Gå til innhold

Den store tråden om grillmat

Fremhevede innlegg

Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Vet at det er litt tidlig enda, men begynner å glede meg til grillsesongen. Tenkte vi kunne ha en bra tråd om dette temaet, hvor vi kan diskutere ulike grillretter med tilbehør. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grillsessongen startet 1/1

Anonymkode: d8307...440

• Liker 1
Skrevet

Åhh,lammekoteletter med maiskolber,god salat,aioli og en iskald Carlsberg ❤🤗

La den jævla snøen forsvinne snarest fra grillen og verandaen,så jeg kan nyte livet igjen!

• Liker 3
Gjest Gregor Clegane
Skrevet
3 timer siden, Frkwitch skrev:

Åhh,lammekoteletter med maiskolber,god salat,aioli og en iskald Carlsberg ❤🤗

La den jævla snøen forsvinne snarest fra grillen og verandaen,så jeg kan nyte livet igjen!

Nå fikk jeg vann i munnen. Det hørtes utrolig godt ut! Er jeg invitert over til deg på grillmat? :) 

Skrevet
5 timer siden, Gregor Clegane skrev:

Nå fikk jeg vann i munnen. Det hørtes utrolig godt ut! Er jeg invitert over til deg på grillmat? :) 

Du er velkommen! Fikser du dessert da? :)

• Liker 1
Skrevet

Knallgod potetsalat som tilbehør: kokte poteter, tørkede aprikoser i terninger, hakkede cashewnøtter, rødløk, yoghurt naturell, ingefær, kanel, litt lime, og salt og pepper. 

Jeg er også glad i å grille grønnsaker, som søtpotet, aubergine, squash, o.l (da som tilbehør, er ikke vegeterianer akkurat). 

Jeg gleder meg villt til å grille gode pølser. Favoritten i fjor var med chili og kaffe. 

Kyllingfilet fylt med kremost med urter, og surret i bacon, mmm.... 

Anonymkode: 10b95...bea

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg er veldig glad i grillmat, det er et av sommerens høydepunkter, maten smaker så mye bedre på grillen, spareribbs  med grillet maiskolbe, chili marinerte poteter, salat og aioli er favoritten, og en iskald øl.

Gjest Gregor Clegane
Skrevet
12 timer siden, Frkwitch skrev:

Du er velkommen! Fikser du dessert da? :)

Tusen hjertelig takk! Jeg skal ta med en nydelig dessert til deg. :) 

Gjest Gregor Clegane
Skrevet
11 timer siden, Catalina Culès skrev:

Jeg er veldig glad i grillmat, det er et av sommerens høydepunkter, maten smaker så mye bedre på grillen, spareribbs  med grillet maiskolbe, chili marinerte poteter, salat og aioli er favoritten, og en iskald øl.

Enig her! :) 

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grillsessongen startet 1/1

Anonymkode: d8307...440

Her også :)! Dvs. den tar aldri slutt, griller hele året vi. Sol, regn, snøføyke, stiv kuling...grillmat smaker alltid fortreffelig, 17. mai som julaften :yvonne:

Grønnsaker på grillen, og særlig i folie, er supert. Kan varieres i det uendelige og lages raskt og enkelt .

Endret av NullHull
Gjest Zeitgeist
Skrevet

:nordvesta:GRILLSESONG!!! Samler sammen gutta, og hærtar naboens balkong og grill. Gutta står for kjøtt, skalldyr, og fisk, mens jeg tar meg av "the fixin's" og dessert. Deriblant:

- baconsurrede dadler
- ulike typer salsa
- mango-pesto-mojo
- tzatziki (?)
- guacamole
- hvitløk-/kryddersmør
- grønnsaksspyd
- salat med vannmelon, rucola, gorgonzola, og bringebærdressing
- jordbær-lime trifle
- panna cotta med bringebærcoulis
- grillet maiskolbe
- lime-/sitronsorbet
- saltbakte småpoteter
- black bean salat
- tarteletter med vaniljekrem og ferske bær
osv. 

Det er en reinspikka matorgie som varer i tolv timer som avsluttes med dypdykk i distingverte whiskey-flasker og jazztobakk. 

Gjest Gregor Clegane
Skrevet
På ‎10‎.‎02‎.‎2018 den 0.11, Lafemmemauvaise skrev:

:nordvesta:GRILLSESONG!!! Samler sammen gutta, og hærtar naboens balkong og grill. Gutta står for kjøtt, skalldyr, og fisk, mens jeg tar meg av "the fixin's" og dessert. Deriblant:

- baconsurrede dadler
- ulike typer salsa
- mango-pesto-mojo
- tzatziki (?)
- guacamole
- hvitløk-/kryddersmør
- grønnsaksspyd
- salat med vannmelon, rucola, gorgonzola, og bringebærdressing
- jordbær-lime trifle
- panna cotta med bringebærcoulis
- grillet maiskolbe
- lime-/sitronsorbet
- saltbakte småpoteter
- black bean salat
- tarteletter med vaniljekrem og ferske bær
osv. 

Det er en reinspikka matorgie som varer i tolv timer som avsluttes med dypdykk i distingverte whiskey-flasker og jazztobakk. 

Mye godt her! :) 

Skrevet

Gode pølser, hjemmebakte pølsebrød, flere typer sennep og ketchup, hjemmelaget kremet potetsalat, grønn salat med frisk vinaigrette med granatepleeddik, vannmelon/feta/mynte/syltet rødløksalat, rå løk (enkelt og greit) eller tomatsalat med løk og god olje. Kald pils. 

Lammekoteletter med fransk potetsalat, hummus og tzatziki. Enkel, grønn salat. Rødvin. 

Økologiske kyllingbryst marinert i sitron - saft og skall - olje, hvitløk og frisk timian og andre urter, couscoussalat med grønnsaker og frisk mynte. Tzatziki. Hjemmebakt brød eller focaccia. Gode oliven. Hvitvin. 

Fiskepakker med grønnsaker og poteter i folie. Salat. Hvitvin. 

Ventepølse med lompe, ketchup og rå løk. Iskald øl. Alltid!!! 

Anonymkode: ee7e4...405

Skrevet

Grillspyd med kjøtt fra svin, storfe og kylling, paprika i ulike farger, squash, rødløk, sopp. Salat. Hasselbackpoteter, potetsalat eller fløtegratinerte poteter, eller potetskiver i foliepakke med smør og ost. Hvitvin, rødvin, øl. 

Dessert: gode cocktails. Eller jordbær. 

Anonymkode: ee7e4...405

Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Det ligger an til å bli en god grillsesong, basert på det som nevnes av mat og drikke her. :) 

• 3 uker senere...
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Noen som skal grille i påsken? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Grillmat er digg!

Dagen ekskjæresten min var utro grillet jeg indrefilet som ble perfekt! Bare flaks. Og asparges i aluform på grillen med olivenolje, salt og pepper og flak av parmesan.

Og så gikk drittsekken og rota med ei annei.

Anonymkode: 688f6...2b9

• 2 uker senere...
Skrevet
På 6.3.2018 den 7.21, AnonymBruker skrev:

Grillmat er digg!

Dagen ekskjæresten min var utro grillet jeg indrefilet som ble perfekt! Bare flaks. Og asparges i aluform på grillen med olivenolje, salt og pepper og flak av parmesan.

Og så gikk drittsekken og rota med ei annei.

Anonymkode: 688f6...2b9

Idiot av en eks som foretrekker damer over deg og grillmat :frkk:

• 4 uker senere...
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Grillet pølser og svinefilet i går. :) 

AnonymBruker
Skrevet

I går kom hele familien på grillings hjemme hos oss. Vi grillet røkte koteletter, marinert kylling, hamburger og pølser. Jeg sto for hjemmelaget potetsalat, salat og div sauser og dressinger. Og selvsagt is med sjokoladesaus til dessert :)

Anonymkode: a9854...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...