Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Priyanka
Skrevet

Synes det blir litt feil å mene at hudpleie er tull. Jeg har brukt anti age og aha - syrer generelt i mange år nå. Har bikket tretti, og har ikke en eneste rynke. Tror ikke at det er tilfeldig... 

Moren min har også fin hud, men når jeg ser på bilder, hadde hun noen linjer på min alder, og det er nok fordi hun ikke brydde seg om en god hudpleierutine. 

Etter min mening er rens, eksfoliering, øyekrem, dagkrem og solfaktor et minimum, selv for de som ikke bryr seg. 

Tror at de som har dårlige opplevelser med hudpleie har fått produkter som ikke passer dem. Det tar litt tid å finne sine favorittmerker og produkter som funker, etter min erfaring. 

Skrevet

Det er ikke uten grunn at folk fra f.eks Sør-Korea ser så unge og friske ut, og det er jo på grunn av hudpleie. Hvis du ser på en ørken, så er det mange sprekker der på grunn av tørke. Man kan sammenligne det med huden. Man kan faktisk ikke diskutere hudens biologi, og at huden har behov for fukt både innenfra og utenfra. Så nei, hudpleie er ikke bare tull.

Anonymkode: 22e1e...36d

Skrevet

Jeg synes det blir feil å si at all hudpleie er tull som noen her gjør. For noen fungerer det helt fint med vann og solkrem som eneste pleie. Men for andre, som feks meg vil huden min få utbrudd å ikke se ut hvis jeg ikke er nøye med hudpleie, og bruker ting som huden min tåler. Dette vet jeg da jeg har hatt lange perioder hvor jeg ikke har kunnet bruke annet enn vann. Uten unntak har huden min klikket hver gang. Når jeg er nøye med hudpleie, ikke bruker noe særlig sminke, og passer på hva jeg spiser, ser huden strålende ut og jeg får komplimenter. Så her er vi alle forskjellige. 

Anonymkode: 119ea...a3a

Skrevet
On 7.2.2018 at 9:26 PM, AnonymBruker said:

Enig, solfaktor er utrolig viktig, året rundt. UVB-stråler (de som gir rynker) får vi nordmenn i oss, uansett om det er skyet, sol, kaldt eller varmt.

Men jeg ville lagt penger i gode produkter uansett, en god rens, serum og krem, samt peele huden jevnlig gjør underverker, og gir en sunn og frisk hud. 

Anonymkode: 446b6...490

Får vi i oss UVB- stråler når det er skyet? Det visste jeg faktisk ikke. Skal forresten solfaktor på før eller etter dagkrem?

Anonymkode: d72ce...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...