i kullet). De hadde ingen problemer med å bli inkludert i miljøet på skolen. Anonymkode: f0d10...200 Støtter dette! Legger til at min mormor ble ferdig utdannet i det hun endelig landet på i en alder av 62! (Jobbet privat til hun ble 78 år). (: Anonymkode: 964c5...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå